Baby’s geboren mei / juni 2019

Veraa, kan het misschien een sprongetje zijn? Misschien in combinatie met de prikkels dat het wat heftiger is nu en dus de nacht niet goed meer slaapt? 

Ik ben gelukkig nog thuis t/'m half oktober! Ben dan totaal 6 maanden thuis geweest (ook ivm meivakantie). 
Ik vind het wel spannend om straks weer te gaan werken. Onze kleine man gaat dan 1 dag naar oma en 1 dag naar z'n andere oma. Wij zijn zelf een dag in de week thuis en dan mogelijk nog vrienden van ons die 1 dag willen oppassen. 
Onze zoon is nu bijna 15 weken. Er zit nog niet echt een vast ritme in. Het is compleet afhankelijk van hem. Ene keer wil hij na 3 uur al een fles en drinkt hij 150+5 op, andere keer komt hij na 4 of 4,5 uur en dan drinkt hij zijn fles van 120+4 maar voor de helft.
Is dit herkenbaar? 
Het slapen overdag zijn vaak maar korte slaapjes: zo'n 45 min. Soms pakt hij aan het einde van de middag ineens 3 uur slaap. 'S nachts slaapt hij zo'n 5 uur achter elkaar en komt dan voor een fles en slaapt dan weer 4 uur door.
Ben benieuwd hoe het straks gaat als ik weer moet werken! 

@Steefje Ja sprongetje kan altijd natuurlijk...
Ik was zelf gisteren vrij en dus met hem thuis. De nacht was een stuk rustiger. Alleen om 03:30u wakker en echt honger. Geen hele huilbuien en ik-wil-mama taferelen. Maar hij is dus ook echt snipverkouden. Supersneu dus ik denk dat hij ook daarom rotter slaapt. En huileriger is. Voelt zich gewoon niet zo lekker.
Overigens heeft hij nu ineens al 2 dagen groene poep! Iemand van de borstvoedingdames die dit herkent? Op internet lees ik bijv dat ie dan teveel voormelk misschien krijgt. Maar ik kolf dagelijks en de voormelk is maar minimaal (kun je heel goed zien). Dus denk niet dat dat het is. Misschien ook gevolg van de verkoudheid? Reden tot zorgen??

Vera dat heb ik ook een keer gehad die groene poep. Eenmalig toevallig hadden we een afspraak bij het consultatiebureau en die gaven aan dat het niks is om je zorgen om te maken. Daarna ook niet meer gehad. Als het nou aanhoud zou ik wel even aan de bel trekken.

Lotte heeft dat vandaag toevallig ook twee keer gehad. Nu heeft ze met de warmte veel meer gedronken dan eerder. Ik dacht dat het misschien daar aan lag. Dat ze bv wel het vocht uit de voeding gebruikt, maar niet alle bouwstoffen ofzo? Mijn kraamhulp zei dat alle tinten geel, groen bruin en zwart normaal waren.

Jaa Aaron heeft dus ook veel meer gedronken inderdaad! Door de warmte, vaccinatie, als troost, overal voor haha. Maar fijn om te horen dat jullie het ook wel eens hebben gehad. Ik heb ook wel eens gehoord dat alle kleuren normaal waren (behalve wit) maar dacht eerst dat dat alleen met flesvoeding was. Goed om een beetje herkenning bij jullie te lezen!

Oeps dat ging even mis.
ik heb tot nu alleen meegelezen, heb ook een dochtertje van half mei.
ik herken de groene poep wel, bij mijn dochtertje begon dat toen ze ook veel ging spugen. Ze had toen een paar dagen alleen maar groene poep. Ze dronk waarschijnlijk te veel. I.p.v. beide borsten aanbieden stop ik nu na 1, dan heeft ze ook genoeg (blijkbaar heeft ze dat zelf niet in de gaten). Ontlasting is nu nog maar een enkel keertje groen en spugen is ook minder. Is dus vast niet iets ernstigs maar ik denk dat ze zich zo wel prettiger voelt dan met een overvol buikje steeds.

Terug
Bovenaan