Baby’s geboren mei / juni 2019

Oh Mama D, hier hetzelfde verhaal hoor met die grove stukjes! Vandaag op de opvang had ze zo zitten kokhalzen om een stukje brood dat ik het advies kreeg om d'r aan te melden bij goede tijden slechte tijden.... wat een dramaqueen. Ik blijf het maar gewoon aanbieden en af en toe eet ze per ongeluk toch een beetje op. Tegen de tijd dat ze achttien is, eet ze vast ook wel vast voedsel denk ik dan maar...

Ah, toch al een paar van jullie denken aan een tweede.. hier ben ik al een week overtijd, gebruik nog geen pil, dus de stress zat er even flink in! Gelukkig was het niet zo. Ik moet er nog niet aan denken! Had ook zo'n rot zwangerschap en heb nu nog mijn handen en nachten zo vol.
Hier weer begonnen met pap maar het lukt gewoon echt niet.. ze krijgt het niet uit de difrax fles met 4 speen, de avent met 1,2,3 zuigt ze naar binnen, wat n drama! Al zoveel geprobeerd. Iemand ervaring met de papfles difrax xl?

Mama D, Kae moest er eerst ook niks van weten. Net als brood niet. Maar nu sinds een paar dagen een wereld van verschil. Zowaar een halve boterham in 1 keer op! Ik geef het in haar hand en ze sabbelt het zelf weg! Potje 8mnd gaat ook goed. Fruit prak ik ook wat minder fijn. Net als verse groente. Zie haar ook meer kauwen dus dat was voor mij het moment! Komt vanzelf. Ik wou al met grove voeding beginnen toen ze 8mnd was maar toen ook kokhalzen. Moest er niks van weten. En nu ineens stukken beter. Komt dus vanzelf. 

Wij zitten zitten overigens nog op 4 flessen: 
ochtend fles 180+6
ja de boterham 180+6
eibde middag 90+3
voor slapen 180+6 en als ze weinig avondeten heeft gehad geven we 210+7
dus ze krijg meer fles dan ‘voorgeschreven’ is maar ze is tevreden dus vindt het wel prima. Sinds deze week die fles van einde middag afgebouwd van 180+6 naar 90+3

Ik zal ook weer even wat van me laten horen, heb wel de hele tijd meegelezen :)
Welkom MFE!
Onze kleine vreet als een malle, alleen het brood gaat er niet goed in. Laat het haar wel eten, maar geef altijd achteraf pap. Ze zit nog op 3/4 flessen op een dag. 1 potje fruit, 1 potje avondeten en een beetje brood en pap. Ze doet het er goed op, dus dit werkt voor ons! Ben blij te lezen dat niet alle kindjes hier brood eten.
Ze had laatst doorgeslapen, YES! 1 nachtje en daarna was t weer drama..? Ze ligt vaak 's nachts ineens te spelen in bed, op dr buik. En we moeten dr dan toch echt terug leggen op dr buik.
Ik ben tijdens mn bv periode (heb 3 maanden gegeven) ongesteld geweest. Daarna nog 1 keer maar ben toen weer begonnen aan de pil. Toen in mn stopweek heel even gebloed, maar je kan t geen ongesteldheid noemen. Loop bij de bekkenfysio vanwege chronische bekkenpijn. Zij heeft mij vanmiddag inwendig behandeld, maar ze zag geen littekenweefsel ofzo (was inwendig uitgescheurd). Dus als ik de volgende keer niet ongesteld word, moet ik het helaas toch wel laten onderzoeken. 

@Steefje wij doen de granen alleen 's ochtends in de fles, maar dus nog zoeken qua speen. En ze hadden die y speen dus niet bij de kruidvat en prenatal. Nou moet ik zeggen dat hij vandaag niets van moest hebben van die granen.
Ik heb olvarit granen 6+.
Hier gaat eten super, maar slapen de laatste week dus echt drama. Bij ons liggen dan gaat het goed maarja dat wil ik ook niet.

Hier gaat fruit en groente wat grover wel. Geef ook wel stukjes groente om op te kauwen, bijv paar boontjes of stukje brocolli. Is meer knoeien dan echt eten. Hier lukt aardappels niet, vers niet en uit een potje niet. Kokhalzen eindigt dan altijd in braken. Terwijl ze de rest eet als een malle. Brood korstjes begint langzaam te komen.

Ons mannetje veranderde begin deze maand van kinderdagverblijf (was zo gepland, deze heeft betere uren voor ons en is dichter) en we hebben een nóg vrolijker kind dat precies plots grote stappen vooruit maakt. Niet dat hij op de vorige plek niet goed verzorgd werd hoor... Maar hier laten ze hem veel meer slapen, en dus veel actiever en vrolijker is op de wakkere momenten. Verder krijgen we telkens complimentjes als we hem gaan halen: dat hij zo vrolijk is, goeie slaper, eet goed! Leuk!
Als ik het hier zo'n beetje lees, zijn de raadgevingen wat eten betreft wel wat anders in NL dan in België. M. is bijna 8 maanden, maar over broodbeleg wordt hier nog niet gesproken...
M. eet nu
's morgens rond 8 uur: 270 + 9
thuis in de VM soms nog een boterhammetje in stukjes (zonder beleg dus), in de creche doen ze voor 1 jaar geen boterhammetjes.
tussen 11 en 12: groentenpap (vegetarisch) - tussen de 250 en 300 g
tussen 15 en 16: fruitpap (idem!)

's avonds: 270 + 9, soms een beetje minder als we hem nog iets van brood geven.
Echt leuk om te zien hoe hij meer en meer echt begintt e kauwen, zo met die 2 kleine uitsteekseltjes (tandjes) vooraan. 
Slapen doet hij (meestal) als een roosje en schoon de klok rond. Hij kan al zo leuk spelen en begint wat te kruipen (voorlopig enkel achterwaarts) :D.

Wij denken eigenlijk ook al een beetje aan een 2de kindje. Vooral door onze leeftijd, hebben we het gevoel niet meer te lang te kunnen wachten. Stel dat we gaan voor een gelijkaardig scenario als van M. Dan stop ik bijvoorbeeld in maart met de pil, ben ik een half jaar later zwanger... En zit er precies 2 jaar tussen. Ik vind het precies wel wat beangstigend om daaraan al te denken nu! We genieten zo van M.  Ik kan precies niet voorstellen dat ik al uitkijk naar iets anders! En hoewel ik op zich een vlotte zwangerschap en vlotte bevalling had (kan natuurlijk niet vergelijken maar het verliep allemaal wel goed), zou ik er best wel wat tegenop zien om terug zwanger te zijn. Anderzijds willen we wel beiden een 2de kindje, en willen we ook niet dat ze te veel schelen in leeftijd... moeilijk!

Terug
Bovenaan