Baby’s geboren mei / juni 2019

Dag dames, even een tijdje terug maar gaat allemaal goed hier. Nu volledig over op KV en mevrouw begint zo'n 6 a 7 uur in een ruk door te slapen, heel fijn! Echter met de KV wel nog een struggle.. ze kreeg 7x 90+1 cc en nu nlg 6 voedingen vanwege de nscht die over geslagen wordt. Ik geef om de 3 uur. Is het beter om dit om de 4 uur te doen en dan 120cc?
Verder bijna weer werken.. 3 dagen maar de tweede werkweek ivm vakanties 4 dagen. Kan wel janken bij die gedachte. Hoe doen jullie dat?

Hoi allemaal! 
Zat op de achtergrond soms een beetje mee te lezen! In het zwanger topic heb ik ook gezeten (niet heel actief). Zal proberen nu wat actiever te zijn maar mijn kennende... ;)
9 mei ouders geworden van onze dochter Kae, 37+2. Vliezen braken spontaan, en in 4,5 uur bevallen. Dus mega snel maar goed te doen. Lichamelijk goed hersteld, alweer 3 keer in de week aan het sporten. 
Ik geef KV, ze zit nu op 5 flessen van 150ml en 5 scheppen. Ze slaapt ongeveer van 21.30 uur tot 7.30 door! Soms hoor ik om 6.00 wat, soms speen erin maar ze krijgt om 7.00 over het algemeen de eerste fles. Eerst kreeg ze altijd om 2300 de laatste, nu legden we haar na de fles van ongeveer 19.00/20.00 uur in bed en maakten we haar wakker. Zijn het wat gaan vervroegen dus nu wisselt het een beetje. De ene keer ligt ze echt on 19.30 al in bed en maken we haar om 2300 wakker voor voeding om de nacht door te komen. Maar als het zo uitkomt dat ze tegen 20.30 honger heeft gaat ze erna na  bed en trekt ze hem vaak ook door. Dus we hebben eigenlijk 2 ritmes die we gebruiken op basis van wat ze aangeeft. Hoe zijn de ritmes van jullie qua voedingen/slapen? 
Vorige week vaccinaties gehad en had ze echt last van. Koorts gehad maar volgende dag gelukkig weg. De rest van de week niet in de hum maar ook vanwege 3e sprongetje die erachter aan kwam.
Heel verhaal! Zal proberen wat actief mee te lezen/schrijven. Leuk dat er ook een aantal bij zitten vanuit het andere topic! 
Groetjes
Stephanie

Hoi allemaal,
Ik las dat er hier ook een aantal van jullie werkzaam zijn in het onderwijs. Zelf werk ik op het voortgezet onderwijs en helaas moet ik vrijdag weer beginnen. Momenteel geef ik mijn dochter van 12 weken nog volledig bv en dit wil ik graag blijven volhouden. Hoe pakken jullie dit aan in de praktijk? Voor mijn verlof had ik haast geen tijd om te eten, laat staan om te kolven... tips zijn welkom!

Ik heb ook al een tijdje niet meer geschreven. Net alles weer even bijgelezen.
Balen zeg Tulpia! Hopelijk is straks na de behandeling alles weer goed. 
Als bijnaam zeg ik heel vaak popje of liefje (ze heet Livia). Eerst gebruikte ik poppedeintje, maar dat werd niet door manlief geapprecieerd (was te ouwelijk :| )
Afgelopen maandag bij CB geweest, alles was weer goed! Tijdens zwangerschap heb ik vaccinatie gehaald, dus nu stond er een afspraak ingepland voor de 1e prikjes van mn meisje. Zegt de arts, ze is toch 12wkn he.. Uhm nee, 11. Oh, ja sorry dan kan ik nog niet vaccineren. Of het een probleem is om week erna terug te komen. (nee hoor (heb geen keuze als je nu niet wilt prikken --> had ze overigens wel een goede verklaring voor!) Anyway, tis gewoon vervelend om weer terug te moeten, door hun foutieve planning..
Op 18 sept hebben wij een afspraak voor een echo vd heupen staan, ook ivm stuitligging. Wij krijgen 2dgn later, de 20e een telf afspraak met zkh voor de uitslag.
Volgende week do een wenochtend op kdv en de week erop begint het gewone nieuwe oude leven weer.

