Baby’s geboren mei / juni 2019

Zo even bijgelezen na een paar dagen :)

@Ananas, wij hadden ook een hele periode met doorlekluiers 's nachts. Ik werd er wild van... Ben uiteindelijk, terug gegaan naar een kleinere luier (!) heel onverwacht eigenlijk. Maar CB zei ook dat het absorptievermogen van mt 3 en 4 (waar wij tussen zitten) niet veel verschilt, alleen de rek bij de beentjes is wat groter bij een grotere maat. En nu we weer terug zijn naar mt. 3 geen lekkages meer. Overdag krijgt hij maatje 4 omdat hij dan ook lekker beweeglijk is en gewoon de ruimte heeft. Plus die verschonen we toch regelmatig. En 's nachts dan juist een maatje 3. Gaat perfect.
@Annemieke, jij had het over haaruitval toch? Och hier ook hele plukken nog steeds. Schijnt normaal te zijn. Had gelezen dat je tijdens de zwangerschap meer haren hebt en die verlies je nu gewoon weer... gaat binnen een jaar wel weer over. Zo lang ik nog geen kale plekken heb ga ik me niet laten testen op B12 ofzo. Heel veel ontzwangerende vrouwen hebben hier last van. Is alleen wel méga irritant :') 
@CLB ik ben ook benieuwd waarom je gaat stoppen met bv :) gewoon klaar mee? 
Overigens, Aaron heeft nog geen tandjes maar wel sterke kaken, soms hapt ie ineens in mn borst en dan gil ik keihard. Kijkt ie me aan... dikke lach op z'n gezicht. Ja heel geinig vent. Echt top. Kijk nu al uit naar de periode met tandjes.
Verder, afgelopen ma-di naar Ierland geweest voor een zakenreisje, moest dus overal en nergens onderweg kolven. Blijkt op de airports best goed geregeld te zijn en dat ging prima. Maar het kwam zo uit dat ik in het vliegtuig ook moest kolven (hoe verzin je het...). Ervoor was te kort op het vorige kolfmoment (die echt moest want ik plofte) en erna was te laat... en mn zoogcompressen waren al vol. Nou ik dus in een cityhopper overlegt met stewardessen. Ja kon, mocht in toiletje, die kon ik dan langer bezet houden. Oke super. Dan sta je dus op een oppervlakte zo groot als een postzegel te kolven. Ik was heel blij dat ik die syntocinon neusspray (oxytocine) had gehaald, een toeschietreflex daar opwekken gaat denk ik niet zo makkelijk. Met die neusspray gaat het supersnel! Ik dacht ook laat ik elektrisch kolven, dat gaat sneller en krachtiger en dan heb ik een hand vrij. Prompt natuurlijk turbulentie (geen grap). Dus één hand kolven, de ander een beugel vasthouden om niet om te vallen. Wat een gedoe. Maar wat we allemaal niet over hebben voor onze kindjes hè!

Oh haaruitval hier ook. Om gek van te worden!
Oei veraa wat een vlucht! Gelukkig zit het er weer op!
Hier ook een fijn pijnlijk tandeloos Bekkie met drinken soms. Niet heel fijn.. maargoed. 
Ik heb inderdaad alles over voor die heerlijke kinderen van me (l)
Mijn dochter is nooit uit de fles gaan drinken. Resultaat: kind van een half jaar die keurig uit een beker dronk :p. Al moesten we die wel vasthouden, anders lag hij op de grond. Uiteindelijk zo'n munchkin 360 gekocht en daar drinkt ze nu 2 jaar later nog uit als we lang met de auto zijn oid

Ik ga stoppen met bv omdat ik zelf mijn eigen ritme terug wel. Heb komende tijd zoveel dagen staan dat ik mijzelf in allerlei bochten moet wringen, dat ik wil gaan afbouwen. Ik trek wel veel tijd uit voor het afbouwen.
Tot wanneer willen de dames die bv geven dit blijven doen? En hoe ondervinden jullie het 'normale' leven met bv en die combinatie? 

Ohhhh die haaruitval ja, wat een drama is dat. Onder de douche verlies ik hele plukken soms en overal kom ik haren tegen, tot in de luier van Lotte aan toe, bah!
Ik geef nog volledig bv, kolven op werk is soms lastig. Ik zit in een voorraadhok en daar staat dus regelmatig iemand aan de deur te kloppen?
Gelukkig hoeft dat maar drie keer per week, de overige momenten kan het thuis of op een rustige plek. Ik vind het niet lastig om het dagelijks leven in te plannen en wil er iig tot en met zes maanden mee door gaan. Daarna een beetje afhankelijk van hoe Lotte het doet. Ik vind het ook wel gezellig en knus.
Ik vind het wel zoeken naar een balans tussen huishouden, zorg voor Lotte en werk. Vooral mijn vriend moet even wennen dat het hier geen hotel meer is ?

