Baby’s geboren mei / juni 2019

Wat een flinke baby's idd! Kyan was bij zijn geboorte 2230 gram en 42 cm. Nu is hij bijna 5 weken en weegt 3255 gram en 51 cm, een lekkere inhaalslag dus ? meneer heeft ook echt flinke honger elke keer, en omdat hij nog te licht is kan ik zijn voeding nog niet ophogen, wel elke keer kleine beetjes maar nog geem 90 of 120 cc. Dat mag/kan vanaf 4 kg.. kan t nu op zich ook wel doen en hij zal t opdrinken maar ik denk dat hij dan echt gsat huilen van de maagpijn. Nu dus nog steeds 8 voedingen en vind ik t fijn.. nee niet echt ?? maar het is niet anders.. komt vanzelf wel verandering in.

Hi! 
Onze zoon Jaxx is geboren op 19 mei met 36+6 weken. Hij woog 2870 gr.
Hij doet het heel goed. We merken wel dat hij langer verzadigd is met flesvoeding en zijn de borstvoeding aan het afbouwen. 
Hij slaapt voor alsnog heel knus en gezellig bij ons op de borst en wil nog niet in de co sleeper of zijn eigen bedje. Hier zijn we mee bezig. 
Wij wonen in Almere en ik ben leerkracht in het basisonderwijs.

Hoe is het gegaan gisteravond Moniqueske?
En Ietie jeeeetje gevallen uit de co-sleeper!? Hoe kan dat nou? Je zal je wel rot geschrokken zijn!

Flinke baby’s ja! Lotte werd met 40+5 geboren en woog 3250 gram en was 50 cm. Straks ga ik haar wegen bij het cb. Vorige week met die hitte niet geweest dus ik ben heel benieuwd. Twee weken terug zat ze op 4130 gram ( met 4 weken, twee dagen). Nu dus ruim zes weken en het wordt echt al een dametje, volgens mij is ze echt hard gegroeid.
Vannacht ook een mijlpaal trouwens. Na drie dramatische nachten (00.00 uur, 2.00 uur, 3.30 uur, 5.00 uur en daarna elke drie kwartier wakker en honger), sliep ze nu ineens zeven uur aan een stuk! Wat een luxe, ik ben tussendoor twee keer gaan checken of ze nog wel ademde haha. Ik was na de afgelopen drie dagen even bang dat het zo zou blijven ?

Hallo dames, 
Ik sluit mij graag aan op dit topic. Woon samen met mijn man in Noord-Brabant en ons 1e kindje. Wij zijn beiden zelfstandigen en geniet nu nog van mijn verlof. Tussendoor ben ik wel de administratie weer aan het oppakken. 
Op 3 juni jl. bevallen met geplande keizersnede ivm stuitligging. Ons meisje heet Livia en woog 3775gram en was 48cm.
Hier ook de eerste kleertjes van maat 50 kunnen opruimen. Ze zit nu in 56,maar denk dat ze snel al naar 62 gaat.
Ik ben fulltime aan het kolven en geef dit aan ons meisje met kv als bijvoeding. Helaas nog steeds te weinig productie om volledig te kunnen voeden.
Tijdens mijn zwangerschap heb ik het kinkhoestvaccin gehaald, dus wij gaan vanaf 12wkn beginnen met vaccinaties. 

Dag dames ik sluit mij ook aan vanuit topic uitgerekend mei/juni.
Onze zoon Eddie is 29 mei geboren. Zoals meerdere hier is het kolven en oefenen met flesje begonnen. Wat ik best lastig vind omdat we nu juist zo lekker gaan met de borstvoeding. Nu een klein voorraadje in de vriezer en merk dat ik het soort van spannend vind om deze te gebruiken en te vervangen mocht dat een keer nodig zijn. 
En ja maat 56 voor de laatste keer aan al is 62 hier en daar nog wel te groot haha

@Veraa, ja verwerkte de klap in men droom maar was snel wakker daarna en schrok me rot. Tijn slaapt vaak op zijn buik en denk dat hij beetje naar de rand getijgert was en toen is het bedje op de een of andere manier van de rem gegaan en is hij tussen de bedjes door gevallen. Contact gehad met de de maker van het bedje en ze gaan de bedjes aanpassen zeiden ze en kreeg veel excuses en Tijn een cadeau dus wel netjes van ze.
Even een vraagje aan de andere mama's die borstvoeding geven. Doet bij jullie het toeschiet reflex pijn? 

Ietie, netjes van de leverancier maar niet meer dan terecht. Sjonge wat een schrik!
Toeschietreflex vond ik de eerste twee weken wel echt pijnlijk ja. Nu voel ik het meestal niet meer. Wel heb ik af en toe een soort stroomschokjes in mijn borsten (vooral als ik niet aan het voeden ben).

Terug
Bovenaan