Baby’s geboren mei / juni 2019

Netjes opgelost van de leverancier, maar verschrikkelijk om mee te moeten maken zeg.
Veel leerkrachten op het forum zo te zien..
Bij ons zijn maat 50 en 56 ook al opgeruimd. Ik ben maandag wel benieuwd hoe lang hij is, zeker omdat ik het idee heb dat hij wel gegroeid is als ik naar het aankleedkussen kijk. Inmiddels is hij gewend aan nog maar 5 flessen van 170 en vanaf 5 weken slaapt hij elke nacht al door. Geen spooknacht er tussen en nu gemiddeld 7 uur per nacht. Overdag veel lachen, geluid proberen te maken en rondkijken en bewegen. Gelukkig ook nog veel slapen overdag zodat ik ook tijd heb om zelf nog wat te doen in huis. Hij slaapt overdag graag op zijn buik in de box. Een erg makkelijk kind dus en ik mag dan ook niet klagen.

Jippie :
Wat fijn dat hij al zo lang door slaapt! 
Mijn zoontje drinkt of uit de borst of kunstvoeding zo'n 60 à 80 ml per voeding. Meer krijgt hij niet op. 
Is dit herkenbaar?

Hoi Dames, 
Laat ik ook weer eens meeschrijven. Tijdje niet meer meegelezen en geschreven in de uitgerekend topic. Toen zag ik dit topic voorbijkomen en dacht laat ik ook eens meeschrijven. Mn telefoon besloot zich te begeven kort na de bevalling, maakt het allemaal een stuk moeilijker om alles bij te houden. Anyway, ook even kennismaken, ik ben bevallen op 12 juni van Lisanne (uitgerekend 9 Juni) 4020gram. ze is nu 7 weken. We hebben nog een dochter van 2 jaar (Charlotte). De bevalling ging goed en vrij vlot. 
Tijdens de kraamweek kwam de borstvoeding vlot op gang en ons meisje hapte gretig, iets te gretig waardoor flinke kloven kreeg, echt superpijnlijk. Later kwamen we achter dat ze tijdens de zwangerschap gewend was geraakt om haar tong tegen dr gehemelte te plakken. ze hapte daardoor niet goed aan, vollop met haar kaak. Onze kraamverzorgende noemde haar een kleine piranha. Ik ben toen halverwege de kraamtijd over gegaan op het kolven. Leek erg goed te gaan, tot ik een week of 2 later een borstontsteking kreeg en daar zo beroerd van was (39,5 graden koorts) Het was toen die twee dagen best wel warm weer en ik lag in mn bed onder een dikke deken met kippenvel. antibiotica voor gehad. Leek het beter te gaan, maar het had niet goed genoeg aangeslagen en daar lag ik weer in bed met 39 graden koorts. De borstvoeding liep erg terug in die dagen en ben ik nu overgestapt op flesvoeding. Niet alleen daarom hoor, maar ook omdat ik het niet meer zag zitten. Ik merkte dat ik daardoor heel slecht in mn vel ging zitten. Voelde me best wel geisoleerd op gegeven moment. Je lijkt alleen maar bezig te zijn met de meiden en het huishouden, af en toe eruit voor een boodschapje. Misschien dat jullie dat ook wel herkennen? (wil niet te klagerig overkomen) Ik heb nog verlof tot 5 September. 
Verder doet onze meid het goed, ze begint zowaar al de nachten door te slapen. Gisteravond van half 11 tot 6 uur vanmorgen. Maandag heeft mijn vriend 2 weken vrij, kijk ik erg naar uit. Maandag naar het cb voor haar eerste prikjes. Spannend. 
Goed om te lezen dat het met jullie kleintjes goed gaat. :)

Erg herkenbaar!
Ik was ook klaar met bv, was alleen maar aan het voeden. Ik kon eigenlijk nooit ergens heen om even iets voor mezelf te doen.. Extra kolven ging toen ook niet.
Toen ik besloot om af te bouwen en over te stappen op kv ging het beter. Hij is langer verzadigd en de borstvoeding gaat ook fijn. Op het moment krijgt hij in de nacht en ochtend bv en de middag en avond proberen wij flesjes kv te geven. Mocht hij dit niet pakken dan leg ik hem nog wel aan. 

