Ons mannetje veranderde begin deze maand van kinderdagverblijf (was zo gepland, deze heeft betere uren voor ons en is dichter) en we hebben een nóg vrolijker kind dat precies plots grote stappen vooruit maakt. Niet dat hij op de vorige plek niet goed verzorgd werd hoor... Maar hier laten ze hem veel meer slapen, en dus veel actiever en vrolijker is op de wakkere momenten. Verder krijgen we telkens complimentjes als we hem gaan halen: dat hij zo vrolijk is, goeie slaper, eet goed! Leuk!
Als ik het hier zo'n beetje lees, zijn de raadgevingen wat eten betreft wel wat anders in NL dan in België. M. is bijna 8 maanden, maar over broodbeleg wordt hier nog niet gesproken...
M. eet nu
's morgens rond 8 uur: 270 + 9
thuis in de VM soms nog een boterhammetje in stukjes (zonder beleg dus), in de creche doen ze voor 1 jaar geen boterhammetjes.
tussen 11 en 12: groentenpap (vegetarisch) - tussen de 250 en 300 g
tussen 15 en 16: fruitpap (idem!)
's avonds: 270 + 9, soms een beetje minder als we hem nog iets van brood geven.
Echt leuk om te zien hoe hij meer en meer echt begintt e kauwen, zo met die 2 kleine uitsteekseltjes (tandjes) vooraan.
Slapen doet hij (meestal) als een roosje en schoon de klok rond. Hij kan al zo leuk spelen en begint wat te kruipen (voorlopig enkel achterwaarts)

.
Wij denken eigenlijk ook al een beetje aan een 2de kindje. Vooral door onze leeftijd, hebben we het gevoel niet meer te lang te kunnen wachten. Stel dat we gaan voor een gelijkaardig scenario als van M. Dan stop ik bijvoorbeeld in maart met de pil, ben ik een half jaar later zwanger... En zit er precies 2 jaar tussen. Ik vind het precies wel wat beangstigend om daaraan al te denken nu! We genieten zo van M. Ik kan precies niet voorstellen dat ik al uitkijk naar iets anders! En hoewel ik op zich een vlotte zwangerschap en vlotte bevalling had (kan natuurlijk niet vergelijken maar het verliep allemaal wel goed), zou ik er best wel wat tegenop zien om terug zwanger te zijn. Anderzijds willen we wel beiden een 2de kindje, en willen we ook niet dat ze te veel schelen in leeftijd... moeilijk!