Baby’s geboren mei / juni 2019

Normaal dus dat de darmpjes er zo op reageren.. ze lijkt er geen echte krampjes van te hebben, zoals in de newborn fase. Ze moeten er dus gewoon even aan wennen denk..
Hier is de berg ook nog volop aanwezig.. doe er eigenlijk niks aan, ze heb veel haar dus het valt ook niet op.

Hoeveel flessen geven jullie op een dag? Om de 3 of 4 uur. Ik zit nl een beetje met de avond fles, hij word er niet wakker voor. Liefst laat ik hem slapen maar dan komt hij een fles te kort. Terug naar elke 3 uur zou qua flessen wel weer uitkomen. We hadden zo een lekker schema maar het is weer een beetje aan het schuiven merk ik. Ook omdat hij anders slaapt. Herkennen jullie dit?

Annemieke, ik geef bv dus kan je vraag niet precies beantwoorden. Ik houd wel een soort van schema aan, ongeveer 6.30 uur, 10 uur, 13.30 uur 17.00 uur en 19.30 uur 
Vijf voedingen dus op 13 uur tijd. Soms valt ze eerder in slaap of heeft ze niet veel gedronken en dan maak ik haar om 22.00 uur wel eens wakker. Het gebeurt ook wel eens dat er vier uur tussen een voeding zit of maar 2,5 maar globaal is dit ons schema.
Berg is hier ook nog aanwezig hoor.
Fijn om alle opbouw met groentehapje te lezen. Ik wil deze week gaan starten, donderdag is ze vier maanden. Moet alleen even kijken of ze dan opgeknapt is. Ze bleef gisteren maar spugen en op de hap bleek ze een dubbele oorontsteking te hebben. Zo sneu... ze heeft nu een antibiotica en zetpillen tegen de pijn. Gelukkig wel goed geslapen vannacht. De eerste keer echt ziek dus...

Vraagje aan de bv dames... als ik de voeding heb ingevroren (ik vries altijd in in ijsblokjes-zakjes) dan schrijf ik erop hoeveel het is. Vaak is dit 240cc. Maar als ik het dan ontdooi is het ineens nog maar 170cc. Dat vind ik raar... weet iemand hoe dit kan? Ik kan me alleen voorstellen dat er misschien vocht 'verdampt' ofzo waardoor de voeding van hogere concentratie wordt? Ik heb echt geen idee....
Oh en heeft iemand ervaring met de oxytocine neusspray?

Annemieke wij zitten met hetzelfde dilemma qua voedingen. We geven er nu 5 maar om de 3 a 4 uur ongeveer want anders komen we niet uit. Voor die late fles moet ik hem vaak echt wakker maken en dan gaat hij huilen. Meestal 9.00 12.45 16.15 19.30 22.45.
Oefenhapjes doen we rond 18.00 uur en zijn inmiddels van 1 ijsblokje naar 2 ijsblokjes gegaan. Fruit hebben wij ook nog niet gedaan. Wilde eerst laten wennen aan groente, maar donderdag naar het cb voor 3e ronde prikjes en vraag ik gelijk hoe zij over over de voedingen denken.
Vera wij gebruikten neusspray otrivin baby. Hielp bij ons wel.

Jippie, wij hebben ongeveer hetzelfde schema! Ze geeft het zelf goed aan. We zaten een par dagen op 4 voedingen maar toen werd ze wakker in de nacht. Dus terug naar 5, dus maken we haar weer wakker om 22.30 voor voeding. Zo zielig want ze slaapt dan zo lekker. Drinkt vaak nog best veel dus heeft het nodig. 
Annemiek, misschien gewoon proberen? Vindt het ook lastig hoor, zou graag die laatste fles eraf willen. 
Andere vraag, onze kleine meid wordt vaak tussen 5.00 en 6.00 wakker. Beetje jengelen, ff tutten en dan slaapt ze wel weer maar net of ze een half uurtje uit de diepe slaap is. Meerdere die dat hebben? Eerst sliep ze echt tot half 8 door, maar laatste tijd is ze dus tussen 5-6 wakker (ogen open enzo). Erna slaapt ze vaak wel weer tot 7/7.30 uur. 

Terug
Bovenaan