Baby’s geboren mei / juni 2019

Hi! 
Onze man is 6 maanden en kreeg vandaag de opmerking: goh houdt hij zijn fles nog niet zelf vast? 
nou was ik benieuwd of jullie kleintjes dat al doen? 

Hier weer middenin een sprong en een wit puntje gesignaleerd! Oftewel veel slapen en weinig willen drinken.. 
kerst voelt nog als zo ver weg haha! 

Hier al langzaam in de kerststemming haha. Voor Dex een kerst onsie gekocht van de Hema, met een kerstster boven op zijn hoofdje hahaha..
hij houdt zijn fles al ruim n maand zelf vast. Maar dat is echt niet ‘normaal’ bij 6 maanden. Geloof pas dat ze het ‘moeten’ kunnen bij 10 maanden. Maar dan nog, iedere baby is anders! Niet gek laten maken.. 
bij de KA werd gezegd dat hij moest kunnen rollen van zijn buik naar zijn rug, andersom kon hij wel al. Aangegeven dat ik me daar niet druo over maak en ‘moeten’ wel erg veel gezegd is.. 5 dagen later rolde hij alsnog van buik naar rug. Ieder kind ontwikkelt zich anders en op ‘n ander tempo.. kijk in deze groep alleen al naar eten, de ene zit op 6 voedingen, de ander op 4. De een eet brood de ander nog niet etc. Alles op het tempo van je kleintje! 

Eeeeeh, hier rolt hij ook echt niet van buik naar rug? Moet dat? Van rug naar buik doet hij alleen per ongeluk en dan wordt hij boos :x
Hier was de nacht echt draaaaaaama zeg, tandjes en dat hoestje in de combi. Amper geslapen, elke keer na een uurtje of 2 wakker en dan anderhalf uur klaarwakker zijn. Pfoe :( 

@zwanger yes, dat is wat ik bedoel.. Niks te moeten, het komt wanneer het komt. Vind het zo’n onzin dat alles volgens een lijn zou moeten, echt niet.. 
zo’n nachten heb je liever niet inderdaad! Hier vorige week ook 1 gehad, maar hij was ziek dus te plaatsen.. sterkte vandaag ermee! 

Haha dat 'moeten' ook echt. En die verbaasde (bezorgde?) blikken ook vanmensen in de omgeving of het CB als hij iets nog niet kan of doet... Zucht! Kreeg vandaag de opmerking op kantoor "slaapt ie nou nog steeds bij jullie op de kamer!?" dat ik denk ik heb aan jou geen verantwoording af te leggen hierover ?. Dus ik herken me heel erg in wat jullie ook zeggen, lekker alles in eigen tempo! En doen wat goed voelt voor ons.
Lactatiekundige zei overigens dat kindjes in deze leeftijd in een ontwikkelingsfase zitten van de hersenen en dat ze daardoor onrustiger kunnen slapen en vaker komen voor voeding (borst). En dat het een fase is ? haha dat hoop ik maar. Maar ik ga in ieder geval gewoon lekker door met de nachtvoedingen!
@Mama D, kerstonesie met kerstster ? te cute!! Ik moet nog even iets leuks voor hem shoppen! 

Hier houdt ze de fles ook niet zelf vast. Soms een poging tot en ik laat hem wel eens los en dan gaat het maar even goed. Ieder een eigen tempo! Hier rolt ze nog niet van rug naar buik. Andersom al helemaal niet.
sinds gister is ze echt hartstikke ziek. Neus zit potdicht, flinke koorts. Vannacht was ze om het half uur overstuur wakker. Huisarts geweest, last van de oortjes enzo. Zetpil, Luuf niks werkt. Dus nu hebben we neusspray gekregen en morgen ff contact opnemen hoe het gaat anders terugkomen. Drinkt minder (kan gewoon niet ademen als ze drinkt). zo zielig! Hopelijk slaapt ze vannacht jets beter. 

super leuk dat de kerst komt! Eerst Sinterklaas volgende week maar ik kijk er al naar uit. 

Ieder kind op eigen tempo. Hier een vlotte, bij 3 maanden begon ze met beide kanten rollen. Ze is nu al 1,5 maand actief bezig met proberen te kruipen en zitten. Leuk zo snel allemaal, alleen van mij had het wel even mogen wachten. Zeker omdat ze zo snel gefrustreerd raakt en alles bij elkaar gilt als iets niet lukt.
Fles vasthouden doet ze ook nog niet hoor. 
Hier mamas die al pasta hebben gegeven? Hoe ging dat? 

Terug
Bovenaan