Baby’s geboren mei / juni 2019

Hoera! Hier een eerste tandje in aantocht. Ik merk alleen vrij weinig aan haar gelukkig haha. Ze zat gisteren op mn vinger te sabbelen, en ineens dacht ik: huh, wat voel ik daar? Begin van een tandje dus! Verder kan mevrouw sinds vorige week zitten, los. T echte baby-baby-tijdperk is voorbij hoor

Ik denk hier ook eerste tandje(s) in aantocht. Helaas wel meer verdriet hier. Veel huilen, niet aan de borst willen en om de 15 min jengelig wakker worden. 
Net even zitten inlezen en las ook dat rode wangetjes, aan de oortjes trekken en zurige poepluiers een signaal kunnen zijn. Check, alle 3 hier... Dus wij gaan pittige tijden tegemoet (of dit verklaart de afgelopen weken haha). 
Nog meer tandenleed?

Hier ook het eerste tandje erdoor; rechts onder.. Nog niet helemaal, maar wel al ver! Idd rode wangetjes, trekken aan de oortjes, luieruitslag vorig weekend; dinsdag ineens een tand haha.. wat huilerig en hangerig op woensdag, dus wat paracetamol gegeven, verder geen last meer tot nu toe.. 
Zitten kan hij hier voor 30-40sec, dan kiept hij om.. Gister bij de kinderarts ivm groei, toen ik op haar vraag ‘nee’ moest antwoorden over het rollen. Hij gaat van rug naar buik, maar nog altijd niet van zijn buik terug naar zijn rug. Dit ‘moest’ hij eigenlijk al kunnen.. Maak me er niet druk om, komt vast wel. Is veel te druk met zitten, staan en springen.. Draaien ze bij jullie wel al terug? 

hier is de 23u fles eraf! Ik ben zooo blij! Eindelijk op werkdagen weer op tijd in bed en meneer doet het super op 4 flessen en 2x hapje (groente en fruit)

Ik ben heel benieuwd of mijn dochter ooit leert terug rollen; ze vindt het veel te fijn op haar buik en houdt het ook heel lang vol, ze ligt gerust een half uur/drie kwartier op haar buik en dan is het al weet tijd voor de volgende activiteit. Als ze écht moe is (tijd voor dutje), zakt haar hoofd naar beneden en roept ze, maar als ze dan wordt omgedraaid is het huilen geblazen. Overigens is dat niet zo vaak, de afgelopen dagen deed ze 3 dutjes van 15-30 minuten per dag, beetje weinig voor een meisje van nog geen 5 maanden, maar ze lijkt nog net zo vrolijk. Nachten gaan prima, dan heeft ze nog een voeding rond 11 en 4, maar verder slaapt ze van half 8-half 8. Maandag eerste echte dag op de crèche, vind ik echt wel spannend! Het wennen ging prima, ze was vrolijk en vond alles best, maar sliep daar 1 keer nog geen uur.. 
Ooh en zijn er meer baby’s die echt niet enthousiast worden van groente? Mijn dochter doet inmiddels haar lippen strak op elkaar zodra ze iets ziet dat lijkt op wortel, bloemkool of broccoli. Sabbelen op een sinaasappel daarentegen vindt ze fantastisch, ze rammelt bijna uit haar stoel van blijdschap als ze de sinaasappel alleen maar ziet. 

@Mama D hier ook geen terugroller. Keurig naar buik maar thats it. Ik maak me er ook niet druk om. Begreep van mijn moeder dat ik zelf pas met 9 maanden iets deed wat op rollen leek ?.
Wij hebben ook paracetamol gegeven, arme jongen had zoveel pijn. Maar ik zie echt nog niks in zn tandvlees en ik voel niks. Maar een tandje zal wel ineens zijn inderdaad.
@Gebruiker...602 die korte dutjesfase hebben wij ook gehad, nu al 2x. Gaat wel weer over maar vond ik wel pittig. Wel een vrolijk jongetje. Geen ervaring met groente weigeren maar ik las sinaasappel, ik dacht dat ze dat op deze leeftijd nog niet mochten? Ivm te zuur voor de maag volgens mij? Maar als jouw kindje daar blij van wordt en geen last heeft, dan lijkt het me prima. Die groente komt wel!

Jaaa hier ook 1e tandje vanochtend. Ik voel en zie dat er een klein puntje door is. Hij trok al wel de hele tijd aan zijn oor en krabde op zijn hoofd, maar dacht dat dit jeuk was van de eczeem. Ook 3 poepluiers per dag, maar bleek dus een tandje te zijn. 
Omrollen doet hij heel fanatiek van rug naar buik. S nachts niet, maar zodra hij s ochtends wakker wordt wel. Dan ligt hij 180 graden gedraaid en op.zijn buik en lachen naar me als ik zijn kamer in kom.
Van de week gaan we pindakaas proberen en met 6 maanden ga ik terug naar 4 flessen. Schema van jou ga ik dan weer pikken Steefje. 

@ Vera: ik hoop dat er hier ook snel een einde aan komt, zeker nu ik weer ga werken en ze naar de opvang moet, is een fijner idee als ze ook daar lekker slaapt. 
De sinaasappel kwam min of meer per ongeluk; ik was er een aan het eten en mevrouwtje zat op schoot. Toen ik zat te kletsen, stopte ze mijn hand met stukje in haar mond en haar gezichtje was echt goud waard! Ze sabbelt op een stukje, liefst houdt ze hem zelf vast, en krijgt wat sap binnen. Gaat tot nu toe goed; geen buikpijn, rare poep of iets in die richting, maar wel een super blij kind. Mijn moeder grapte al dat ze een kilo sinaasappels krijgt van sinterklaas..
Nu maar weer wortels proberen.

Hier nog geen tandjes, ik heb toevallig vandaag nog gevoeld. Ze zit wel continu met haar vingers in dr mond dus wie weer zit er toch iets te wringen?
Zou ze die sinaasappel misschien zo lekker vinden omdat de smaak al kent van de vitamine D? Dat is volgens mij ook sinaasappelsmaak toch?

Terug
Bovenaan