Baby’s geboren mei / juni 2019

Ohh Zwanger yes, zo herkenbaar! Ik kan soms wel janken over hoe snel alles gaat.. gister zijn kast opgeruimd en alles t/m 68 eruit gepakt. Toen ik vrijdag tegen mijn vriend zei; ‘deze maand wordt hij ‘n half jaar’, moesten we beide even slikken.. Hij rolt de hele dag, kletst continu, ligt steeds in een deuk en wil steeds zelf zitten (wat hem gelukkig maar 20/30sec lukt, dus hij heeft mij nog ff nodig HIEPHOIIII ?). 
Eten gaat nu ook echt goed, in de ochtend ongeveer 50/60gr fruit en rond 18u 50/60gr groente.. hij laat er alleen niet echt melk voor staan.. alles gaat op haha.. 
Wij hebben zo’n maxi cosi spanner met houten blokjes en een belletje eraan, daar kan hij zich zooo leuk mee bezig houden. 
Er ontstaat wel steeds minder rust om ff te knuffelen, dan wil hij weer springen of spelej terwijl mama gewoon lekker wil knuffelen.. Slik.. Ik pak die momenten maar als hij moe is, dan valt hij soms op mij in slaap en is mama ook weer blij haha..

Summer, dat willen kruipen is hier ook aan de gang idd! Kont omhoog en maar duwen.. Gelukkig lukt dat nog niet echt!
rollen ze bij jullie al terug van buik naar rug? Dat lukt hier nog niet, lijkt hij ook nog niet echt te proberen.. 
?‍♀️hoi Yvonne! Leuk dat je meeschrijft.. 

Kruippogingen check! Zelfde verhaal hier. Maar ook frustratie omdat het niet lukt.
Van buik naar rug lukt hem nog niet. Doet hij ook geen pogingen toe. Hij gaat alleen heel erg zeuren als hij terug wil van buik naar rug. Wij draaien hem dan op. Hij blij, en 5 sec later is hij weer op zn buik gedraaid. Boef!
@Yvonne, welkomwelkom! ?

Ja ik heb ook alles TM 68 al uit de kast ? waarom moet alles nou zo snel hè! Hier is hij net een week 5 maanden maar eind van de maand een half jaar al ja ?. Bah wat jammer is dat. Bij babyfotos moet ik ook steeds bijna janken. Heb niet genoeg van die baby tijd genoten of zo? ?
Sterkte met werken gebruiker!
Rollen doet meneer nog niet hoor. Hij kan van rug naar buik maar niet terug. En hij doet het bijna niet want hij vindt het op zijn buik niet leuk. Kruipen doet hij wel inderdaad, al een paar maanden.. en dan meteen boos ja..

Zwanger yes, Jaaa maar rustig aan met het eten inderdaad. Uit ervaring weet ik dat ze straks toch weer een periode krijgen dat ze helemaal geen hap meer eten ?, kan me der eigenlijk niet druk om maken haha. Lot van een 2e denk ik ?

ritme wel aardig gevonden hoor, probeer elke dag wel te wandelen we hebben best veel speeltuintjes in de buurt en de supermarkt, dus hebben we direct 3 in1 haha. De kleine slaapt vanaf de geboorte erg goed dus heb altijd wel tijd met de andere gehad om dan lekker samen te spelen etc. De weekboodsdhappen laat ik thuis bezorgen ? dus 1 zorg minder. Alleen het schoonmaken is een drama. Alles snel tussendoor en daardoor ook alles maar half.... moet daar nog even iets op verzinnen. 
Is toch even je ritme vinden hè als je er dan 2 zijn. Had daar de eerste weken echt moeite mee hoor, zo bang dat ik de oudste te kort deed.

Welkom Yvonne!
Ananas, grappig wij zitten op zelfde schema! 
Kae sliep al vrij snel door, soms een ‘fase’ dat ze wakker wordt maar over het algemeen mogen we niet klagen. 
Omrollen doet ze nog niet. Kruippogigen, denk dat dat het is wat ze doet! 
Men ja de tijd gaat zo snel! Heb laatst alles tm maat 62 uit de kast gehaald, ze zit nu in 68 wat nog beetje groot is. Zaterdag is ze een half jaar, heftig! 

Hier vannochtend naar het cb geweest voor haar prikjes. Mevrouw weegt nu 6,2 kilo! Ze is nog steeds wat fijntjes, maar groeit nu wel oke. 
Omdat ze hier maar behoefte heeft aan 600-700 ml per dag melk, mogen we thee gaan aanbieden, zeker omdat ze regelmatig harde poep heeft (vocht tekort) en de hapjes ophogen naar zowel fruit en groente. Dacht dat dit pas met 6 maand mocht. Hoewel we daar nu al vrij dichtbij zijn, waar gaat de tijd heen!
Al andere mamas die thee geven? Gewoon in de fles of aparte beker? En hoe maken jullie fruithapjes? Een banaan prakken lukt nog wel maar de rest weet ik niet echt waar ik moet beginnen.
Ook moeten we pindakaas gaan geven, jullie dit ookal gedaan? 

Hier (nog) geen thee of pindakaas. Maar wel volop groente en fruit! Toch interessant hoe elk cb andere adviezen geeft haha. Ach, doen waar je jezelf goed bij voelt denk ik dan :)
groente en fruit gaat hier allemaal gemakkelijk naar binnen. Rijpe peer: prakken. Mandarijn: partjes in stukjes snijden. Appel (moeder gemaakt): schillen, koken, pureren, afkoelen. Mango: schillen, snijden, prakken! Tsja, zoiets doen wij. Groente koken we eerst, en dan prakken. 

trouwens te vroeg gejuicht over geen zieke baby. Drama vandaag! Alleen maar slapen en huilen, niet spelen, niet lachen, niet rollen en kruipen. Gelukkig geen koorts en drinkt wel goed. Maar ik ken mn eigen dochter niet! Telkens als ik dr weglegde begon ze te krijsen. Voor t eerst in dr leventje kon ik dr geen moment in de box/bedje/wagen leggen. Pffff. Toch maar de ha gebeld, maar die kon ook niks bijzonders vinden. Hopen op een betere dag morgen!

Terug
Bovenaan