Hallo,
heb ik het zwanger-forum wel eens gereageerd, maar vooral meegelezen.
met bijna 42 weken ben ik op 11 juni bevallen onze eerste dochter. Een onrustige baby met veel last van krampen/ reflux/ slaapproblemen en veel huilen. Maar de rust komt er een beetje in nu gelukkig. 
@steefje, hier hetzelfde 5x 150. Ze laat af en toe wat staan, maar drinkt ze meestal op. En maak haar ook eigenlijk niet meer altijd wakker voor de fles van 23 uur. Dus de laatste fles komt meestale tussen 19 en 20:30. En dan slaapt ze lekker door tot 6:30/ 7:30 ?
ze wordt dan vrolijk wakker, dus heb niet het idee dat ze die fles mist.
nog geen vaccinaties hier, omdat ik de prik zelf had gekregen tijdens de zwangeschap

Pff daar kan ik wel jaloers op worden op die door slapers! Ben al blij dat ze nu van 23u tot 5u ongeveer slaapt. Geef wel volledig bv, zal het verschil misschien wel zijn. Nog 3.5 week verlof,  hopelijk trekt ze het dan door tot uurtje of half 7....

@Gebruiker....146, je vroeg om tips om te kolven op het werk. Ik ben deze week weer begonnen en geef ook nog volledige bv en kolf dus op het werk. Sterker nog ik zit iedere dag bij een andere klant dus het is iedere dag weer spannend.
Tip 1: zorg dat je je shit geregeld hebt wat allemaal mee moet, apparaat, flesjes, koeltasje, koelelementen (niet vergeten voor te vriezen), hydrofieldoek, etc.
Tip 2: geef het meteen aan bij je werkgever. Tot nu toe valt het mij heel erg mee hoe er op wordt gereageerd. Zeker de mannen met kinderen die ik tegenkom lijken het supernormaal te vinden en er wordt per klant goed meegedacht waar ik kan kolven. Maar echt bespreek het meteen want dan weet men het ook. Vraag ook niet mag ik even 3x kolven maar breng het als voldongen feit. Joh ik ga de komende tijd iedere dag 3x 20min (of hoe lang je dan ook bezig bent) kolven. Punt. Niet moeilijk over doen.
Tip 3: zet alarmpjes op je telefoon als je moet en ga dan ook. Je zal zien dat 3x extra pauze net na je verlof best wel chill is.
Tip 4: schaf een handkolf aan!!! Was voor mij een lifesaver. Mijn elektrische begaf het op dag 2 (batterijen op) en de handkolf bracht de oplossing. Echt beste tip die ik had gekregen. Mocht er ook geen geschikte kolfruimte zijn dan is een handkolf goed te hanteren op het toilet.
Tip 5: kolf overdag 1 extra voeding dan wat je nodig hebt. Bijv smorgens na het opstaan... Stel je geeft er 3 mee aan de opvang. Kolf dan 4x want je opbrengst wisselt heel erg overdag. Ik kolf soms maar 60cc en dat kan ik dus savonds met die 4e voeding aanvullen zodat er toch 3 volle flesjes mee kunnen.
Tip 6: try to relax. Ik was bloednerveus de eerste keer. Lukte allemaal niet. 2e keer hakken uitgetrapt en friends op telefoon zitten kijken. Ontspanning = betere opbrengst.
Dat zijn ze denk ik wel zo even. Wat ik heb ervaren na die eerste week. Oh en denk aan je time management. Ik plan nog wel eens afspraken in als ik net moet kolven haha. Niet handig! 
Succes!!

Btw iemand nog geinteresseerd in een dubbele elektrische kolf van Medela? Gloednieuw, in verzegelde verpakking. Dus nooit gebruikt. Had er per ongeluk 2 opgestuurd gekregen maar ze wilden hem niet terug. 

Terug
Bovenaan