Baby’s geboren mei / juni 2019

Hier nog geen tandjes, wel veel kwijlen, bijten overal in en sinds twee dagen aan zijn oortje zitten.. ben benieuwd!

Hij eet hier alles wat ik hem geef maar broccoli en bloemkool zijn favoriet! Mijn schoonmoeder heeft hem een broodkorstje aangeboden. Ikzelf vind het doodeng! Hij vond het wel prachtig en lekker! 
Soms wordt hij snachts huilend wakker, dan snel een speentje en dan is het weer goed.
Over op 4 voedingen van 180+6 gaat ook goed. Soms nog een klein flesje in de nacht verder slaapt hij door! Whoop Whoop! 

Mijn zoontje eet sinds 2 weken brood. Een sneetje zonder korst. Ik smeer er margarine op en iets van beleg zoals pindakaas, zuivelspread light, maar ook n geprakte avocado viel in de smaak. Ik maak er kleine stukjes brood van en hij weet er goed raad mee.
Pindakaas doe ik nu dus wekelijks op brood, daarvoor deed ik t door t fruithapje, of zo met n lepeltje.
Gekookt ei heb ik nog niet gegeven. Ik maak er roerei van, in de blender bij de groente, of fijn prakken, dan blijft t wat grover.
Wat voor drinkbeker gebruiken jullie? 

Goede tips voor het brood, ei en de pindakaas! Ik denk dat ik het ga proberen als mijn moeder hier is haha.. Die is wat nuchterder dan mijn vriend (die is al bijna de heimlich aan her uitvoeren als hij zich verslikt in melk haha ?)
ik heb voor het water een gewoon open bekertje van ikea. Tuitbekers etc worden om verschillende redenen afgeraden zag ik.. Gaat al best goed, hij krijgt echt een bodempje. De ene slok gaat helemaal erin, de ander laat hij met zijn mond open gewoon eruit lopen haha.. Theedoek om en oefenen maar ? Slabbers houden dat niet droog. 

Wel een groot verschil in de ontwikkeling van de baby's op het gebied van eten/drinken en dat terwijl alle kindjes tussen de 4-6,5 maand zijn. Gelukkig doet iedereen het op zijn eigen manier ?. Brood en water is hier namelijk echt nog geen optie. En doorslapen al helemaaal niet ?.

Hoi!
ik lees af en toe mee, mijn dochtertje is nu 6 maanden.
eten gaat goed (‘s ochtends fruit, ‘s middags een halve boterham zonder korst en ‘s avonds 3 flinke eetlepels groente). Ze vindt alles lekker, heel leuk.
Slapen daarentegen.. zodra we haar in bed leggen ‘s avonds begint ze te brullen en houdt niet meer op. We hebben een paar dagen geprobeerd haar te laten huilen met steeds even kijken, is geen succes. Ze raakt totaal overstuur en stopt niet.
Heeft iemand al ervaring met in bed leggen, op de kamer blijven zitten tot ze in slaap valt en dan elke dag iets verder weg proberen? Dat lijkt me een iets vriendelijker methode dan laten huilen, maar ik weet niet of het werkt.

Gebruiker...914 hoe gaat het slapen overdag? Gewoon uitproberen en vooral doen wat goed voelt.
Voor brood vind ik het persoonlijk ook nog te vroeg (5,5 maand). Wel geef ik af en toe een paar slokjes water bij de groente, omdat ik dat zelf ook fijn vind tijdens het eten. 

Hier eindelijk echt over naar 5 flessen en vannacht echt doorgeslapen zonder er maar 1 keer uit te hoeven, wat heeerlijk, stiekem wel gemist. Hopelijk gaat het zo door.
Hier ook gek op de hapjes, ze krijgt nu s ochtends fruit (banaan, peer of appel) en in de middag groente. Wil daar nu ook meer koolhydraten aan gaan toevoegen en evt brood proberen. Dan als wij aan tafel eten s avonds krijgt ze iets om zelf aan te sabbelen, een maisstick of mandarijntje. Als we niks geven pakt ze zowat ons eten van het bors kf begint ze te krijzen haha.
Hier geef ik ook ei en pindakaas, ei geroerbakt of gekookt en geef haar dan stukjes eigeel. 

[quote quote=10266515]Gebruiker…914 hoe gaat het slapen overdag? Gewoon uitproberen en vooral doen wat goed voelt.
[/quote]
Overdag gaat een stuk beter, soms 5 minuten huilen maar dan is het klaar. Vanavond ging gelukkig best aardig door naast haar te zitten, duurde wel even maar ze bleef een stuk rustiger en viel uiteindelijk zelf in bed in slaap. 

Terug
Bovenaan