Baby’s geboren mei / juni 2019

@Zwanger yes, gaat het nog wel goed verder met de bv? Wel een mooi schema hoor! Maar hoe doe je dat dan met die flessen op de opvang? Krijgt jullie zoontje dan 240 ml op de momenten dat jij normaliter bv geeft? Of krijgt hij dan onregelmatiger/minder vaak melk dan thuis? Aaron drinkt namelijk per keer op de opvang maar 150/160cc. Best een groot verschil. Ik kom daar al met moeite aan per kolfsessie (moet meeestal wel beide borsten kolven om aan 150cc te komen), maar 240cc in een flesje zou ik ook niet zomaar kunnen kolven. Wat supervervelend dat je per keer maar 50cc kolft. Hopen dat het een fase is en dat het weer wat beter wordt...
@Ananas, je zou ook anti-slip sokjes kunnen proberen? Dan heb je toch een beetje dat ze grip hebben qua voet maar wel dat het wat warmer is en dat ze niet uitglijden... geen idee hoor, bij ons is dat station nog héééél ver weg maar wellicht is het een optie. 

Hoi moeders! Ik ben nieuw in deze groep,  en zal mijn baby even voorstellen;zoontje van bijna 8 maanden. Heerlijke grote vent (ruim 10 kg?). Een enorme lachebek en staat altijd ‘aan’, hierdoor al sinds de geboorte een extreem slechte slaper, overdag dutjes van 30 minuten. En doorslapen kunnen we op 1 hand tellen ?. 

ik heb eigenlijk direct een vraag, over zijn voeding.
ziet er als volgt uit:
-  sochtends bordje havermoutpap met pindakaas en banaan (vindt hij heerlijk!)
-  tussendoor 1 stuk fruit en fles 180ml water met 6 schepjes 
- lunch: 1 broodje zonder korst met beleg als ( gekookt ei, avocado) of met een soepje om te dopen
- soms tussendoor een mais stengel van Ella’s kitchen
- avond maaltijd 200 gram 
-fles 180 ml met 6 schepjes

In tegenstelling tot slapen kan hij dus wel heel goed eten zoals jullie kunnen zien?

Bij de maaltijden geven we ook altijd een bekertje water of thee maar drinkt dan maar een paar slokken.

Ik vraag mij af hoeveel vocht hij binnen zou moeten krijgen, ik vind dit best weinig als ik dit vergelijk met hoe het was met meerdere flessen. Vooral als straks die 11 uur fles er af gaat.

Groetjes! 

@Gebruiker10123146
Bij mij kwam menstruatie pas 3 maanden na het stoppen met de borstvoeding op gang! Zoontje is nu bijna 8 maanden en willen nu ook voor een tweede gaan ? nu 2x gemenstrueerd dus geen idee hoe mijn cyclus verloopt. succes! 

500 ml vocht toch? Dacht ik? Maar je geeft nog maar 2 flessen? Lijkt me dat die van 11 uur er nog niet af moet dan toch? 
Maar in fruit en groenten  zitook vocht, in die slokjes water of thee ook, in soep ook.. 
Dus dan komt hij vast aan de 500 toch? :) Ik geef dus wel borstvoeding dus weet niet hoe veel er binnen komt. Misschien ook wel maar 500 ml :p
En welkom hier :D

Mijn menstruatie kwam ongeveer een maand na staken van de bv weer op gang. Was niet heftiger dan anders en juist korter.
Hier begint een 2e ook al wel te kriebelen, maar net 1 menstruatie gehad. En misschien gezien de heftige zwangerschap (verlies van 1 vd 2 kindjes vroeg in de zwangerschap en pre eclampsie) toch maar even rustig aan doen...
Qua vocht zit ik op 4 x 180 die niet allemaal op gaan en ongeveer 150 gr fruit en 200 gr warme hap. Denk dat er wel een fles af kan. Maar brood lukt nog niet echt. Is vooral leuk om mee te spelen en te smeren!

Iemand al over op grove voeding? Toevallig vanavond een potje gegeven ipv vers koken ivm doktersbezoek (kuur heeft niks afgedaan, nog steeds dubbele oorontsteking en keelontsteking, plus nu net 39,9 koorts weer.. met kuur en nurofen dus). 
potje was voor 8 maanden (is hij overmorgen ?), hij kon er niks mee.. uit zijn mond halen, kokhalzen, wegdraaien etc.. Twijfel of het de stukjes erin zij omdat brood ook niet echt gaat, of dat hij gewoon geen zij had door het ziek zijn.. 

Wauw wat is er veel geschreven de laatste dagen, ik had lekker flink wat bij te lezen.
Toevallig ben ik anderhalve week geleden voor het eerst weer ongesteld geworden (ik geef nog bv, onze meid was toen bijna 7 maanden). Hier ook wel de wens voor een tweede. Ik heb volgende maand een afspraak in het ziekenhuis om de mogelijkheden te bespreken, onze dochter is via IUI gekomen, spannend!
Bij mij lukt het kolven op het werk ook niet echt (ook onderwijs...). Ik word er wel voor vrijgeroosterd even, maar op de één of andere manier ben ik als ik voor de klas sta meer juf dan moeder ofzo. Op de dagen dat ik ambulant werk, gaat het beter. Maar ik moet ook meerdere keren kolven voor een vol bakje (180 ml). Ze gaat één dag naar de opvang en dan krijgt ze bv mee, de andere dagen voed ik haar tussendoor thuis of krijgt ze fruit / groente en een keer kv. Op die manier kan ze langzaam de overstap maken.
Ik geef overdag gemiddeld drie keer borstvoeding en dan nog een keer 's avonds voor het slapen. 's Nachts komt ze ook minimaal twee keer. De laatste tijd lijkt ze tegen de ochtend te gaan clusteren dus tussen half vijf en half zeven komt ze dan soms een paar keer. Ze geeft het vanzelf wel aan als er een voeding af kan denk ik. Net heeft ze een heel zakje van Ella's Kitchen op dus wie weet slaat ze de late voeding nu wel over.
Oh ja, wat ik eigenlijk kwam melden hier hahaha. Voor de mamas die borstvoeding geven... Ik was op zoek naar een mooie ketting ter ere van de geboorte van onze kleine spruit. Toen kwam ik er dus achter dat er moedermelksierraden bestaan, met een beetje van je eigen melk er in. Wisten jullie dat? Via google zijn er een heleboel webshops te vinden. Ik zit er over te denken om zo'n ketting aan te schaffen. Vind het (na even wennen) best een mooi idee.

Terug
Bovenaan