Baby-uitzet: Miskopen en Toppers!

Mijn floppers?

omslagpakjes,
babybad. Mijn zoon is alleen in de kraamweek in het badje geweest, maar wat krijg ik daar een pijn van in mijn rug zeg! Zo'n onatuurlijke houding! Na die eerste week lekker onder de douche met die kleine!
Nappywrap, erg duur die navulling hoor! Heb hem een paar maanden gebruikt en toen weer gauw over op de luieremmer.
En wat dacht je van navelbandjes? Nooit gebruikt bij mijn eerste.
Een aaktal kleertjes; in de winkel vond ik ze mooi, trek je ze aan, ziet het er niet uit
Ach vast nog wel meer, maar ik weet het even niet meer

En mijn topper was een slaapzak van Prenatal Gemaakt van dat dekbedstof. Ideaal voor als je kind de neiging heeft om onder de denkens te kruipen! Deken heb je niet meer nodig!
Groet, Yvet

Hoi,
Op aanrade van de baby speciaal zaak heb ik wel een aerosleep gekocht, dit omdat het het veiligste lijkt te zijn, en omdat ik natuurlijk onwetend ben en ik natuurlijk het beste wil heb ik er maar 1 gekocht. Want zeg nou zelf in onze situatie kunnen ze ons alles aanpraten, hahaha!! Of het wat is weet ik pas over ongeveer 17 weken!
Groetjes, Patricia

hallo
wat een goed onderwerp is dit ik lees het nu al voor de derde keer hahah.
ik las dat de meeste mamma's de verzorgingsproducten niet of nauwlijks gebruiken.
ik zelf heb dus de hele lijn van zwitsal omdat ik het zoooooooo lekker vind ruiken pfffff
elke keer als ik de babykamer inkom snuif ik er even aan hahahaahah.
maar ja ik zie wel of ik het ga gebruiken de losse zeepjes gebruik ik nu voor in de kast,ruikt nu heerlijk naar baby!
verder heb ik veel spullen bij de hema gekocht,scheeld veel geld als je het vergelijkt met de speciaalzaken.
ik ben nu 30 wk zwanger dus heb nog geen ervaring maar denk dat ook ik veeeeeeel te veel heb gekocht hahaaha. groetjes ammarins

Als je meer wilt weten over de aerosleep, zou ik even kijken op www.wiegedood.nl. Dit is geen site met enge verhalen, maar juist vol tips over hoe je je baby veilig kunt laten slapen.

Ook is er een review over alle producten die claimen dat het 'veilig' is voor je baby. Erg handig om te lezen! Ik zou er zeker even naar kijken, omdat veel producten gewoon echt niet veilig zijn, ondanks dat ze het claimen. Ofwel: je hebt het gekocht, maar je hebt er eigenlijk niks aan! Geldklopperij dus!

Succes! Groetjes, Marisa

Hoi,
Ik ben net 2 weken mama dus niet super veel ervaring. Wel kan ik nu al zeggen dat overslagshirtjes erg makkelijk zijn. En van hydrofielluiers kan je niet genoeg hebben, net zoals spuugdoekjes. Deze heb ik al bijgehaald. Net zoals rompertjes, en shirtjes. Als je net zoals mij een baby krijgt die nogal de neiging heeft om te spugen dan moet je zeker 2 keer per dag schone kleren aan trekken.
Ook gebruik ik de 2 kruiken erg veel. Verder kan ik nog niet veel vertellen van wat je niet gebruikt.

Groetjes Mickey, mama van Katie

Hoi,
ook hier een kersverse mama. Waar je inderdaad niet genoeg van kan hebben zijn hydrofiel luiers en spuugdoekjes. Toch ook best veel kleertjes want die van mij heeft de laatste paar nachten 2x zichzelf helemaal ondergeplast en dan ben je zo door 3 setjes heen voor 1 nacht. Rompertjes heb je ook echt veel nodig dan. Heb er denk ik een stuk of 8 en dat werkt goed. Ook maat 50 vind ik heel fijn om te hebben, ook van gewone kleertjes trouwens. Verder idd. 2 kruiken vooral met dit weer. Ons kleintje heeft wat moeite om zich warm te houden en dan zijn die echt heel fijn. Verder heb ik 4 badcapes en zelfs dat is wat weinig. Die gebruik je ook steeds als je het kind eruit haalt en voedt en zo.
Overslagtruitjes vind ik ook erg handig. Dan hoef je niet steeds over dat hoofdje te trekken, je slaat het gewoon om. Zeker 's nachts kost dat veel minder gedoe en dus tijd.
Verder gebruik ik de flessenwarmer ook veel. Zeker nu ik nog niet veel naar beneden kan (nog steeds lig ik in het kraambed) kan ik zo wel boven het flesje maken. Is heel fijn en scheelt voor manlief ook 's nachts weer een keertje extra opstaan.
Hierboven vroeg iemand waar je kraamverband kunt kopen: bij de drogist. Etos heeft ze zeker. Maar je kunt ook bijv. zwarte kotex (zijn nachtverbanden) kopen. Die werken ook goed.
Dat was het geloof ik wel. Als ik de komende tijd nog meer ontdek dan horen jullie het.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

Terug
Bovenaan