Baby’s geboren mei / juni 2019

Ik maak veel schoon in huis, ik heb hem met het grovere stofzuigen wel in de draagzak. Veel op de grond en in de box met wisselend speelgoed/babygym etc. 
Ik doe elke dag even boodschappen, ga naar de speeltuin met mijn peuter.. 
En meehelpen met zitten/kruipen/rollen en zo. Samen kletsen. Verschillende omgevingen. Als ik de was vouw mag hij op ons bed spelen, als ik zuig gaat hij mee naar de kamer die ik zuig in zijn bed of de wipper of de buggy.. dat soort dingen

Mijn meisje is morgen ook alweer 5 maanden, wat gaat de tijd toch snel zeg! Even een vraag aan alle moeders die ook nog volledig bv geven; mijn dochter drinkt op de opvang vaak niet meer dan 50cc, soms maar 20 of 30cc en dat drie keer per dag. Ik neem vaak weer een hele fles van 180 cc mee terug naar huis. In de avond en nacht drinkt ze dan soms wel 4 keer. Nog meer baby's die zo weinig drinken? En misschien tips?

Nee hier drinkt hij uit de fles een enorme hoeveelheid.. 3 keer 260. Maar met borstvoeding is alles goed! Mijn dochter weigerde het echt uit de fles, jouwe neemt gelukkig iets, de ergste honger weg en dan 's nachts lekker vers. Zware nachten voor jou dan, dat wel :(
Hoe veel werk je? En na een dag vrij komt ze ook minder in de nacht?

Wij hebben ook een tijdje gehad dat hij een stuk minder dronk op de opvang en dan savonds aan de borst ging klusteren.
Heb je al een snellere speen geprobeerd? Dan krijgt hij wat sneller de melk. Ook kun je vragen of ze op een rustigere plek kunnen gaan zitten?
Hier geen last slaapregressie, soms komt hij 1 keer per nacht voor een voeding. Overdag drinkt hij dan te weinig, te druk met de omgeving. 
Ik geef nu nog volledig bv, ga volgende week na 6 maanden afbouwen. Zo'n zin in! 

Ik geloof dat wij ook met slaapregressie te maken hebben. (4mndn)
Ik wist niet wat het was, maar ging googlen na jullie verhalen en dat is precies wat er hier gebeurd. Het gaat al paar weken iets minder snachts maar de afgelopen nachten is het flink 'feest' hier. Gelukkig slaapt hij dirct weer in na het geven van zijn speen, maar is soms ook weer snel daarna wakker. Als hij wakker wordt rond 3uur dan krijgt hij nog een klein flesje.
Hopelijk voor ons binnenkort weer iets meer uur achter elkaar aan slapen ??

Ik werk 4 dagen en mijn dochter gaat 3 dagen naar het KDV.  Als zij thuis is bij mijn man of zusje drinkt ze dus wel veel meer uit de fles. Ik heb nu een speen voor 3+, maar misschien alvast die voor 6+ aanschaffen. Ik heb ze al gevraagd om met haar op een rustig plekje te gaan zitten en om de fles een aantal keer aan te bieden. Ze zeggen dat ook te doen en ik geloof ook echt wel dat ze hun best doen, maar toch... Vind het niet altijd fijn als ik weet dat ze zo weinig drinkt gedurende de dag. Wanneer ik vrij ben geweest komt ze alsnog 's-nachts maar wel een stuk minder. Lijkt me helemaal niet fijn@zwangeryes wanneer je kindje dus helemaal niets drinkt. Neem aan dat het uiteindelijk goed is gekomen toch? Hier al kindjes die tandjes krijgen? Ze 'bijt' me af en toe tijdens de voeding en begint echt zeer te doen.

Ik werk 4 dagen en mijn dochter gaat 3 dagen naar het KDV.  Als zij thuis is bij mijn man of zusje drinkt ze dus wel veel meer uit de fles. Ik heb nu een speen voor 3+, maar misschien alvast die voor 6+ aanschaffen. Ik heb ze al gevraagd om met haar op een rustig plekje te gaan zitten en om de fles een aantal keer aan te bieden. Ze zeggen dat ook te doen en ik geloof ook echt wel dat ze hun best doen, maar toch... Vind het niet altijd fijn als ik weet dat ze zo weinig drinkt gedurende de dag. Wanneer ik vrij ben geweest komt ze alsnog 's-nachts maar wel een stuk minder. Lijkt me helemaal niet fijn@zwangeryes wanneer je kindje dus helemaal niets drinkt. Neem aan dat het uiteindelijk goed is gekomen toch? Hier al kindjes die tandjes krijgen? Ze 'bijt' me af en toe tijdens de voeding en begint echt zeer te doen.

Terug
Bovenaan