Baby’s geboren mei / juni 2019

Oh ja zo herkenbaar wat jullie bespreken. Grappig dat ze allemaal hetzelfde doen. En de moeders dezelfde onzekerheden ;)
Witte chocolade hoe gaat het nu na het badje? Tulipa is er nog iets uitgekomen bij de gynaecoloog? Misschien is het al een keer gedeeld, heb een tijd niet mee gelezen en toch benieuwd hoe het met jullie gaat haha

Ik ben dinsdag voor dat kijkonderzoek geweest en daar bleek dat er dus inderdaad nog wat weefsel is blijven zitten. Niet veel, maar het moet er wel uit. Morgen mag ik dus nog een keer (holladijee...). Nou zei de verpleegkundige wel dat ik dan een arts heb die wat voorzichtiger is. Iik had nu nogal een rouwdouwer, wel een vriendelijke vent, maar ik had behoorlijk wat pijn. Volgens die verpleegkundige had iedere andere arts al lang een verdoving gegeven, maar goed... We zien het morgen wel. Even tanden op elkaar en dan is dat ook weer achter de rug. Mijn vriend gaat gelukkig weer mee.
Die had gisteren trouwens ook een stressmomentje. Ik was voor het eerst een avond weg en Lotte deed ineens 'vreemd'. Er kwam melk terug omhoog, maar in plaats van het uit te spugen hield ze haar kaken stijf op elkaar. Ze heeft dit al eens eerder gehad, maar toen maakte ze wel een huilend geluid. Ik had toen tegen mijn vriend uitgelegd dat het een verslikking was, want bij een verstikking kunnen ze niet meer huilen. Nu maakte ze gisteren dus geen geluid terwijl ze wel verstijfde. Nou dacht mijn vriend... dit was het dan... Die is zich echt helemaal rot geschrokken, maar deed gelukkig wel het juiste (op de zij gedraaid en vinger in de mond). Daarna had ze een beetje een gorgelende ademhaling (dat hoor ik wel eens vaker), maar nu had toch de huisartsenpost maar gebeld. Die hebben door de telefoon naar dr ademhaling geluisterd en wilden dr toch even zien. Eenmaal daar was er natuurlijk niks meer aan de hand. Ze lag volop te sjansen met dokter (dat zit er al vroeg in...) haha. Nou goed, ze is in ieder geval even nagekeken. Ik vond het zo sneu voor mijn vriend, hij zag er tien jaar ouder uit toen ik thuis kwam (dat was vanmorgen gelukkig wel weer bij getrokken ;-) )Is hij ook eens een avondje alleen thuis met madame...

Wat een verhaal Tulipaa, lijkt me ook eng om mee te maken. En veel succes in het ziekenhuis!
Betreft het slapen, Kae is echt een slaapkop. Ons ritme is ongeveer als volgt:
- tussen 7.00 en 8.00 wordt ze wakker en geven we de fles
- soms gaat ze erna nog slapen, maar vaak is ze pas om 7.45 wakker (soms 8.30) dus dan wassen aankleden. Dan even spelen en een klein dutje. 
- tussen 11.00 en 12.00 voeding. Dan even spelen en als ik zie dat ze moe wordt na bed. Gemiddeld slaapt ze 2,5 uur. Soms langer maar probeer de volgende voeding wel tussen 15.00 en 16.00 te geven.
- tussen 15.00 - 16.00 voeding. Erna spelen en vaak nog een dutje. 
- tussen 18.00 en 19.00 voeding. Erna doen we haar om de dag in bad of onder de douche, slaapzak aan etc. Vaak valt ze rond 20.00 in de box in slaap. Rond 21.00 wordt ze wakker. 
- 21.00 laatste voeding en dan na bed. In de nacht komt ze al een tijdje niet meer.
dus zitten op 5 flessen van 150+5. Twijfel of we naar 4 flessen kunnen want vooral na haar middagslaapje gevoel dat we haar ‘volproppen’. Cb zegt dat ze dat misschien nodig heeft voor de nacht. Even aankijken anders proberen we gewoon. 
Met sokjes geen problemen om aan te doen trouwens! En dinsdag begin ik weer met werken! Ik ga 4 dagen werken en mijn vriend ook! 1 dag naar KDV, daar is ze al wezen wennen een ochtend en is goed bevallen. En beide oma’s passen een dag op. Ben benieuwd, zal even wennen zijn in het begin. Hopelijk blijft ze goed slapen dan.
heel verhaal trouwens, sorry! Wij gaan zo babyzwemmen. Meerdere die dat al doen?

