Baby’s geboren mei / juni 2019

Jippie, we zitten op een Landal park met zwembad inderdaad. Normaal zijn we van de avontuurlijke reizen, maar dit leek ons wel een goede optie nu. Beekse Bergen, wauw super gaaf! Ik ben er met Koningsdag nog geweest, echt een mooi park. Heel tof om er te blijven smaken lijkt me, veel plezier!

Klinkt lekker, die dagjes uit en vakanties!
Wij zijn zelf ook veel van de uitstapjes, maar ik merk dat onze dochter (bijna 11 weken) dan amper slaapt. Ik hoef het niet te proberen om een dagje strand te doen: daar slaapt ze niet. Alleen maar evt onderweg en anders slaapt ze alleen maar in bed (overigens maakt het gek genoeg niet uit welk bed: bij opa en oma of op vakantie sliep ze ook wel).
Heb de knop omgezet dat mijn verlof er dus minder ‘romantisch’ uit zou zien dan ik voor ogen heb. Maar ben toch benieuwd of iemand tips heeft hoe ze bijvoorbeeld in een stilstaande wagen ook gewoon haar slaapje kan pakken.

Hier hetzelfde helaas confetti.. ligt aan het kind gewoon. Mijn dochter sliep niet in bed en wel in de wagen, in de draagzak, bij mij of iemand anders in de armen, en mijn zoon slaapt prima in bed maar ergens anders niet. Inderdaad ook in bed bij de oppas gewoon :p
Op zich natuurlijk fijn, maar ergens ook onhandig. Gewoon doen zeggen ze dan, maar hier ook, laatst een dagje dierentuin gedaan, heeft hij ook niet geslapen en dat vind ik voor een keertje wel te doen maar echt niet wekelijks.
Zeker leuk al die vakanties! Wij gaan nog naar Landal in Duitsland

Wij gaan dit weekend naar frankrijk met de auto. Ben heel benieuwd hoe dit gaat. 
Hij slaapt meestal wel goed in de auto, dus hopelijk ook de reis er naar toe. 
We zitten in een stacaravan op de camping voor een weekje en daarna bekijken we wat we gaan doen. Of bijboeken, of ergens anders (bungalowpark of andere camping) of als het niet bevalt gaan we naar huis. 

@zwanger yes, oeh idd vooral dat ‘gewoon doen, worden ze makkelijk van’.
Daar stond ik dan weer met een krijsend en oververmoeid kind dat nog steeeds niet wilde slapen tot ze in bed lag ?
maar we bouwen het gewoon rustig op. Gelukkig is haar wakker-tijd ook telkens langer, waardoor we iets meer kunnen ondernemen

Leuk al die vakanties en verlof nog! Ik moet maandag weer aan de bak, ene kant kijk ik er naar uit, maar vind het ook heel pittig en ga mijn kleintje zo erg missen
Wat betreft de slaapjes gaat het hier overdag niet zo lekker, ze sliep altijd overal prima maar sinds ze vanad 20:30-8:00 in bed ligt (met drinkpauzes) wil ze overdag niet meer slapen! Hooguit 3 slaapjes van 30min. Hoeveel slapen jullie kleintjes overdag? N leggen jullie ze gewoon oo vaste tijden in bed?

Ooh wat heerlijk, al die vakantievooruitzichten. Hebben wij helaas niet, mijn vriend had een maand vrij, 3 weken na de bevalling, en is nu net weer aan het werk. Kwam door overstap naar nieuwe baan en was super, want we hebben samen de start meegemaakt en heel veel leuke dingen gedaan. Ik hoef ‘gelukkig’ pas half november weer aan het werk (onderwijs heeft ook voordelen!), dus wellicht net voor of ba de herfstvakantie een weekje weg. We wonen vrij dicht bij het strand, dus we gaan vaak een uurtje of 3/4. Dan is er 1 voeding op het strand en slaapt ons meisje sowieso in de draagzak heen en terug en vaak ook een dutje op het strand, maar het is ook een ramp als ze dat niet doet. Overdag slapen is sowieso niet écht haar hobby, ze slaapt ‘s ochtends vaak prima, maar na een uur of 2 slaapt ze vaak amper, soms 1 of 2 slaapjes van 45 minuten. Maak me er geen zorgen om, want ze is hartstikke vrolijk, komt goed aan en slaap ‘s nachts ook goed. Ze kan best goed zichzelf vermaken, mits we in de buurt zijn en af en toe naar haar lachen, maar zitten in de wipper of liggen in de box is dan geen probleem. Behalve als ik moet plassen of wil douchen, uiteraard...! 

Terug
Bovenaan