Baby-uitzet: Miskopen en Toppers!

Hallo,
Ik ben nu 35 weken zwanger van mijn eerste kindje en heb ook veeeel gekocht! hahaha
gelukkig hb ik een kraamverzorgster in de familie die me van te voren al verteld heeft wat ik vooral niet moet kopen en wat ik zeker moest kopen (of zelfs meer: zoals idd hydrofiele luiers en kraamverband!)
Wel heb ik de BELLY babywarmer gekocht (i.p.v een kruik) en vanmorgen was de kraamverzorgster hier en die zei dat het helemaal geen handig ding is en dat ze die dus ook niet gebruiken! (alleen handig om bijvoorbeeld het bedje of de wagen mee voor te warmen, maar ze raadde me aan om het te proberen te ruilen..)
Dat ding kost 34,95euro, dus ga maar even terug naar de winkel denk ik..
Had gelukkig al van een vriendin 2 gewone kruiken gekregen dus die ga ik dan maar gebruiken.
Wat ik ook  heb gekocht (en wat volgens de kraamverzorgster heel fijn is, zei ze vanmorgen) is de aerosleep, waardoor de baby beter kan ademen en ook tegen allegieen enzo.

Groetjes mij  

Een 2ehands maxi cosi kopen is ERG ONVERSTANDIG. Juist het stoeltje daarna kan weer wel. Die blijven immers in de auto. Maxi cosi's gaan erin en eruit en kunnen dus inderdaad gevallen zijn en dat is bij een botsing levensgevaarlijk.

En je zit toch best vaak met die kleine in de auto??

Ook als je af en toe met de auto gaat, dus beter nieuw kopen.

In het AD van gisteren stond een goed artikel over wat je nieuw zou moeten kopen en wat 2ehands kan.
Maxi cosi en kolf altijd nieuw kopen en ook flessen en spenen was daar het advies.

Martine
38 weken en 5 dagen

Geweldig onderwerp inderdaad!

Ik vroeg me ook nog af of er nog tips zijn voor een goede kinderwagen. Ik vind die krengen zo ontzettend duur. Ben bang dat ik dan een miskoop van 500 euro doe...

Ben nu 10 weken zwanger, dus heb nog wel even, maar het is zo leuk om mee bezig te zijn...

Groetjes, Eva

miskoop
de tummy tub erg onhandig voor mij.
luier emmer niet gebruikt gewone pendaal emmer is goed genoeg.
avent flessen starters pakket (nog) niet gebruikt
3d opleg matras (niet veilig bij www.veilig.nl)
wikkel vestjes
vestjes of jasjes met ritssluiting snijt in het gezicht van je kindje
boxpakjes te onhandig met verschonen
kruiken en kruikenzakken had ik in september niet nodig
beste koop
broekjes met truitjes
omslag baddoeken (met hoofdpunt) onze dochter sliep hier in voelde zich veel prettiger
voedingskussen voor tijdens de zwangerschap op te slapen en de pas geboren baby op te leggen in de box
magnetron sterilisator of difrax magnetron flessen
op blaas aankleed kussen 4,00 bij ikea voor in de woonkamer of bij de oppas te leggen.
spuugdoekjes
veel hydrofiel luiers gebruiken voor aftedrogen onder het hoofdje in de box kinderwagen en bed

groetjes petra en iris

Terug
Bovenaan