Baby’s geboren mei / juni 2019

Nee wij zijn echt nog aan het tobben met de slaapjes overdag. De kleine man doet voornamelijk korte slaapjes van 45 minuten. Nu sinds enkele dagen het ritme aan het volgen van het boek ‘baby in een droomritme’ en vandaag 2 slaapjes van 45 minuten om 9.00u en 11.15 en vanmiddag ineens 1 van bijna 2 uur om 13.30!! 
Het lijkt me heerlijk als hij 2 wat langere slaapjes gaat doen. Met 3 is de dag best een puzzel soms ?

Jippie, we moeten vrijdag terug naar de ka i.v.m zijn groei (opvolgen) dus dan leg ik het haar voor ja. Vind 3x op tijd van net geen 8 maanden best veel..
Wij zitten op 3 flessen, maar brood wil niet echt.. ik blijf proberen, vandaag ongeveer een kwart op.. Gecombineerd met fruit, toen ik het als een soort jam erop deed ging het ietsje beter. Om vervolgens weer te blijven hangen in het kokhalzen.. Zit makkelijk 30/45 min over een kwart boterham.. lijkt alsof hij niet echt snapt wat hij moet ofzo. 

hier rolt hij ook door het bed heen, heeft een slaapzak aan dus ik laat ‘m maar.. na 5 min valt hij in slaap en in de morgen ligt hij met zijn hoofd tegen de spijlen, voor hem schijnbaar geen probleem haha..

Verschilt per dag de slaapjes! Somsv2 en soms 3. Gemiddeld overdsg slaapt ze 3,5 uur. Gister was haar middagslaapje maar een uurtje en heeft ze in de ochtend ook maar 3 kwartier geslapen. Dan doen we haar nog na bed einde middag maar dan is ze zelf ook moe. 
eergister sliep ze van 9-11 en van 13-15. Dus dan houdt ze het wel vol tot 19.00.
bekijken het per dag. Merk wel dat als ze overdags weinig slaapt ze in de avond onrustig is

Wij wisselen hier ook nog tussen 2 en 3 slaapjes. 9.30 - 11.00 en 13.30 tot 15.00 en dan soms nog half uurtje om 17.00u. 
Op het kinderdagverblijf waar mijn zoontje 2 dagen is daar slaapt hij sowieso maar 2 keer en lijkt hij niet meer nodig te hebben. Veel afleiding denk ik. En het is bedtijd tussen 19 en 19.30. 

Heeft iemand tips voor de papfles? 
Wij gebruiken dr. Brown maar hier gaat ook bij speen 4 de pap niet doorheen. Toen een fles van difrax gekocht maar hier moet mijn zoontje niks van hebben. De speen lijkt teveel af te wijken van de dr. Brown. Zijn er nog andere tips of merken waar jullie ervaring mee hebben. 

Thanks en fijne zaterdag! 

WvH wij hebben tijdje papfles gebruik. Dokter Brown en speen Y moet je hebben. Speen 4 is nog te smal. Beviel verder goed. Kregen het idee dag Kae last ervan kreeg met de darmen dus zijn ermee gestopt. Tot nu toe heeft ze het nog niet nodig gehad want slaapt gewoon weer goed door. 

Mama D, hier is het net zo met dat brood... Ze steekt met gemak een voet in dr mond, maar oh wee als er een kruimeltje brood of iets anders binnen komt. Dan begint ze meteen te kokhalzen. Ze wil gewoon echt nog niets met structuur, behalve banaan. Ik las ergens dat bij sommige die reflex om te kokhalzen lang voorin de mond blijft zitten. Gewoon maar aan blijven bieden, tegen de tijd dat ze 18 is eet ze vast wel meer dan glad gepureerd voedsel denk ik dan maar....
En dat overdwars liggen hebben we hier ook al een maand of twee. Met dr koppie tegen de spijlen aan en soms ook helemaal klem in een hoekje op dr buik. Ze slaapt hier al een hele tijd op haar zij. Als ik dr op dr rug in bed leg, krukt ze meteen lekker op. Dan bewegen ze ook wat meer door het bed denk ik.

Terug
Bovenaan