Baby’s geboren mei / juni 2019

Na heel veel meelezen in dit topic en het uitgerekend in mei/juni topic dacht ik laat ik toch ook eens meeschrijven.
Op 12 mei zijn mijn man en ik de trotse ouders geworden van een zoon. Hij is met 36.6 geboren (36.5 braken m'n vliezen maar verder was er niets aan de hand. 36 uur later kwam meneer toch zelf de wereld verkennen) en woog 3100 gram en was 50 cm.
Na een wat lastige start met laag glucose-gehalte, te hoog bilirubine-gehalte en daardoor 24 uur onder de blauwe lamp gelegen te hebben en ontlasting die niet op gang kwam en wat erg moeizaam bleef gaan (sinds afgelopen week geen laxeermiddel meer) gaat het nu erg goed met onze man.
Hij groeit goed en is erg vrolijk. Hij huilt alleen als hij honger heeft en slaapt van 20.00/21.00 tot 06.00. Echt genieten dus!

De borstvoeding perikelen herken ik wel van hij men eerste vreselijk zwaar is dat. Heb toen uiteindelijk wel doorgezet en kwam goed maar van een borstontsteking kan je zo beroerd worden en laat staan de pijn die erbij komt. Dit keer bij Tijn tegen een borstontsteking aangezeten maar door de kennis van de vorige keer weten erger te voorkomen. 
Ja je verwacht het ook niet met zo'n Co sleeper, die dingen worden gekeurd. Dit was een co sleeper die je op de rem zet en niet vastbond maar dit bedje word veel gebruikt en staat goed bekend dus had dit niet verwacht. Maar het klopt wel dat dit wel het minste is wat ze kunnen doen maar vind vooral belangrijk dat ze het weten en er iets aan gaan doen. Maar raad iedereen aan het bedje goed vast te zetten! 
Wat groeien die kleintjes toch hard hé zie wel dat Tijn echt een kleintje is vergeleken met de rest hier maar goed als die maar zen eigen lijntje volgt zal het wel goed zijn. 

Wat een verschil in gewichten. Mijn dochter past met 8 weken nog steeds in maatje 50. Al heeft ze ook al wel 56 aan van merken die klein vallen. Maandag weer wegen! Hier nu ook al aantal nachten van 23u tot 6 geslapen.  Daar knapt moeders wel van op zeg!

Onze dochter zit met haar 7 weken vooralsnog in de maat 56. Ze kan al wel wat jurkjes van maat 62 aan. 
Zijn jullie trouwens alweer ongesteld geworden? Ik stond vanmorgen in de keuken en het voelde dat het zo was, dat gevoel vergeet je niet zo gauw, ook als je al bijna een jaar niet meer ongesteld bent geweest. op het toilet toch even gekeken en ja hoor, bloed. Mijn gevoel klopte. Best een beetje balen, iets wat ik totaal niet gemist hebt eigenlijk. 

G-G, ik ben denk ik ook al weer de klos... Ik verloor een tijdje alleen nog wat wondvocht, maar na vier en een halve week zat er weer bloed bij (had ook wat menstruatie pijn). Inmiddels twee weken verder en het is nog zo, nog steeds niet veel maar inmiddels toch duidelijk wel weer wat meer bloed. Ik heb maandag dus de verloskundige gebeld, mijn nacontrole stond pas op 16 augustus gepland en dat vond ik nog wel lang duren. Ik was bang dat het bloed van de inwendige hechtingen kwam en dat ik opnieuw gehecht moest worden, maar gelukkig zag alles er goed uit. Wat een opluchting pffff. Zij dacht ook dat het mogelijk al een menstruatie is. Wel super snel dus, zeker met borstvoeding. Als ik half augustus nog bloed verlies dan willen ze even een echo maken, maar dat is dus omdat ik tussendoor nog niet gestopt ben met vloeien. Ben er onderhand wel klaar mee, ik loop al bijna zeven weken met kraamverband.

Gebruiker ...159 ik herken het probleem met de kleine voedingen niet, maar ik geef alleen maar flesvoeding al vanaf de geboorte. Per dag kwam er 10ml bij totdat het aantal ml per dag passend bij het gewicht was. Nu dus 5 flessen van 170ml en ik verwacht na maandag 5 flessen van 180 ml. Hoeveel voedingen doe je nu dan? En krijgt hij wel genoeg binnen op een dag? Misschien een deel opdrinken dan even boeren en wiegen en dan weer een beetje?
Wat betreft menstruaties... die heb ik nu na 8 weken nog niet gehad en heb ook nog geen eisprong gehad, maar verwacht ik voorlopig ook niet, omdat ik PCOS heb. Het zal dus wel weer een tijdje duren of uiteindelijk opgewekt worden. 

Gebruiker ...159 ik herken het probleem met de kleine voedingen niet, maar ik geef alleen maar flesvoeding al vanaf de geboorte. Per dag kwam er 10ml bij totdat het aantal ml per dag passend bij het gewicht was. Nu dus 5 flessen van 170ml en ik verwacht na maandag 5 flessen van 180 ml. Hoeveel voedingen doe je nu dan? En krijgt hij wel genoeg binnen op een dag? Misschien een deel opdrinken dan even boeren en wiegen en dan weer een beetje?
Wat betreft menstruaties... die heb ik nu na 8 weken nog niet gehad en heb ook nog geen eisprong gehad, maar verwacht ik voorlopig ook niet, omdat ik PCOS heb. Het zal dus wel weer een tijdje duren of uiteindelijk opgewekt worden. 

Hallo dames! Ik heb in het vorige topic meegelezen maar nooit gereageerd, maar sluit me nu aan! 
Mijn dochter is geboren op 30 mei, na inleiding met 38+1 en zij woog 3592 gram. (Had zwangerschapshypertensie). Ik geef borstvoeding maar ben dat nu aan het afbouwen. Het was een moeizame start en na het laseren van haar tongriempje/lipbandje 1,5 week terug werd het ondraagbaar, borstweigeren en krijsen! Bij mij verloopt alles prima, geen pijn, goede productie.. daarom voel ik me nu toch een beetje schuldig dat ik overga op kv want ze heeft bij de bv al veel krampjes. En dat terwijl ik juist tegen het bv opzag! 
Daarnaast weegt ze nu nog maar 4470 gr, de groeicurve buigt erg af dus probeer me nu voor te nemen dat dit het beste is. 
Zijn er mamas die ook de overstap aan het maken zijn? Hoe verloopt dat? Wanneer stopte jullie productie en hoe gaat het met de krampjes?

Terug
Bovenaan