Baby-uitzet: Miskopen en Toppers!

Wat een leuk onderwerp zeg! En dan te bedenken dat degene die destijds de vraag stelde allang mama is.
Over de toppers is alles al gezegd geloof ik (al zijn het voor sommige mama's floppers...)

Mijn floppers: een draagdoek. Leek me fabtastisch, maar doordat ik onverwacht een keizersnee kreeg kon ik hem niet gebruiken en mijn man kon hem ook niet gebruiken want voor hem was hij te klein. Ligt dus ongebruikt te wachten op nummer twee (die hoogstwaarschijnlijk weer met een keizersnee komt).
Een paar satijnen pyjama's om netjes in je kraambed te liggen. Véééél te warm.

Hallo allemaal,

ik had voor mijn jongste zoon ongeveer de hele lijn van Zwitzal gekocht. Leek me heerlijk. Helaas was hij er allergisch voor en kon ik na een jaar alles in de kliko gooien. Nu koop ik een fles badgel en wat haarlotion en verder zie ik straks wel hoe het gaat als de kleine er is. Dan kan ik altijd nog meer kopen.

Groetjes van Marloes

Nog een paar toppers:
* speen in reisdoosje. Kun je zo bij de drogist kopen (van Bibi ongeveer 3 euro).
Bij V&D hebben ze losse reisdoosjes (3 Euro) voor spenen.
* reisdoosje voor voeding (met 3 vakjes, kun je de voeding zo in de fles schudden)
* flessenwarmer (gebruiken wij boven om 's nachts de voeding in op te warmen)
* voedingskussen
* mobile met muziek
* extra handdoeken die op het aankleedkussen passen. Hoef je niet steeds de hoes te wassen.
* voetenzak voor in de maxi-cosi
* adapters om de maxi-cosi op het onderstel van de kinderwagen te klikken. Heel handig.
* veel rompertjes
* paar setjes maat 50. In het begin is het fijn dat je niet al die kleertjes hoeft om te rollen.
Als ik nog meer bedenk dan horen jullie het.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

kom iki ook nog even met een aanvulling

heb dezewel van mijn zus, want ik ben helaas nog steeds niet zover (vandaag 41.3)

als je flessenvoeding geeft en de voeding vanuit zo'n containertje in de fles giet dan kunnen er wel eens klontjes ontstaan. schudden is niet goed van wege de belletjes die dan in de melk komen. maar roeren kan wel. een sorbetlepel komt dan tot helemaal onderin de fles.

hoop dat ik het lijstje snel kan aanvullen uit eigen ervaring.

gr
mirinda

Idd ook niet te veel verzorgingsproducten kopen. Helft heb je niet nodig. Hier wordt gebruikt: spul voor in het badje, babyolie, haarlotion, billetjescreme, bepanthen.
Groetjes Veerle

Zo'n fopspeen met reisdoosje en ook een reisdoosje voor kunstvoeding krijg je in die gratis babypakketten, dus die zou ik niet extra aanschaffen! Bovendien: als je borstvoeding geeft, schijn je het beste de eerste weken geen speentje te kunnen geven ivm tepel/speenverwarring, en omdat je bij zuigbehoefte je kindje zoveel mogelijk moet aanleggen om de borstvoeding goed op gang te brengen. En poedervoeding heb je dan natuurlijk nog niet nodig!

Veel kindjes zijn in eerste instantie gevoelig voor Zwitsal (wel jammer, want het ruikt zo lekker...) Van mijn zus heb ik de tip gekregen om baby-badolie van Balneum Hermal te kopen. En ipv van babypoeder (is meestal ook geparfumeerd) kun je heel goed maizena gebruiken! Gewoon in een leeg poederbusje doen. Dat vond ik wel een goede tip, aangezien zowel mijn man als ik allergieen hebben...

Wat een leuk onderwerp toch! Alles bij elkaar shoppen geeft toch ook voorpret :)
~Hilde

Terug
Bovenaan