Baby’s geboren mei / juni 2019

Lastig hè, dat kolven en voor de klas staan. Ik werk ook in het onderwijs (vo) en kolf vaak in mijn tussen uren. Nu krijg ik de volgende periode een ander rooster wat helaas veel drukker is en moet ik me dus beperken tot de pauzes. Ik merk wel dat mijn kolf opbrengst steeds minder wordt.  Eerder nog met gemak 3 flesjes nu kom ik amper aan anderhalf. Toen ik opmerkte aan onze rooster maker dat ik gebruik wilde maken van mijn kolf recht, keek ze me heel vreemd aan. Ik combineer nog niet met kv omdat ik nu nog genoeg heb. Nu is mijn dochter niet zo'n hele grote fles drinker en krijg ik dus steeds wat mee terug van het KDV. Ook hier een nachtdrinker,  heb altijd het idee dat ze het dan inhaalt. Hier meestal 4 voedingen overdag en in de nacht altijd één soms 2 of 3.

Summer ja ineens word er niet meer geslapen in de wagen of auto. Hij ligt echt het liefst in bed. Dat is de dag heel anders inplannen! 
Hier ook tussen 2 en 3 slaapjes. Soms komt het dan aan het einde van de dag niet goed uit. En is hij zo moe dat het avondeten niks meer word. Weg ritme...

@Gebruiker...146, nog niet ongesteld en wel bv maar volgens mij kun je gewoon zwanger worden. Dus als je dat heel graag wil zou ik het gewoon proberen en niet teveel naar ovulatietesten kijken. Gewoon lekker genieten zeg maar ?.
Hier in afgelopen week van 7 bv momenten naar 5 gegaan (soms 6 als hij soms in de nacht nog wil). Hij krijgt iedere 4-4,5u melk dus tijden zijn nu 06:45 - 11:15/11:30 - 15:30-19:30 - 22:15(dreamfeed) en soms nog rond 3uur. Verder aangevuld met fruit rond 10, halve boterham rond 13 en 100gr warm eten rond 18.
Ik had al eerder geprobeerd een voeding te laten vallen maar dat werd snachts ingehaald. Dus als het nog niet de tijd is merk je het vanzelf! ?

Ik geef ook nog borstvoeding (nu 8 maand).
meestal nog 3 voedingen, rond 7:30, 11:30 en 18:30. 
‘S ochtends krijgt ze fruit, met lunch een boterham, rond 15:30 thee met wat fruit of maischipjes. ‘S avonds nog 200 gr avondeten. Best een flinke eter dus.
heel soms als ze moe is of zich niet lekker voelt komt er nog een borstvoeding rond 16:00 bij, maar is uitzondering (en alleen als ik bij haar ben, als ze mij niet ziet is het niet nodig). ‘S nachts slaapt ze meestal door (behalve vannacht, toen wel een extra voeding gegeven).
ik ben na de bevalling vrij snel begonnen met een soort minipil (weet zo de naam niet), op advies van de gynaecoloog ivm borstvoeding. Die slik ik altijd door dus heb ook nog geen menstruatie gehad.

Jippie, top! Ja die speen werkt echt. Ik deed 2 eetlepels erin. 
iemand vroeg welke granen, Olvarit 8+ granen. Maar zit er aan te denken om er weer mee te starten. Kregen jullie advies om papfles te geven en geven jullie dan de laatste en eerste fles granen? 
Slapen onderweg lukt ook niet echt meer. Of als ze dan eindelijk slaapt gaan we weer bijna na huis of zijn we bijna thuis (in de auto). Beste slaapt ze in haar bed. 
vandaag zit ze op haar 5e slaapje! Allemaal korte! Sprong nummer 6 is begonnen! Ik probeer altijd wel aan de 3 uur slaap overdags te komen. Als dat in 2 slaapje kan en ze is rond 16.00 wakker ervan dan red ze het tot 19.30. 

Hier slaapt hij ook het liefst in zijn bedje en soms in de auto. Plan alles er omheen en dat is best een ding.. Ergens anders slaapt hij gewoon niet. 
Nu al de tweede avond dat wij zo'n uur-anderhalf uur bezig zijn om hem in slaap te krijgen... Hij is doodmoe maar mega onrustig en veel boeren. 
Over de bv kan ik helaas niet meepraten.

Als het lukt! 7 uur op en drinken 
10 uur slapen, 12 uur op en drinken.
15 uur slapen tot 16 uur. En drinken.
En dan tussen 7 en 8 uur weer naar bed. Voor het slapen nog drinken en in de nacht ook. 
Op m'n werkdag drinkt hij nog ² flessen van 240, zoals altijd eigenlijk, ondanks meer eten.. kolven wordt een stuk minder. Ik kolf nu 2 dagen om aan 1 fles te komen. Maar ik werk niet heel veel en ik kolf op m'n werk door de stress vaak niet of maar 50 ml oid. Dus das niks. 

Geen bv hier, dus daar kan ik niet over mee praten. Over de slaapjes wel, hier momenteel ook 'strijd' tussen 2 en 3 slaapjes. Even een zoektocht wat werkt!
ze is nu precies 8 mnd. Krijgt 4 flessen (3x 180 en 1x 210) die bijna altijd op gaan. Ochtend boterham, lunch boterham, ochtend 2 stuks fruit meestal. Avondeten maakt niet uit wat we dr voorschotelen haha. Vreetzakkie hierzo. Maar ook mega actief. 
iemand hier al ervaring met schoenen? Mevrouw begint te lopen, dus wil goede schoenen aanschaffen. Blote voeten is natuurlijk super goed, maar onze vloer is zooooo koud, zielig gewoon! Ik zit te kijken naar Mockies en Shoesme schoenen. Toevallig iemand positieve of negatieve ervaring hier mee?

Terug
Bovenaan