Baby’s geboren mei / juni 2019

Even een vraagje voor de mama's die ook nog borstvoeding geven; zijn jullie alweer ongesteld geworden? Onze dochter is nu 7.5 maand en ik denk steeds vaker aan een tweede ??. Ze drinkt gemiddeld nog wel elke nacht een keertje en op mijn werk kolf ik nog zo'n drie keer. Heb een paar dagen ovulatietesten gebruikt maar ben daar zo slordig in dat ik het steeds vergeet haha. Wat waren bij jullie de symptomen van een aankomende menstruatie?

@wvh hier vanochtend voor het eerst een fles met granen. Ook met dr Brown spreek 4, maar wij liepen tegen het zelfde aan. Er kwam echt niets uit en 20min verder had hij welgeteld 20ml op. Dus Steefje ik ga ook de Yspeen dan wel even zoeken en proberen.
Mamad nee dat vind ik ook wel erg veel! 
Ons spookje slaapt overdag nu erg goed. Wel nog zoeken tussen 2 a 3 slaapjes, maar s nachts is het nog drama. Nou moet ik zeggen dat hij vrijdagnacht wel doorsliep, maar gisterenochtend dus wel wakker werd met 39.3 koorts. 
Op het cb zei ze 300ml maar als ik het blaadje bekijk van hun staat er 500ml. Nog weinig, maar goed we gaan dus naar 3 flessen van 180 waarvan de ochtend fles met granen is.
Gebruiker ik geef geen borstvoeding dus ik kan je niet helpen. 

@wvh hier vanochtend voor het eerst een fles met granen. Ook met dr Brown spreek 4, maar wij liepen tegen het zelfde aan. Er kwam echt niets uit en 20min verder had hij welgeteld 20ml op. Dus Steefje ik ga ook de Yspeen dan wel even zoeken en proberen.
Mamad nee dat vind ik ook wel erg veel! 
Ons spookje slaapt overdag nu erg goed. Wel nog zoeken tussen 2 a 3 slaapjes, maar s nachts is het nog drama. Nou moet ik zeggen dat hij vrijdagnacht wel doorsliep, maar gisterenochtend dus wel wakker werd met 39.3 koorts. 
Op het cb zei ze 300ml maar als ik het blaadje bekijk van hun staat er 500ml. Nog weinig, maar goed we gaan dus naar 3 flessen van 180 waarvan de ochtend fles met granen is.
Gebruiker ik geef geen borstvoeding dus ik kan je niet helpen. 

Hier wel borstvoeding en nog niet ongesteld. Bij mijn dochter werd ik het met 11 maanden weer. 
Wij zitten wel op 2 slaapjes. Gewoon omdat de derde niet meer ging :p 

@zwanger yes, nu je over bent op 2 slaapjes. Wat zijn de slaaptijden en is de bedtijd s avonds dan ook veranderd? Mijn zoontje wil het derde slaapje eigenlijk ook niet meer maar haalt dan 19-19.30 niet meer. 

Ik heb 8 weken na de bevalling een spiraal laten plaatsen, dus weet niet of ik echt ga nenstrueren, maar had toevallig afgelopen maand het idee dat ik weer iets van een ‘cyclus’ had, als ik kijk naar gemoedstoestand, afscheiding, ect.
Ook van mij een vraag aan de andere borstvoedende mama’s; hoe vaak voeden jullie ongeveer? En geven jullie ook zo nu en dan kv? Ik merk dat het kolven op mijn werk steeds minder lekker loopt, heb er amper de tijd voor (neem ik ook niet goed, maar welkom in het onderwijs), dus we zijn nu over naar 2 bv en een kv als ze naar opvang gaat. Helaas kwam ik zelfs daar amper aan afgelopen week, dus de vriezer voorraad gaat hard. Vraag me ook af wat qua voedingen normaal is, nu ze op de opvang ook 1x fruit en 1x groente krijgt, is om de drie uur melk misschien wel te veel? Thuis ben ik ook zoekende, de enige regelmaat is ‘s nachts, dan komt ze vrolijk elke drie uur....

Hier nu ook op 2 slaapjes.
Van 9.00-10.30/11.00 en 13.15 tot ong 15.00. dan om 19.00 naar bed, soms iets eerder. Het derde slaapje wilde ze niet, al is ze soms best moe.
Welke granen doen jullie door de fles?
Hoe doen jullie het verder met naar buiten gaan tijdens/na slaapjes? Ik merk dat we daar heel erg naar zoeken. Ik ging gewoon altijd overal heen maar nu slaapt ze niet meer echt in de wagen, met als resultaat als wr tijdens haar slaapje weggaan ze niet slaapt en de hele dag laat merken dat ze moe is, maar als we na hrt slaapje gaan valt ze weer in de auto stoel in slaap en wilt ze het opvolgende slaapje niet! Zo lastig.

Hier wil ze zich zelf nu optrekken, alleen is alles in ons huis te hoog. Als ik haar een beetje help doet ze de rest zelf, maar hebben jullie hier ervaring mee? 

Terug
Bovenaan