Baby-uitzet: Miskopen en Toppers!

Hoi hoi!

Dit is idd een heel handig onderwerp!
Ik heb zelf laatst ook gevraagd om tips en als je op onderwerp 'Tips voor babykamertje/kinderwagen?' zoekt kun je ze daar teruglezen. Heb geprobeerd het hieronder te plakken maar dat wordt een puinhoop...

Iemand nog goeie ideeen?

Groetjes Lotte

Hallo allemaal,

wat leuk om te lezen dat iedereen overal anders over denkt. Zo las ik dat iemand de hydrofielwashandjes nooit heeft gebruikt, terwijl ik hele stapels heb versleten. Mijn jongste zoon kon niet tegen de billendoekjes van diverse merken. Daarom legde ik altijd als ik hem ging verschonen een kom water (toch wel handig, zo'n waskom) met wat washandjes klaar. En een hydrofielluier om alles weer droog te maken. Daar heb je er echt nooit genoeg van.

Ik heb trouwens van mijn oudste nog vier badcapes. Die heb ik echt heel weinig gebruikt. Mijn moeder heeft nog wel zo haar best gedaan om er zelf een te maken, maar ik heb ze nooit nodig gehad. Grappig he, als die verschillen.

Groetjes van Marloes

MISKOOP: kinderwagen van 'happy baby'. Nooit doen!
Zo gammel als wat! We hebben er al vanalles mee gehad, hij kan het misschien nog uitzingen met de tweede die op komst is. Maar het zou me niet verbazen   als dat niet helemaal meer lukt! En hij kostte ook nog aardig wat!
Wie heeft ook geen goed ervaring met 'happy baby''?

Hallo, ik hoor niet meer bij jullie in het hoekje maar vond dit zo'n leuk onderwerp dat ik hem weer even naar boven haal en ook iets heb toe te voegen.

Wat ik een absolute topper vind is zo'n plastic standaard voor in het baby badje, ze kunnen er dan zelf in liggen en je hebt je handen vrij. Ik ga dan douchen en Kian zit naast me in zijn badje en we zijn dus tegelijk klaar. Echt super!

Ik weet niet of 'ie eral bijstaat maarre...
Wij hebben een kinderstoel gekocht uit 2 delen (wordt later tafeltje/stoeltje)
Ik weet wel dat de triptrap ERG leuk én praktisch is...maar als wij op visite gaan nemen we het bovenste gedeelte (stoeltje) mee achterin de auto en meneer zit heerlijk rustig zijn koekje/broodje etc. op te eten. (zonder dat het overal in een 'vreemd' huis over de vloer ligt!!!) Heb je zelf ook je handen vrij voor je koffie! IDEAAL!

Mijn toppers:
- flinke voorraad hydrofiele luiers en spuugdoekjes
- magnetronsterilisator vind ik ideaal
- Bugaboo cameleon. Ik wandel heel vaak met dochter en hond en met mooi weer ligt ze vaak in de kinderwagen in de tuin. De bugaboo heeft een grote bak (groeien ze niet zo snel uit), is gemakkelijk mee te nemen, handig verstelbaar etc. Ben er heel blij mee.
- muggennetje voor over de kinderwagen: wanneer ze buiten slaapt in de kinderwagen (ook handig tegen onze katten)
- adapters om de maxi cosi op het onderstel van de kinderwagen te maken
- parasolletje voor de kinderwagen
- muziekdoosje
- wipstoeltje
- draagzak baby bjorn
- maxi cosi cabriofix
- kleertjes van rainbowbabies en simply colors (zo'n lekkere zachte stof!)
- tummytub (heb de versie van de Hema)
- box
- badstof slaapzakje maat 56
- diaper champ. Ideaal ding!
- zwitsal billendoekjes, goedemorgen washandjes, haarlotion, beschermende creme,  zinkzalf, massageolie, wasschuim en badschuim met lavendelgeur.  De rest van de zwitsallijn heb ik ook in huis maar gebruik ik niet. Dat zijn voor mij dus noppers :)
- zwitsal geurbuiltjes
- een zacht haarborsteltje
- badcape (handig als je naar het consultatiebureau moet)
- luiertas (idem)
- wasmachine en een droogmolen (hahaha)
- goede babyfoon (eerst een goedkope gekocht en later vervangen door een betere)

Noppers:
- badje (misschien als ze wat groter is maar nu vindt ze er niks aan...)
- alles dat met borstvoeding te maken heeft had ik vooraf gekocht. Vervolgens mislukte de borstvoeding en zat ik met een kolf, lilypads, een systeem met flesjes en bakjes etc. Gelukkig kon ik sommige dingen terugbrengen. Een volgende keer zou ik dit niet allemaal van tevoren kopen.
- rekje voor vaatwasser
- flessenborstel
- teveel dekentjes en lakentjes
- kleding in een bepaalde maat voor een verkeerd seizoen :-/
- een commode die net iets te laag is voor ons allebei (rugpijn!)

Even een kleine correctie. Ik bedoelde kleertjes van little label, die zijn hier een groot succes, en rainbowbabies.
Wanneer verdwijnt die zwangerschapsdementie?  Mijn dochter is al bijna 8 weken oud, hahaha.

Terug
Bovenaan