Baby’s geboren mei / juni 2019

Mama's ervaring met kindjes met slaapregressie?
Mijn dochter was altijd een goede slaper, en sliep vanaf ongeveer 3 maand heel goed door tot een uur of 7. Af en toe nog wel een nachtvoeding, maar sliep daarna weer verder. Moest ze op werkdagen zelfs wakker maken.
Nu is het al een week of 2 steeds 5.00u 's morgens, en niet omdat ze honger heeft. Maar gewoon wakker, lekker kletsen en gillen... En aangezien ze nog een voeding heeft om 23u zijn de nachten kort. Ze krijgt volledig borstvoeding dus kan ook niet afwisselen met mijn vriend. Ik ben echt een spook overdag op het werk, iets met hormonen en labiel zijn....

Hier wordt het voorlopig alleen maar erger met die slaapregressie. Gisteren lagen we om negen uur al in bed en dat was maar goed ook... Madame kwam om 12 uur, 1.45 uur, 3.45 uur en om 5.15 uur. Iedere keer had ze honger en na die laatste voeding was ze klaar wakker. Mijn vriend is om zes uur maar met haar naar beneden gegaan. Poeh... zelfs toen ze net geboren was kwam ze maar twee of drie keer per nacht. Nou had ik het idee dat mijn melkproductie ook wat terug liep doordat ik te weinig gekolfd heb op drukke dagen dus ik hoop nu naar dat het regeldagen zijn...

Hier waren de nachten al twee weken rommelig. Maar nu dus ook steeds om 5u klaar wakker. En niet van de honger want voed haar pad rond 7u, en dat vind ze ook ok. Overweeg wel te stoppen met de bv, maar of dit het juiste moment is....  

Wat een slaap-drama's bij sommigen! Hier gelukkig geen last van. Mevrouwtje is een uitstekende slaper ?
wat betreft de luiers: wij gebruiken ook al vanaf t begin premium protection. Ging dus altijd goed, tot afgelopen weekend. Maar vreemd genoeg zijn die lekkages weer voorbij lijkt t wel! Geen idee waar ze last van had, even 48h overmatig plassen haha
heeft iemand hier ook nog een gillende baby? Ze is flink dr stem aan t testen. Brabbelt er flink op los, maar helaas hoort extreem hard gillen ook bij haar ontdekkingstocht. CB zegt leuk 'hoort erbij' en dat snap ik. Snap ook dat mn dochtertje nog niet snapt dat dit niet echt gepast is haha. Maar nu na een week doen mn oren echt gewoon pijn van dr gegil ?

Heel herkenbaar dat gillen! Liefst zo hard mogelijk en er dan zelf om lachen. Echt een grietje zeiden ze op kdv al! Vindt het nu nog wel grappig!

Hier morgen 5 maanden alweer.. wat gaat de tijd snel. Merk wel dat ik de mama dagen af en toe wat pittig vind. Ze is best slecht te vermaken, wil graag kruipen/tijgeren maar het lukt haar niet dus raakt enorm gefrustreerd. Alleen maar op dr buik willen liggen, maar ondertussen mega snel vermoeid raken en alles bij elkaar schreeuwen! Wippertje wil ik haar natuurlijk niet te lang in laten.. maar af en toe eens een kwartiertje en een aflevering van nijntje zodat ik even de was kan ophangen is een goede uitkomst.
Wat doen jullie zoal als je echt de hele dag binnen blijft? Welke speeltjes ect vermaken jullie kindjes? 
In het weekend gaan we meestal er wel even op uit, en sowieso maak ik elke thuis dag wel een wandeling. 

Terug
Bovenaan