Baby’s geboren mei / juni 2019

Hier ook geen tandjes maar wel rode wangetjes, continu met haar vingers in de mond en de bijtring is favoriet. 
Rollen doet ze hier nog niet. Zal vanzelf wel komen. 
het is sinds een week wel feest met na bed toe gaan ‘s avonds. Dan valt ze in slaapt, na 30 min huilend wakker. Overstuur. Tranen etc. Zijn er soms best een tijdje mee bezig. Als ze eenmaal slaapt dan slaapt ze ook aan 1 stuk door tot de volgende ochtend. meerdere last hiervan?
qua hapjes, ik ga morgen brood proberen. Korstjes. En wat geven jullie allemaal qua fruit? Hier banaan favoriet met klein stukje baby Liga erdoor. 
groentehap is voornamelijk groente met klein beetje aardappel aangevuld. Vanaf komende week ook pasta en rijst proberen. 

Qua fruit hier banaan, peer, appel, mandarijn, mango, ananas, perzik, aardbeien. Allemaal succes!
brood eet ze ook, tsja. Wat eigenlijk niet haha. Groentehap inderdaad veel verschillende groentes, vaak met aardappel erdoor. 
vervelend van het slapen zeg. Hier gelukkig geen last van. Al was afgelopen nacht voor het eerst hier drama. Van 3-4:30 was mevrouw wakker en aan het jammeren. Kon weinig ontdekken wat er aan dr hand was. Misschien toch dat tandje dat aan het doorkomen is? Hopelijk vannacht beter! Mama wil ook lekker slapen haha

Wat eten jullie kindjes al veel verschillende dingen! Wij zijn pas 3 weken bezig met oefenhapjes, heb 2 soorten groente geprobeerd en 1 soort fruit.
En een smaak krijgt hij dan een week lang ?. En eigenlijk is nog niks een succes, ja broccoli spuugt hij niet uit, de rest (wortel, banaan, ei -dat is extra-) gaat er net zo snel uit als dat het er in gaat...

Idee was hier inderdaad ook om meerdere dagen hetzelfde te geven om haar te laten wennen aan de smaak. Maar ons kleine vuilnisbakje valt de lepel elke dag gewoon aan, vanaf dag 1 al.  Maakt haar echt niet uit wat er op zit haha. Hilarisch om te zien

Woww! Eten ze bij jullie al brood? Ik probeer dat zo lang mogelijk uit te stellen haha, lijkt me doodeng! Hoe hebben jullie dat aangepakt? Gestart met korst of juist het binnenste? En hoe ging dat? 

ik had hier vandaag sperziebonen met aardappel gestoomd en in de blender, eerste helft ging goed, erna ging hij ineens kokhalzen en overal naar kijken om maar niet maar mij te hoeven kijken..
Ei en pindakaas nog niet gedaan.. maken jullie roerei of een gekookt ei? En dan prakken of in de blender? Of hoe? En de pindakaas? 

Haha geeft toch niks. Daar zijn we voor ;)
ik was begonnen met broodkorstjes. Maar daar wist ze niet echt raad mee. Binnenste snoept ze echt lekker naar binnen! Daar heb ik van de week wat 100% pindakaas op gesmeerd. Heerlijke smeerboel haha. Lekker smikkelen. Ei hier nog niet gegeven. Ik denk dat ik van de week een roerei maak. En dan in kleine stukjes hakken. Ze kunnen zonder tanden echt behoorlijk goed kauwen. Ik verbaas me er telkens weer over! Maar als jij je ergens niet goed bij voelt, gewoon niet doen toch?

Yeah nog meer tandjes. Hier ook een scherp puntje! Zo trots :). De tandarts adviseerde om bij de eerste tand meteen met poetsen kennis te maken. Dus een tandenborstel vragen aan sinterklaas dan maar. 
Verder is hij lekker druk en blijft niet meer op het kleedje liggen. Rollen roteren om zijn as en zelfs al wat tijgeren
Slapen voor de nacht herken ik ook. Deze week op 4 flessen overgegaan dan hoef ik hem niet meer wakker te maken. 

Terug
Bovenaan