Baby’s geboren mei / juni 2019

Veraa, hij slaapt niet helemaal door-door. Hij komt 2-3x per nacht voor zijn speen. Meestal wel pas tegen 5/6u. Vannacht wel maar 1x om 5:45. Dus we mogen alsnog niet klagen.. Omdat hij er niet uit hoeft/voeding/troosten, zie ik het nog wel als doorslapen. Maar de club waarbij de baby van 19/20u-8u echt doorslaapt, zijn ook wij geen lid van haha.
dat opstaan is ook killing, nachten waar Dex 6/7x per nacht kwam wil ik ook echt nooit meer!! Gister dus de fles van 23u weg gelaten, met als gevolg dat ik om 22u in bed lag! heerlijk, kan me de laatste keer niet meer herinneren! 
Hoop dat hij zover is om echt om 19u de laatste fles te krijgen. 

Wij zijn sinds een paar dagen over op 4 flessen! Paar keer wou ze niet drinken toen we haar wakker maakten om 22.30, overstuur etc. Terug na bed en sliep. Dus sindsdien niet meer gedaan. 
Ons schema nu: 
- tussen 7.00-8.00 fles 180/6
- tussen 11.30-12.30 fles 180/6
- tussen 15.00-16.00 fles 180/6
- tussen 19.00-20.00 fles 210/7 met 1 eetlepel rijstebloem
ze drinkt niet alle flessen op. Gister toevallig toen we haar na bed brachten om 20.15 was ze beetje overstuur, extra fles gegeven van 90/3 en dronk ze bijna op, half uur ervoor had ze 180/6 helemaal op. Dus we bekijken het nog beetje per dag. Zit nu ook in een sprong.
en ze wordt pas tegen 7.00 uur wakker in de ochtend. Tussendoor eigenlijk niet, heel soms. 
Ja en we geven rond 17.30 groentehap (eet ze nu ook steeds meer) en einde ochtend fruithap. 

Ik zit ook nog op 5 voedingen. Bezig met afbouwen van de bv dus nog even zoeken. Ze gaat rond 19u naar bed, dan is echt de koek op.  23u wakker maken voor de laatste voeding.  En slaapt dan wel door. Vaak wel 6u al wakker,  sporadisch keer half 8.

Hier ook nog op 5 voedingen: 
7-8
11-12
15-16
19-20
en dan nog 1 nachtvoeding.
Ben aan het proberen om hem overdag meer te laten drinken zodat die nachtvoeding eraf kan, wil alleen nog niet echt lukken..
Zijn er meer van jullie die merken dat hun kind minder drinkt als je ergens bent?
Hij drinkt amper en is snel afgeleid. Thuis geven we hem alleen nog een fles in de kamer als het stil is qua prikkels. Hij is zo nieuwsgierig dat hij alles leuker vindt dan drinken.. hihi

Hier sinds 2 dagen op 5 flessen terwijl we een week geleden nog op 7 zaten, wat een verschil! Als ze snachts komt, zijn het er 6, maar dan geven we maar 60ml, alleen de laatste twee nachten niet nodig geweest. (Wel 3x dr uit voor de speen).
Het schema is nu:
6:30 90+3
Fruithap
10:30 150+5
14:30 150+5
Groente hap
18:30 150+5
23:00 120+4
Ze drinkt niet allemaal leeg maar het gaat steeds beter. Tussen 6:30/7 gaat ze slapen, maar wordt wel 's ochtends om 6:00, soms half 6 wakker. Later naar bed is alleen echt niet haalbaar.. hoe doen mamas dat met kindjes die om 7:30 gaan slapen?

Ons schema is als volgt (4,5mnd oud):
6:30-7:00 180/6
11:00 180/6
15:00 180/6
17:30/45 groentehap (oefenhapje)
18:45/19:00 180/6 -> in bed en direct slapen.
langer opblijven is niet te doen hij is dan helemaal klaar met de dag. 
om 23:00uur ligt hij nog erg diep in slaap dus we maken hem niet wakker maar hij wordt uit zichfzelf wakker rond 00:00/00:30 om toch nog een avondfles te krijgen. 
Daarna slaapt hij direct weer in tot rond 5:00uur vanaf dan is het regelmatig eruit om een speentje terug in zijn mond te doen tot 6:30/7:00.
in principe snachts geen voeding meer tenzij hij wakker wordt rond 3:00 of hij niet in slaapt met speentje dan krijgt hij nog een klein flesje.
Sinds een week zijn we begonnen met oefenhapjes groente dit gaat best goed. Nog geen ei en pindakaas geprobeerd. Volgende week wil ik ook fruit gaan proberen. 

wannneer zijn jullie begonnen met pindakaas en ei? Direct bij de oefenhapjes of later als hij wat gewend is aan de smaken?

Wij hebben eerst n week of 3 geoefend met groente en daarna fruit. Toen dat goed ging gestart met pindakaas en even later ei.
Voor de pindakaas hadden we n schema van t CB voor 2 dagen ivm pinda en notenallergie van mijn vriend. T is prima gegaan. Er schijnt zelfs n pindapoli te zijn waar we ook terecht mochten ivm verhoogd risico. Ik had er niet eerder van gehoord.

Nou hier gaan de hapjes gelukkig ook een stuk beter nu. Worteltjes fietsen er lekker in. Vanmorgen heb ik zoete aardappel en appel gekookt en porties ingevroren. Wil proberen ieder weekend wat te maken, zodat er een voorraad in de vriezer komt te liggen.
Zometeen gaan we lekker naar de intocht kijken, gezellig! Heerlijk zo die feestdagen met een kleine smurf!

Terug
Bovenaan