Baby’s geboren mei / juni 2019

Hallo dames! Ik heb in het vorige topic meegelezen maar nooit gereageerd, maar sluit me nu aan! 
Mijn dochter is geboren op 30 mei, na inleiding met 38+1 en zij woog 3592 gram. (Had zwangerschapshypertensie). Ik geef borstvoeding maar ben dat nu aan het afbouwen. Het was een moeizame start en na het laseren van haar tongriempje/lipbandje 1,5 week terug werd het ondraagbaar, borstweigeren en krijsen! Bij mij verloopt alles prima, geen pijn, goede productie.. daarom voel ik me nu toch een beetje schuldig dat ik overga op kv want ze heeft bij de bv al veel krampjes. En dat terwijl ik juist tegen het bv opzag! 
Daarnaast weegt ze nu nog maar 4470 gr, de groeicurve buigt erg af dus probeer me nu voor te nemen dat dit het beste is. 
Zijn er mamas die ook de overstap aan het maken zijn? Hoe verloopt dat? Wanneer stopte jullie productie en hoe gaat het met de krampjes?

Hij krijgt wel genoeg want hij groeit goed en heeft voldoende plasluiers. Volgens het CB hoef ik mij niet druk te maken. 
Hij drinkt om de ene keer om de 2 uur en dan weer om de 3 à 4 uur. 
Met kolven merk ik dat ik nu op zo'n 100 ml zit. 

Hi! 
Ik ben ook bv aan het afbouwen, hoop dat mijn zoontje dan wat langer verzadigd is. Ik merk dat m'n zoontje de fles niet altijd neemt. Vooral bij mij niet.
Mijn productie is redelijk, zit nu op zo'n 100ml als ik kolf. Mijn zoontje drinkt zo'n 10 keer per dag..
Ik probeer steeds een voeding eraf te halen en te vervangen voor kv. Na een paar dagen voeren mijn borsten prima aan.
De krampjes waren de eerste weken hele heftig. Nu is het af en toe nog. 

Ja dat zeggen ze wel vaak he.. dat ze minder van kv nodig hebben.
Ik sla nu de nachtvoeding en een middagvoeding over. Dan krijgt ze een half flesje kv en de rest aangevuld met gekolfde melk, zodat ze kan wennen aan de smaak.
Hoelang ben je nu bezig met afbouwen?

Ben nu 2 weken bezig, maar soms neemt hij 3 flesjes en soms wordt hij helemaal overstuur en verslikt hij zich. Dan geef ik hem wel bv.
Aangezien hij zo vaak komt kan ik niet echt zeggen welke voeding ik oversla. Meestal in de avond doen we de flesjes. En ik probeer in de middag een flesje te geven. Soms met gekolfde melk maar meestal kunstvoeding 

Hier deze weel na bijna 10 weken weer ongesteld, en hoe.. pffff 
We zijn vanmorgen heel vroeg vertrokken naar Frankfurt voor een nachtje, misschien 2 afhankelijk hoe de nacht in een ander bed verloopt. Meneer is super goed gemutst, slaapt zijn slaapjes in de wieg en kijkt zijn ogen uit in de drukke, grote stad. Is voor ons een beetje ‘oefenen’ voor een vakantie haha. 
Ik vind het steeds spannend, hoe verloopt de autorit, het vele buiten zijn ipv slapen in de box/ledikant etc etc.. hij laat ons zooo genieten en trekt overal bekijks haha.. 
hopen dat de nacht ook goed gaat.. thuis slaapt hij van 23u tot 7u dus ben benieuwd.. 
ik vraag me wel af hoe je op vakantie gaat mrt een baby.. hoe neem je in godsnaam alles mee haha.. iemand (eerdere) ervaringen?
Ik krijg mijn gebruikersnaam niet aangepast, dus blijf maar zo mee schrijven..

@gebruiker 10100031
Wij zijn met onze zoon wezen kamperen toen hij 7 weken oud was en gaan regelmatig een nachtje weg. Hij slaapt tot nu toe nog steeds in de kinderwagenbak. Wij hadden de tip gelezen en vonden het erg handig om een hoekje alleen met spulletjes voor onze zoon te hebben. Dat was echt zijn hoekje in de tent waar zijn luiers, kleding, voeding en dat soort dingen lagen. Als we nu een weekendje ofzo weggaan zorg ik er ook altijd voor dat zijn spullen apart in een tas zitten. Wij hadden een aankleedkussen mee en een kleed waar hij evt buiten op kon liggen. Als jullie gaan kamperen dan een tip: kruikje, dekentjes en een mutsje mee. Waar wij zaten was het overdag 30 graden maar het koelde 's nachts af naar 9 graden. 
Ik weet niet of je bv of fv geeft maar wij kookten water 's avonds voor wij gingen slapen en deden dat in een thermosfles en hadden een fles koud water zodat we dat konden mengen voor zijn fles. 
Nou ja mocht je nog meer vragen hebben stel ze gerust. 
Onze zoon heeft er erg van genoten en sliep in de tent erg goed. Lekker veel buiten zijn is heerlijk voor de kleintjes (of iig dat vindt onze zoon ;-))

Terug
Bovenaan