@Zwanger yes, idd blij dat het er weer op zit. Maar zelfs kolven in de lucht is dus mogelijk haha. Weer wat geleerd. En fijn he die kleine kauwtjes op je borst ?.
@CLB ik snap wat je zegt! Het is best een bedoeling om het borstvoeden in te regelen. Ik merk zelf wel dat het overal in te passen is (zie eerdere post) maar dat betekent wel af en toe in bochten wringen en concessies doen (op bijv. comfort, werk etc.). Wij gaan richting 6 maanden bv nu... Als het goed blijft gaan, wil ik richting een jaar wel proberen vol te houden. Maar ik ben wel zo van alles na 6 maanden is voor mij al winst. Als Aaron tandjes krijgt en het wordt ellende dan gaan we afbouwen. Maar als het leuk blijft dan hou ik het gewoon vol denk ik.

Ik ben met 3 maanden gestopt, heerlijk! Af en toe mis ik het wel eens, maar dat is denk meer dat de hele newborn fase voorbij is en het geknuffel ook een beetje.
Ik zag het niet zitten om te combineren met werk en tevens was het allemaal zo lastig met op pad gaan ect, in het openbaar voeden deed ik niet(veel te veel gedoe hier), dus dan moesten we of naar huis, of ik moest kolven. 
Maar dat is iets persoonlijks, kan me voorstellen dat als het vlot loopt, dat het dan makkelijk en fijn is om door te gaan.
Echter hier een melkweigeraar.. vandaag maar 350 ml gedronken, wordt er zo moedeloos van, denk ik dat we net een nieuw ritme hebben, moet ze geen 1 fles die ik aanbied. Weet dat het gewoon bij dr hoort en ik het moet los laten, maar toch blijft het je bezig houden. 
Zitten jullie kindjes al in het zitje van de kinderwagen en wel eens in de kinderstoel?

Hier hoorde ik gisteren in het kinderdagverblijf dat hij voor het eerst in een kinderstoel had gezeten (volgende week 5 maanden), uiteraard ondersteund door heel wat kussens. Ik schrok er persoonlijk van, maar als hij bij ons in de Stokke Newborn zit, doet hij wel de ganse tijd sit-ups omdat hij rechter wil zitten, en hij is op zich wel stevig. Thuis gaan we er nog wel wat mee wachten. Wij hebben een vrij grote draagmand bij de kinderwagen, en meneertje past er nog net in... Als dit niet meer lukt, gaan we het zitje erop zetten... Dit kun je ook nog wat platter leggen. Ik denk dat hij dat wel leuk zal vinden om wat meer rond te kunnen kijken. Voor ons is het nu natuurlijk wel handig: altijd een bedje bij ;-).
Sinds vorige week zijn de groentenpapjes een succes. Opeens was hij ermee vertrokken! Nog heel wat geknoei, maar hij lust het wel, en heeft precies de handeling van het slikken van iets vaster voedsel ook al onder de knie. De afgelopen week hebben ze er in het kinderdagverblijf verder mee gedaan en ze zeggen dat het al vlot gaat. Yes! Maar wel... Ojee, morgen gaan we er een dagje op uit. We hebben zo wel een "vast plekje" waar we dan es gaan eten (ruime gangen tussen de tafeltjes dus een kinderwagen staat er niet in de weg, mooie ruimte om te verschonen)... Maar hmmm... Het papje op verplaatsing? Dat bezorgt me nu wel wat stress! Hopelijk heeft hij deze week wat netter leren eten in het kinderdagverblijf! :D
Ergens is het verleiding om voor een keertje nog een een flesvoeding te geven op dat tijdstip... :D (maar dat ga ik wel niet doen hoor).

Ik snap de 6 maanden grens heel goed, zoontje is volgende week 6 maanden. Zo'n mooie grens, ik geef nu nog 3 of 4 voedingen (of ik kolf) en hij heeft er nog zo'n 6 of 7. Ik kolf meer dan dat hij per fles drinkt en ik heb nog een vriezer voorraad. Dus ik denk nu dat ik zal uitkomen op 6 tot 7 maanden volledig bv en 8-9 maanden gedeeltelijk.
Echt knap als je het een jaar volledig wil volhouden!
Vind het inderdaad echt een raar idee dat hij nu al zo veel ontwikkeld is en mijn lichaam weer terug gaat naar hoe het was. De hele zwangerschap en new born periode lijkt zo ver weg. Ook hier haaruitval en broze nagels. Nog geen menstruatie te bekennen, maar dat is niet zo erg. 

Terug
Bovenaan