Baby-uitzet: Miskopen en Toppers!

Zo'n fopspeen met reisdoosje krijg je idd bij het pakket van Prenatal, maar een speen gaat maar ongeveer 6-8 weken mee.
Verder vind ik de magnetronsterilisator ook echt een goede uitvinding. Pannetjes met water kan ook, maar daar moet je bijblijven en de magnetronsterilisator zet je gewoon in de magnetron en haal je later er een keertje uit.

TOP:

-Daphne badstoel - vanaf dag 2 ingelegen tot ongeveer 1 jaar oud - douche erboven en klaar. Kan zowel in bad als in douchekuip, geweldig  ding!  Mijn schoonouders hadden 'nepper' gekocht die mij  minder veilig leek...
-Slaapzak met  riemopening  voor in maxi-cosi - als ze in de auto in slaap vallen kan je ze doorschuiven naar bed.
-Nuby speen die in de mond bewegingen van de tepel nabootst (op aanraden van kraamverzorgster), alleen bij Etos verkrijgbaar.

NOT:
-Bumbo stoeltje waarin ze al snel rechtop kunnen zitten, duur maar waardeloos (niet te verwarren met alles van clowntje Bumba waar mijn zoon wel gek op is)
-Flessewarmer
-Badstof hoesjes in maxi-cosi
-Hangmat
-Alle 'leuke'  kleertjes voor eerste 6 maanden, spijkerbroekjes zitten niet lekker en kunnen ze nog lang genoeg dragen.

Waar ik veel plezier van heb gehad zijn:
-nappywrapper, ideaal ding
-hydrofiele luiers, overal voor te gebruiken
-spuugdoekjes, hoe meer hoe beter
-rompertjes, door zijlekkages van de luiers had ik veel nodig, je blijft wassen
-badcapes, ik gebruik ze voor mijn 3jarige zoon nu nog
-voetenzak van de maxicosi, kind altijd lekker warm en past goed in de maxicosi met de veiligheidsriempjes. Lijkt mij handiger dan zon wikkeldekending
-wipstoeltjes, eentje beneden en eente boven, als je je handen vrij wilt hebben en je kind bij je wil zijn kun je dat stoeltje overal neerzetten. Ook handig als je zelf even wilt douchen, dan zette ik mijn zoontje in zijn wipstoeltje in de badkamer, ideaal.
-de matjes uit je kraampakket kun je na de geboorte goed gebruiken om je kind op te leggen als je deze even zonder luier wilt laten liggen ivm luieruitslag of iets dergelijks
-buikdrager, ook heel handig als je in huis rondloopt met een huilerige baby
-magnetronsterilisator, handig en snel, maar vergeet er geen water in te doen anders smelt de hele boel

Nooit gebruikt:
-hydrofiele washandjes, zagen er zo handig uit maar nooit gebruikt
-pakjes met voetjes eraan, de voetjes zitten altijd halverwege de broek
-schoentjes, slofjes en gympjes, ziet er heel schattig uit maar een paar sokjes is genoeg zeker met een voetenzak
-overslaghemdjes, heb ze echt letterlijk nooit gebuikt

Ik had alles voor de baby in huis gehaald  maar mezelf vergeten. Dus hier nog een  topper, niet voor de baby maar  voor mama: bepanthen zalf.  Wat kunnen tepelkloven zeer doen!

hoi meiden,

ik heb een december dochtertje en zweer bij de lodger. handig in de box en handig in de wagen, wel redelijk duur, 62,50..

verder weet ik uit ervaring (8 jaar kraamverzorgster geweest) dat navelbandjes niet vaak gebruikt worden, maar kunnen heeeeel handig zijn las je geen bv wilt geven om er met een kantoenen luier een zeer strakke bh van te maken, zodat er weinig stuwing komt. maar die kan je waarschijnlijk wel lenen van vriendin, zus kennis ofzo!!!

ik had luier zakjes van kruidvat. met een luchtje eraan en ideaal voor de luiers en de kraamverbanden!!!

extra maandverband in huis halen altijd handig, veel verschonen!! in kraampakket grote kraamverbanden, tip: koop ze een maat kleiner waarschijnlijk na een paar dagen fijner.. en die verbanden als allways en libresse iod hebben plastic en is te broeierig!!!! zeker bij inknippen/inschuren!!!

zeer fijn is zemelenbadje (fles badschuim van kruidvat huismerk) is een hele milde zeep, zeker bij droog babay huidje beter dan zwitsal!!!

en, natuurlijk allemaal zorgen dat je kartonnen vijlen in huis hebt voorde oh zo dunne, lange baby nageltjes (anders krabbelt de baby zijn wangetjes gelijk open....) knippen zeer moeilijk bij die klein garnalen vingertjes!!

groetjes miss C

Terug
Bovenaan