Baby’s geboren mei / juni 2019

Hoi Wendy, welkom! Kan ook nog van de wintertijd komen? Als het slaapregressie is dan is het vrees ik een kwestie van doorzetten en 10000 keer 'het is een faaaaase'. 
Ik had nog nooit gehoord van olie in oortjes maar als het werkt, waarom niet dan toch? Ik was gewoon gaan zwemmen zonder bescherming met hem. En alvast veel plezier met zwemmen :D 
Haha ik vond 2 jaar niet knap. Op een gegeven moment zat ze natuurlijk zo aan de vaste voeding dat het 3 keer drinken was. En als ik een middag oversloeg dan was het ook geen probleem voor zowel dochter als borsten. En kolven hoeft dan natuurlijk ook al niet meer. Maar ik hoop dat mijn zoontje het ook weer wil, zo lang (of misschien langer, net hoe de situatie is :D) voor nu drinkt hij gelukkig prima! 
Hier gaat het slapen na het ziek zijn gelukkig weer steeds wat beter. Dat heeft ook echt even geduurd zeg. 
Staan jullie elke dag op hetzelfde tijdstip op? Of ook op vrije dagen wat rekken? Ik twijfel nu of we niet ook in het weekend de wekker om 7 uur moeten zeggen ipv 8 voor zijn duidelijkheid.. 
En doen jullie allemaal de winterjassen uit in de autostoel? Ik vind het zo ijskoud in de auto. Zit zelf met handschoenen achter het stuur.. vind het dan echt zielig voor mijn kinderen als ze met alleen een dekentje in de auto moeten, brrrr :( 

Hi! 
Ik doe  Jaxx een dik vest aan met wol/fleece aan de binnenkant en een deken over hem heen tot het warmer is in de auto. 
Jaxx krijgt 5 voedingen per dag waarvan 1 nog ‘snachts. Hij is om 19:00 zo moe dat hij vaak z’n laatste fles mist.
Hij krijgt nu of een fruithapje of een groentehapje want we merkten dat zijn darmen van slag raakten. 

Hi dames ik kreeg een tip om luuf op de onderkant van de voetjes te smeren als ze naar bed gaan en zou zouden ze dan niet hoesten? wat vinden jullie daarvan? Ik heb zelf een ui in de kamer gezet, zoals mama dat vroeger ook altijd deed.
Ja kinderwagenbak kan nog net. We zullen ook over moeten binnenkort. Ze moeten voorlopig nog wel in de maxicosi blijven toch in de auto. 

@ ZwangerYes; ik zit in de ontkennende fase, wij proberen onze dochter aan te leren dat je in het weekend moet uitslapen??. Dus geen wekker en we reageren ook niet zo enthousiast als ze zou willen. Al mag ze nog wel even tussenin knuffelen, als we eigenlijk al wakker zijn. Tot nu toe werkte deze strategie goed, maar vanochtend hadden we dan toch om 9u ontbijt, voor in het weekend nog vroeg voor ons.. Ik denk dat ik, als ik weer ga werken (nog 2 weken...!) de andere dagen iets later opsta, maar niet veel. Maar zo lang het kan, is het weekend echt wel om bij te komen!
Jasjes in maxicosi zijn ‘gevaarlijk’ omdat de riempjes dan niet strak genoeg kunnen. Beetje kijken wat logisch is/voelt, denk ik? En anders zo’n voetenzak? Mini meisje past nog makkelijk in de verkleiner, ik zet haar nu vast en dan een dekentjes eromheen, dan zit ze heerlijk. Maar hoef niet de ochtends in de kou, dus kan me voorstellen dat het dan anders is!

@Annnemieke, hmm klinkt een beetje zweverig om luuf aan de onderkant te smeren en dan niet hoesten. Plus ik vraag me af of luuf al mag bij deze kleintjes en of het wel handig is om hoest te onderdrukken. Wij doen ook een ui inderdaad. Maar Aaron slaapt nog op onze kamer dus toen wij naar bed gingen was het net alsof we in de pizzeria moesten slapen ?.
Kinderwagenbak hier alleen nog in gebruk voor een ochtenddutje. Als we gaan wandelen al in het wandelwagen gedeelte. Die gaat helemaal plat dus dat kan prima.
In het autozitje gewoon een dun jasje aan. Als het een dikke jas wordt of we gaan lang rijden dan alles wel uit. Maar sochtends naar het kdv gewoon in dat jasje of in de maxi cosi voetenzak idd! Heerlijk warm!

Jaxx was vorige week erg verkouden, wij hebben toen heel licht Luuf onder z’n voetjes gesmeerd. Had wel het idee dat het hielp.. ja officieel mag het pas vanaf 6 maanden maar dan gaat het om het op de borst of rug smeren. Dat heb ik niet gedaan.

Terug
Bovenaan