Baby’s geboren mei / juni 2019

Wij gebruiken altijd gewoon kruitvat luiers en geen doorlek gehad. Groente en fruit gaat heel goed hier. Hij vind het heerlijk. Ik introduceer nu nieuwe smaken fruit gecombineerd met de bekende appel peer en banaan. Pindakaas en roerei nu een paar keer gegeven en geen reactie op gehad dus dat gaat ook goed.
Ik heb voor jullie een andere kwestie: als hij straks echt te groot word voor het badje, is er dan een ander alternatief? Of dan onder de douche. Wij hebben geen bad...

@Vera, heerlijk gehad. Jullie ook? Roerei doe ik zonder melk, gewoon in de pan. En erna door de groente pureren/prakken. 
@Annemiekke, wij hebben zo’n soort stoeltje voor in het badje. Straks als ze zelf kan zitten zet ik haar nog steeds denk ik gewoon in het badje. Eventueel zetten we die in de douchecabine. We hebben ook een apart bad maar tot nu toe doen we dat eigenlijk niet. Maar zo’n stoeltje is nu al ideaal omdat het best zwaar wordt anders. 

Wij hebben het badje alleen in de kraamweek gebruikt. Onze kraamhulp heeft de laatste dag Lotte al met mijn vriend (in zwembroek dat wel haha) laten douchen. Sindsdien gaat ze alleen nog mee onder de douche (thuis en in het zwembad) en af en toe mee in het grote bad. 
Gisteren hier worteltjes geprobeerd en ondanks kokhalzen hield ze het nu gelukkig wel binnen. Het valt dus beter in de smaak dan die broccoli hahaha.
Sinds vandaag is madame helaas ook snotverkouden. Mijn vriend was de hele week al ziek en nu heeft ze het dus ook te pakken. Zo sneu, zo’n snotterend kind... maar het is goed voor de weerstand zullen we maar denken...

@Annnemieke, wij doen net zoals Tulipaa gewoon onder de douche. Zelfde verhaal. Badje niet heel lang gebruikt en Aaron gaat gewoon met 1 van ons onder de douche. Hydrofiel om de arm wikkelen en nat maken zodat hij niet kan wegglijden. En de ander staat dan standby met een wikkelhanddoek of droge hydrofiel.
@Steefje, jaa wij ook leuk gehad! Gaat altijd veel te snel helaas.
Op vakantie trouwens wel van de gelegenheid gebruik gemaakt om de kleine mee te nemen in het grote bad. Vond ie helemaal leuk! ?

Wij hebben de kleine ook alleen in de kraamweek in het badje gedaan. Daarna onder de douche. De ander staat klaar om hem eruit te halen en in te wikkelen of we leggen een grote doek in de wipper en dan daar inwikkelen. Dan zelf afspoelen. 2e keer gaat hij in het grote bad met 1 van ons.
Misschien stomme vraag... maar zowel eiwit als eigeel?

Wij hebben vanmorgen een half plakje gekookt ei gegeven. Dus zowel eiwit als eigeel... Had het gewoon geprakt. Werd wat droog dus een theelepeltje moedermelk doorheen gedaan. Prima eipapje ?. Eerste hapje was kokhalzen, maar na 2 hapjes met open mond ontvangen. Denk dat meneer aan de structuur moest wennen!

Ik durf hier nog geen pindakaas en ei te geven. Mijn vriend is allergisch voor van alles en nog wat, waaronder noten. Moeten vrijdag naar de kinderarts voor zijn groei, dus wil het dan even overleggen..
hier gisteravond de eerste keer een fles weg gelaten.. om 18:30 had hij 100gr groente op, 20u de fles en 20:30 naar bed.. was erop voorbereid dat hij misschien toch nog een fles moest (laatste wel meer in de fles), maar vanmorgen was het 7:30.. Vandaag kijken of het weer lukt, misschien toch al klaar om echt op 4 flessen door te gaan. Is nu ook al bijna 6 maanden..
Iemand hier al op 4 flessen en 2x hapjes? Hoe ziet jullie ‘schema’ er dan uit? 

Ik lees jouw verhaal mama D en ik denk alleen maar... Doorslapen ?!
Hier echt tropentijden. Slaapjes overdag zijn nog maar 30 min. En 's avonds en 's nachts is het feest. Gewoon om de 3 a 4 uur wakker voor een voeding en daartussen veel piepen en jengelen. Alleen te troosten met aaitjes over zn hoofd. Op zich prima maar ieder uur wakker zijn is killing. Wij zijn dus nog niet door de slaapregressie heen (of welke fase dit dan ook is ?)

Terug
Bovenaan