Wooh mooi schema Steefje! Spannend dat je weer gaat werken. En leuk dat je gaat babyzwemmen. Ik ben het wel van plan, maar hier valt het op mijn werkdag. Dus even in een ander dorp kijken. 
Tulipa wat vervelend dat je weer moet. Succes in ieder geval!!
Maar niemand die het herkent dat de grote tenen omhoog gaan? Dan ga ik het maar bespreken op het cb.

Zo even moeten bijlezen!
@Jippie geen gekke teentjes hier die tegenwerken. Overigens heb ik dat zelf wel als ik in kleermakerszit zit. Dat mijn grote tenen omhoog gaan. Maar daar heb je natuurlijk niets aan
@Tulipaa, mooi shit van dat weefsel. Hoop dat ze goed en lief voor je zijn wanneer ze het weghalen. Lijkt me geen pretje. En wat een verhaal weer van Lotte. Kan me goed voorstellen dat je vriend zich rot is geschrokken. Top dat hij goed heeft gehandeld.... Moet je maar net weten en kunnen!
@gebruiker...66nogwat :) de nieuwprijs van de kolf in de winkel is €175. Ik dacht zelf aan €125... Er zit namelijk geen bon oid bij en je hebt er dus geen garantie op. Maarja zoals ik al schreef hij zit volledig nieuw in gesealde doos. Ik hoor het wel!
Ander vraagje. Herkent iemand dit? Aaron is nu 2 weekjes bij de opvang geweest en deze afgelopen week is het 's nachts weer helemaal mis. Hij sliep eerst door maar komt nu 2/3x per nacht. Voeden aan de borst is om hem stil te krijgen maar stopt het verdriet niet. Enige wat helpt is met hem rondlopen en knuffelen. Tot ie goed slaapt en pas dan kan ik hem wegleggen. Ik denk zelf dat ie de prikkels van het kdv moet verwerken en daarom huilt. Of misschien omdat het nog warm was... Maandag ook zn 2e vaccinatie gehad. Maar daar moet hij nu toch geen last meer van hebben?
Ik ben gewoon bang dat het niet goed gaat met de opvang zo. Hij is heel lief daar en slaapt goed. Eten op de opvang doet ie soms goed, soms minder. Maar als ik ze mag geloven lacht hij veel en huilt hij eigenlijk niet daar. Kortom happy baby zou je denken. Dus ik wil niet meteen het ergste denken ofzo. Maar maak me gewoon een beetje zorgen. Want zo'n verdrietig ventje 3 nachten achter elkaar is niet leuk. Niet voor hem en niet voor mij (slaap is overrated!!?)

