Baby’s geboren mei / juni 2019

Wat fijn gebruiker! 
Onze kleine heeft nu toch wel last van de doorkomende tandjes. Vuurrode wangen en uit het niets ineens heel verdrietig. Super zielig. 
Verder heeel ondernemend. Zo leuk om te zien. Alleen jammer soms een tafelpoot in de weg haha

Ons meisje van 6 maanden, eet alleen nog maar fruithapjes... Ik heb een paar keer achter elkaar dezelfde warme hap klaargemaakt maar ze blijft kokhalzen... ? In het boekje van de ggd staat dat ze ook mag beginnen met water drinken, hoe hebben jullie dit aangepakt? 

Net terug van CB, was totaal niet erg dat de hapjes nog geen succes waren. Gewoon blijven oefenen. Gelukkig! Komt vanzelf wel denk ik.
Kreeg wel het voorzichtige advies om hem in zn eigen kamertje te laten slapen 's nachts en te stoppen met nachtelijke voedingen. Ik weet nog niet wat ik daarvan vind ?. Maar zijn uitspraak was, Aaron went er ook aan dat hij 's nachts wordt gevoed als hij wakker wordt. Dus je houdt het zelf in stand. Oke fair. Maar ik heb tot nu toe gewoon gedacht, hij gaat vanzelf een keer de nacht zonder voeding doorhalen... En dan verhuizen we hem wel... ?

Hey vera, hier ook dat advies gekregen van die nachtvoeding. Wij hebben dat toen wel opgevolgd en nu slaapt ze zonder voeding, wel af en toe speen. Heel zelden wilt ze echt voeding, maar kwamen er achter dat het vaak gewoon wakker zijn was en niet echt honger.
Hier slaapt ze sinds 3 maand op haar eigen kamer, slaapt voor haar prettiger en voor mij ook want kan haar gezichtje goed zien op de babymonitor, terwijl dat in het donker nier ging. Maar vooral doen wanneer je er aan toe bent, dat heeft geen haast toch? 

Hier vind ik dat een nachtvoeding per nacht nog best normaal is, dus als er al een paar uur tussen heeft gezeten dan geef ik wel 1 voeding gewoon. 
Hij slaapt inmiddels bij zijn grote zus op de kamer, dus 'laten mekkeren' omdat hij wakker is/trek heeft/niet zo goed meer ligt dat is niet echt een optie :p
Wat ik nu doe is 5 minuten (of 6) voeden en dan terug leggen. Zo valt hij niet drinkend in slaap en dat heeft wel geholpen. Soms slaapt hij een nachtje door nu. Al komt er nu een vervelend hoestje tussendoor helaas 

Kyan is nu bijna 5 maanden en slaapt sinds een maand door.. heerlijk weer nachtrust! Toen hij 2,5 maand oud was is hij naar zo eigen kamer gegaan. 
Nu zijn we bezig met groenten en fruit hapjes en dat gaat wel goed ..
Al met al een heerlijk ventje die lachend naar bed gaat en er lachend uitkomt ?

@Zwanger yes, goeie tip dat van die 5 min voeden. Ik heb dat vannacht voor de eerste keer geprobeerd. Meneer begon wel te protesteren maar was ook wel zo weer vertrokken. Hopelijk dat hij het zo kan afbouwen.
Mijn man zei ook als je gewend bent altijd om een bepaalde tijd een boterham te eten en je krijgt die ineens niet meer, heb je honger. Dus dat is ook logisch met de nachtvoeding. Dus ik probeer hem nu dan een halve boterham te geven ( :') lees 5 min voeden), en ik probeer het ook maar eens een half uurtje te stretchen. Maar ik bel morgen ook nog even met de lactatiekundige. Die hebben ook altijd nog wel wat tips voor borstgevoede kindjes :).
Gister ook in eigen kamertje gelegd. Aaron was chill en sliep gelijk, maar werd rond 23u wakker. En toen bleek het eigenlijk iets te licht in z'n kamer (straatlantaarn vlak voor z'n raam en alleen maar lamellen...). Dus hop weer terug naar ons. In het donker, gelijk weer slapen.
Maar we hebben wel een kleine 'win' te pakken met de hapjes. Zijn mond gaat nu open als we het aanbieden haha!
Hoe gaat het met jullie verder? Allemaal al plannen aan het maken voor de eerste kerst met de kleintjes?

Terug
Bovenaan