Baby’s geboren mei / juni 2019

@Steefje supertoevallig!! Misschien komen we elkaar wel tegen haha. Als ik iemand zie die Kae tegen haar kindje zegt dan weet ik dat jij het bent. Wij gaan denk ik woe ochtend naar het babyzwemmen trouwens.
@Jippie, ik zag toevallig dat ze voetenzakken hadden voor de maxicosi bij de Zeeman. Echt niet duur dus misschien heb je daar wat aan als je er nog 1 wilt.
Ik vind zo'n voetenzak wel heel fijn. Gaat hij zéker langer in kunnen dan 6 maanden want er zit nog genoeg ruimte in voor de beentjes.
Aaron slaapt in romper met lange mouwen en een slaapzak met TOG waarde 2.2 (heb er ook een van 3.0). En daaroverheen een lakentje om hem een beetje op zn plek te houden. Grappig dat dit nu een topic is hier want hier zit ik dus al dagen mee te stoeien haha. Onze slaapkamer is gemiddeld 20 graden.
Aaron slaapt ook niet door. Komt tegenwoordig twee keer per nacht maar voornamelijk omdat hij zichzelf wakker hoest. Maar niet in slaap te krijgen door te troosten, speen, knuffelen, of laten gaan. Uiteindelijk altijd 's nachts de borst nodig ok zn rust weer te vinden. Gelukkig heb ik die altijd bij me... ?

Hoi allemaal,
wat een leuk topic! Jammer dat ik er nu pas achterkom! 
Ik ben op 10 juni bevallen van onze dochter Fien. We hebben al een dochter van 2,5, dus een gezellige meidenboel in huis ?.
fien is een lief tevreden meisje alleen de groente en fruithapjes gaan voor geen meter "lees kokhalzen, spugen en huilen" dus we doen het maar rustig aan ☺️
klets graag met jullie mee de komende tijd! 
groetjes Yvonne 

Ik smeer luuf bij mijn oudste dochter ook altijd onder der voetjes. De huid is daar erg dun en zitten veel zenuwen dus schijnt goed door te dringen. Geen idee of het klopt hoor haha smeer 't er voor de zekerheid altijd maar onder 

Ah ja, dan nog maar even wachten met de hapjes inderdaad en af en toe eens proberen! Hier nu begonnen met 1x fruit en 1x groente. 
Hoe is het verder met de ontwikkeling van jullie ukkies? Hier denk ik dat ze probeert te kruipen of zoiets, ze duwt haar hoofdje naar beneden, kont in de lucht, en probeert zo vooruit te komen. Nog meer kindjes die dat doen? Vind het zo'n gek gezicht, ze raakt ook altijd gefrustreerd als het niet lukt, stiekem wel schattig.
Ben ook benieuwd wanneer ze zelft blijf zitten.. zo gek dat we alweer richting de 6 maanden gaan

Hoi Yvonne! Ik zag in een ander topic je vraag, zal m hier even beantwoorden :) welkom trouwens haha
onze 'kleine' meid is niks kleins aan. Nu 5 maanden en 72 cm en 7.5kg (een reus, terwijl ze was geboren met 50 cm en 3500gr, en ik maar 1.62m ben haha). Hoe dan ook: ze is een veelvraat. Flessen krijgt ze dus 5x 180/5 rond 7:30-11:30-15:00-19:00-23:00. Na de fles van 19 gaat ze naar bed. Al slapend klokt ze de fles van 23 gemakkelijk naar binnen. Fruithapje krijgt ze rond 10 uur meestal, groente rond uurtje of 17. Al kijken we niet strikt naar de klok en zit in alles een lekkere variatie elke dag haha. 

Whaaaa bedtijd! Dussss, sorry Yvonne. Het was niet jij die die vraag stelde ;) maar ene gebruiker nr zoveel ? nouja, zal die vraag daar ook nog beantwoorden. Excuus voor deze spam hihi

Welkom Yvonne :D
Lekker rustig aan doen dan met die hapjes. Tegen de tijd dat ze 1 wordt hoeft ze per echt goed te eten toch ;)
Ik word soms best emotioneel (ik gooi het maar op ontzwangeren) omdat ons zoontje al zo groot is. Hij groeit maar door en hij wil zo graag eten en zo.. niks kleins meer aan :'(
Yvonne, heb jij soms ook moeite met een normaal ritme vinden waarin je tijd hebt voor allebei de kinderen en het huishouden en boodschappen en naar buiten/speeltuin met de oudste en zo voort..? Ik heb soms het gevoel dat ik gewoon niet genoeg tijd heb voor hun beide ..

Mijn dochter sliep keurig van 11-7/8, tot ze een maand geleden ongeveer steeds vroeger naar bed ‘moest’. Inmiddels ligt ze er vaak voor half 8 in en geef ik haar rond half 11 nog een tiet, maar helaas is die 11-7 echt weg.. Ze komt rond half 4 en dan weer rond half 7. Niet ideaal, hoop dat het een fase is, maar de smurf groeit niet heel hard, dus ik houd haar nog even in de co-sleeper, zodat ik er niet echt uit hoef. Overdag ook vaak zo’n 3- 4 slaapjes van een half uur. Ze wordt nog steeds heel blij wakker, dus ik maak me er niet druk om. Vrijdag moet ik voor het eerst werken (na 4,5 maand, lang leve het juffen-leven) en dan ga ik zien hoe het gaat! Zie er, ondanks dat ik altijd zo nuchter ben geweest dat het hoort en werken ook leuk is, enorm tegen op!
Wat ik wel echt super leuk vind is dat mijn dochter steeds meer ‘speelt’ en contact maakt. Het kan haar allemaal niet wild genoeg, ze kan echt schaterlachen als ze van mijn man afrolt of door de lucht vliegt. Ook kletst ze de hele dag, heel gezellig. Maar zat gister even door de foto’s te scrollen van de eerste weken en dan mis ik dat hummeltje stiekem echt wel!

Terug
Bovenaan