Hier ook weer terug van weggeweest.. Sinds vorige week weer aan het werk, zo balen.. 
Het verwerken van prikkels bij de opvang herken ik heel erg. Dex huilt thuis echt nooit (ja echt haha), op de opvang huilt hij veel, slaapt slecht etc.. Sinds dinsdag een dekentje meegegeven die in ons bed lag, nu slaapt hij beter daar en lijkt wat rustiger.. Gister is heel goed gegaan, bij thuiskomst slaapt hij wel ontzettend veel. Is echt aan het verwerken, maakt ook veel geluiden in zijn slaap. 
Het ritme zit er hier op vrije dagen gelukkig nog redelijk in;
7/7:30 op, fles, 8:30 slapen tot 9:30/10:00, 11:00 de fles en om 12 boven in bed tot 14/14:30. Daarna blijft hij wakker, fles van 15u en dan om 19u, dan slaapt hij rond 20:30 en maken we hem wakker om 23u voor de fles.. 
gister zijn 2de spuitjes gehad, gelukkig geen last. Wel nog veeeeel harder gehuild dan de eerste keer, arme man.. Hij is al 66cm bij 7950 gr ? hij is echt geen baby meer! Papa is bijna 2m en ik 1.70 dus zijn groei is niet vreemd zeiden ze.. ligt in gewicht en lengte aan de bovengrens maar de combinatie ligt dan weer perfect in het midden.. Maat 62 kan ik ook al bijna weg doen, snik.. 
leuk al jullie uitstapjes! Wij zijn laatst naar Frankfurt geweest, ging heel goed.. Dat heeft me moed gegeven om de vakantie te boeken; eind september naar Samos.. zooo spannend! Wel een huisje met eigen zwembad omdat ik niet in een hotel wil zitten en dus uren op de kamer zit als hij slaapt.. Ben benieuwd! 
@tulipa; wat heftig he!! Goed dat hij zo snel gehandeld heeft!! Weet nog die nacht in het begin dat Dex aan het stikken was, heb ik nachten niet van kunnen slapen!
Hoe bevalt het de werkende moeders? Heel stom, maar ik voel me zo slecht als ik hem weg breng.. zeker omdat zijn start daar ook niet zo goed ging.. wel blij om weer aan het werk te zijn. Mijn team is voor meer dan de helft nieuw en de werkwijze is nu ook heel anders (6 maanden thuis geweest).. Dat vind ik wel lastig en merk dat ik het moeilijk vind om in te voegen; het team is heel close (met name de nieuwe) hoop dat het weer als mijn plekje mag gaan voelen..

Steefje, wat grappig... bij ons is het precies hetzelfde verdeeld en geregeld qua werk en opvang. Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen straks!
Babyzwemmen gaan wij ook doen, we starten als we terug zijn van vakantie. Hier is het in het weekend dus we kunnen allebei mee (of om de beurt).
Jippie, hier doet ze dat soms met haar duim in plaats van met haar grote teen. Sokjes krijg ik nog wel aan.
Veraa, Lotte gaat nog niet naar de opvang, maar ik kan me we voorstellen dat Aaron aardig wat prikkels te verwerken heeft na zo'n dagje. Het is natuurlijk allemaal nieuw nog. Op zich heel fijn dat hij zich daar voorbeeldig gedraagt, maar wel balen dat het ten koste gaat van zijn en jullie nachtrust. Ik zou het wel even aangeven daar. 
Lotte slaapt inmiddels van 21.00 tot 7.00 ongeveer. Overdag probeer ik nu steeds zo'n vier uur tussen de (borst)voeding te laten zitten. In de slaapjes zit nog niet echt regelmaat overdag, maar ze pakt wel wat ze nodig heeft.
Mama D, wat sneu he die prikjes! Wij mochten de eerste overslaan (was zelf ingeënt tijdens de zwangerschap), maar kijk er ook niet naar uit... Hopelijk vind je snel je plekje terug op je werk. Weer starten met werken is al best een ding en als er dan ook nog veel veranderd is in je afwezigheid dan is dat niet fijn!
En die kleintjes groeien echt super hard, het newborn is er hier ook al wel van af inderdaad. Maar er komen ook weer leuke dingen voor terug vind ik. Lotte begint nu te rollen en al die lachjes vind ik ook echt super tof. Je gaat steeds meer het karakter van je kindje ontdekken nu vind ik.

Hier bevalt het werken wel goed! Ik krijg precies meer gedaan ook, allé, naast het werk dan! Ik doe tenminste eens door zeg, in plaats van de hele dag te lanterfanten :D.
Maar dat schuldig voelen begrijp ik ook wel. Vanmiddag heb ik een lange middagpauze van 2 uur (ben zelfstandige en een klant belde af). Ik probeer me wel wat nuttig bezig te houden en ga ook nog een dutje doen (ook nuttig :)), maar ergens denk ik ook: met hem erbij kon ik dat eigenlijk ook. Het is precies of hij gestraft is nu. 
Na 2 weken is hij het wel al wat gewoon in het kinderdagverblijf. Ze zeggen dat hij veel lacht, en hij drinkt en slaapt er ook al wat beter. 's Avonds nog altijd wel pompaf! Slapen is dus geen probleem hier!

Terug
Bovenaan