Oh, ik ben blij dat ik niet de enige ben. Ik heb ook bv gegeven bij mn eerste, maar toen met een tepelhoedje en dat ging eigenlijk goed. Ik heb dat ook 3 maanden gedaan totdat ik weer ging werken. (Misschien dat het daarom ook als falen voelt nu misschien) Met de tweede gaat het allemaal anders, toen kon ik nog rustig zitten met de kleine. Nu heb ik ook nog een peuter rondlopen, die van alles wil en vooral alles doet wat bijv niet mag. Ik moest haar meenemen naar boven als ik moest kolven, en dan tegelijkertijd proberen te voeden. Je voelt je echt zo'n duizendpoot. Vorige week heb ik mijn vriend in de middag (de meiden waren dutten) thuis gelaten .(hij was een dag thuis aan het werk) Kon ik even naar het dorp, ik was er gewoon even aan toe. Ging meneer nog zeuren ook, dat ie ook nog moest werken. De meiden slapen notabene!? Ik ben wel ffies boos geworden hoor. Maar goed, m'n meiden vragen mn aandacht, naptijd is over, haha. :)

Hier nog een juf met een baby. Ons mooie meisje is van 18 juni, geboren met 38+1 ivm pre-eclampsie, maar netjes 3 kilo bij 45 cm. Nu 6 weken oud is ze al 4700 gram en 52 cm, een beetje kort en heerlijk dik! Ze drinkt super, borstvoeding gaat gelukkig goed, maar herken Ietje, de toeschietreflex kan pijnlijk zijn, ook als ze niet drinkt af en toe last van. Gelukkig is het nog goed te doen. Eerste weken wel kloven en stuwing gehad, maar allemaal overleefd en nu tevreden baby én mama. Ook mijn onderkant is eindelijk tot rust gekomen, ondanks een makkelijke bevalling toch wel lang nog wat last gehad en ook nog eens verstopt na 2 weken...
Ons popje doet het goed; drinkt om de 3a4 uur, clustert het liefst van 8-11 en slaapt van ongeveer half 12 tot 4 en van 5 tot half 8, dus niets te klagen! Wat super fijn is, is dat mijn vriend een maand vrij heeft genomen vanaf week 3 (week van bevalling thuis, erna 2 weken gewerkt) en we dus super veel samen ontdekken en meemaken. We worden nu s ochtends wakker met een klein, lachend meisje naast ons, zo leuk!

Ik heb Lotte vandaag gewogen bij het cb. Ze is nu 58,4 cm en weegt 4540 gram. Wow... waar blijft mijn kleine baby?! In 6,5 week is ze 1300 gram aangekomen en 8,5 cm gegroeid. Niks gek dat die kleintjes zoveel slapen, zo hard groeien daar word je vast erg moe van ☺️

Mooie groei Tulipaa! Onze Aaron is wat kleiner in vergelijking met de meeste baby's hier maar groeit gewoon goed en gemiddeld. Vorige week 5225 gr en 57 cm bij 9 weken. Maar dat hele newborn is er wel vanaf haha. Het is echt een mannetje aan het worden. Maar hij past nog wel in 50/56. 62 is echt nog een jurk voor hem haha.
@Ietie, belachelijk dat dat kan met zo'n co-sleeper! Je moet erop kunnen vertrouwen dat zo'n bedje veilig is! Excuses en een cadeautje is het minste wat de leverancier kon doen. Die van ons moeten we met riembanden om ons matras heen binden... Maar dat heb ik nog niet gedaan. Na dit verhaal misschien toch maar even doen. Aaron rolt/draait nog niet maar ik wil het risico niet lopen.

Terug
Bovenaan