Baby’s geboren mei / juni 2019

Ik ben gisteren gestart met bloemkool en het was een groot succes! Ze deed haar mondje steeds ver open als de lepel eraan kwam.  Zo leuk om te zien! Ze is 4.5 maand, was zelf nog wel sceptisch. Vond het best vroeg. Krijgt volledig borstvoeding. Vandaag maar weer proberen  en alvast andere groente invriezen. 

Hier na even gestopt te zijn met hapjes, gister weer begonnen met broccoli. Dat vind ze nog niet lekker, van de wortel kreeg ze opeens last van hele harde poep. Ik geef een ingevroren ijsblokje per keer, gaf er met de wortel twee, maar wellicht was dat teveel waardoor ze last kreeg van obsipatie.
Verder heeft ze vandaag voor het eerst doorgerold! Ze rolt al van rug naar buik sinds 3 maanden, maar terug lukte haar niet, dus kon de hele dag achter haar aanrennen. Verder heeft ze dus ondekt dat als ik haar optrek aan haar armpjes om te zitten, ze kan gaan staan. Super schattig maar mega vervelwnd want dat wil ze nu de hele dag...

Summer hier ook harde poep na hapje, nu geef ik hem een beetje water na de hap en dat lijkt te helpen. Of pruimen doen het ook denk ik, hebben we nog niet geprobeerd. Begrijp ik uit jullie verhalen dat je en fruit en groente geeft per dag? Ik doe ene dag fruit andere groente. En dan een paar hapjes... is dat wel goed dan?

Wij zijn ook gestopt met de hapjes. Meneer leek ineens veel buikpijn ofzo te hebben. Harde poep, buik rommelde steeds heel hard. Ook het water in Samos was anders dan hier (schijnt echt verschil te maken). Dus besloten even zijn darmpjes rust te gunnen en volgende week opnieuw beginnen.
gister 3de ronde spuitjes gehad, super zielig want deze keer is hij er echt ziek van geweest. Vorige keren niks.. 
Rollen doet hij hier ook al n week of 4, maar terug van buik naar rug nog niet. Raakt dan super gefrustreerd als hij niet meer op zijn buik wil liggen, dus denk dat die frustratie snel genoeg ervoor zal zorgrn dat hij terug rolt haha.. 
hebben jullie baby’s ook nog last van berg? Soms lijkt het bijna weg te zijn, maar vandaag lijkt het ineens weer te zijn toegenomen.. 

Hey annemieke, goede tip. Alleen hoe oud is je kleintje? Ik dacht dat water niet aangeraden werd voor 6 maanden, ik zat er wel zelf aan te denken, alleen heb ik helaas een hele slechte melkdrinker dus wil niet dat dat in de weg komt te staan..
Ik geef alleen groente. 1x per dag. Fruit wil ik pas over een tijdje gevenw

Oh goed dat je het zegt dat was ik niet van op de hoogte. Zijn maar een paar slokjes natuurlijk, maar toch. Hij is nu 5 maanden misschien nog net even te vroeg dan.

@mama D, ja viel me toevallig vandaag weer op. Paar schilfers op haar hoofdje. Niet veel gelukkig. Ga morgen wat huidolie erop doen. 

Jaxx drinkt al een poosje af en toe water. De kinderarts zei dat het geen kwaad kon. Jaxx was toen 6 weken. 
Hier ook wat last van de darmen sinds het groentehapje. Wij geven het iets eerder op de dag dus rond 14:00 uur i.p.v. 18:00 uur. Dit helpt ook. Hij krijgt een groot ijsblok ingevroren groente zo’n 25 gram. 

Terug
Bovenaan