Baby’s geboren mei / juni 2019

Ja vooral het 'gewoon doen' inderdaad. Wat een geweldig advies ??.
Hier slaapt hij snachts van half 8 tot 7 met een of twee voedingen ertussen. En overdag twee keer een uur en dan nog ergens 20/30 minuten. Na 4 uur slaapt hij hier ook niet meer, tenzij hij per ongeluk op mij in slaap valt en dat is nooit langer dan 10 minuten. Op mij slapen is hij totaal geen fan van. En hier ook gewoon een vrolijk mannetje dus geeft allemaal niet zo ☺️
Het langere wakker zijn is wel erg fijn! 

Ooh ik dacht dat dat alleen bij ons was, maar meer kindjes hebben het hoor ik al.
Hij slaapt bij ons overdag ook niet super goed, probeer wel (als het uitkomt) hem 1x in zijn bed te laten slapen. Voor de rest dutjes in de box. Maar meestal heeft hij hazeslaapjes overdag en heel soms ergens toch nog 1/2x een uur. 
En na 16:00uur amper. Als ik merk dat hij over vermoeid is en hij echt niet slapen wel wieg ik hem in slaap in mijn armen of even in de draagzak.
snachts wel van 22:30-8:00 met 1x drinken. 
Gister heeft hij zijn eerste inentingen gehad, hij heeft de hele middag en avond geslapen! Wist niet wat mij overkwam.
Helaas had hij wel koorts savonds, zo zielig bij die kleintjes. Vannacht had hij gelukkig weer normale temperatuur. 

Klinkt ook goed Tulipa!
En ik lees nog meer vakantietripjes. Lekker van genieten allemaal!
Hier is het wisselend of hij veel slaapt, maar overdag en s avonds meestal fles en dan spelen en dan in de box uurtje slapen tot de volgende fles. En dan na de fles van 22.30 gaat hij pas zijn bed in en dan dus om 9uur er weer uit. Volgende maand hoop ik rond 9uur laatste fles en dan s ochtends vroeger. In mijn verlof is 9uur s ochtends wel lekker, want dan kan ik vast wat.doen in huis en/of uitslapen, maar als ik moet werken is dat niet fijn.
Iets heel anders.... krijgen jullie tegenwoordig de sokken van jullie kindje ook moeilijk aan en uit? Ons mannetje steekt elke keer zijn grote tenen omhoog en dan krijg ik die sok zo lastig aan...

Nu ik al aan mijn 2de werkweek toe ben, proberen we toch ook weer wat ritme te vinden (beetje in de war nu weer, maar voor de rest lukt het al wat).
Het slapen overdag is hier ook een stuk minder. In de kinderopvang slaapt hij heel slecht overdag, en ik heb de indruk dat hij op een dagje thuis ook minder en minder slaapt. Je kunt er ook moeilijk een lijn in trekken. Soms wordt hij na zijn melkje al slaperig en zou hij wel eens een half uur/uur slapen (in de woonkamer), andere keren is hij net heel actief na zijn fles. Wanneer denken jullie over te schakelen naar een dutje in bed boven voor overdag (al dan niet in slaapzakje?).
Rond 18.30 krijgt hij zijn voorlaatste fles, en ongeveer een uurtje later brengen we hem naar bed (hij "zit" nog bij ons aan tafel terwijl wij eten, soms gaat hij dan nog in bad). Dan slaapt hij tot 22.30 en geven we hem nog een flesje. Sinds hij naar de kinderopvang gaat moet ik hem hier wel voor wakkermaken. Ik twijfel dus elke keer of ik dat wel moet doen, maar denk dan dat hij te weinig melk zou gekregen hebben). En dan slaapt hij lekker door tot 7-7.30. Op zich is dat wel ideaal. Ik sta om 6.30 op, en kan mezelf al douchen, soms ook al eten en flesjes voor de creche klaarzetten. En tegen dan hoor ik hem wakker worden en heb ik eigenlijk nog wel wat qualitytime :)
Wat ik me eigenlijk afvroeg. Mag je eigenlijk het water al in de flesjes en poeder en doseerdoosje doen de avond tevoren? Of doe je dat beter niet? Ik ben nogal van het 'liever 's avonds alles klaarzetten en dan 's morgens 5 minuten langer slapen'-type :D

@mie, hier doen we de overdag slaapjes boven in bed, maar dat was omdat ze anders echt niet slaapt en ook veel gaat huilen. Vind het wel duidelijk voor haar ook; ook alvast voor als ze het straks echt doorheeft wat slaaptijd is.
Wij hebben de poeder eigenlijk standaard in de doseerbakjes, nooit over nagedacht dat dat niet mocht? Dan hoeven we maar 1x per dag alles te scheppen en is het als ze evt hard huilt om de fles wat sneller klaar.
misschien gewoon eens (in het weekend ;)) kijken of hij in de nacht wakker wordt als ie de laatste fles niet krijgt? Als ze honger hebben dan laten ze het wel weten hihi

[quote quote=10238892]Wij hebben de poeder eigenlijk standaard in de doseerbakjes, nooit over nagedacht dat dat niet mocht? Dan hoeven we maar 1x per dag alles te scheppen en is het als ze evt hard huilt om de fles wat sneller klaar. [/quote]
Misschien kan het inderdaad wel gewoon :). Ik dacht dat het misschien niet zo goed zou zijn omdat het dan niet in zo de verpakking met 'zilver' aan de binnenkant zit, misschien blijft het daardoor minder lang goed. Maar je zult wellicht gelijk hebben!

Mie ik maak nu ik nog niet werk 's ochtends alle poederdoosjes voor de hele dag klaar incl 1 voor de volgende ochtend. Op het kdv geef je ze ook voor de hele dag mee dus dat kan gewoon hoor. Ze staan toch niet open en bloot...

Terug
Bovenaan