Baby-uitzet: Miskopen en Toppers!

Ik zie dat heel veel mensen alleen een maxi cosi hebben als kinderwagen in het begin maar is dat niet keizielig? ze mogen daar maar maximaal 2 uur in , wat doe je dan als je een dag weggaat? Waarom hebben mensen niet een normale kinderwagen bak waar ze lekker in kunnen slapen?

quote: ponyville reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-07-2007 10:05:43'));

Ik zie dat heel veel mensen alleen een maxi cosi hebben als kinderwagen in het begin maar is dat niet keizielig? ze mogen daar maar maximaal 2 uur in , wat doe je dan als je een dag weggaat? Waarom hebben mensen niet een normale kinderwagen bak waar ze lekker in kunnen slapen?

Ik ben dat eigenlijk nog niet tegengekomen. Er word niet bijgezet dat ze geen kinderwagenbak hebben, alleen dat maxicosi een topper is.

Tja, ik vind het idd raar als je alleen een maxicosi hebt en geen kinderwagenbak. Misschien wandelen deze mensen dan niet of zo. Doen ze alles met de auto? Ik ben volgens mij 1 van de weinige waarvan de maxicosi niet op de kinderwagen kan.. Dus wij zullen de bak wel moeten gebruiken, hahhaaaaa. Mag ook wel, voor die 180 euries!

Inderdaad handig dit topic bovenaan te houden.

Zie dat veel moeders geen broekjes met voetjes gebruiken omdat de beentje halverwege terecht komen; ik vond ze bijzonder handig maar deed van die zachte pluizige haarelastiekjes om de enkeltjes - ook heel handig als een pakje nog te groot is als 'mouwophouder'.

Losse sokjes verdwenen bij mijn zoon juist in z'n bedje.

Leuk onderwerp!
Veel van mijn toppers en noppers zijn al genoemd, maar de top was toch wel:

noppers:
1. dubbele electrische kolf. Hoewel het een van de betere scheen te zijn (uitgebreid internet afgestruind) was het niks voor mij. Gepruts met slangetjes, het ding maakte herrie, kortom, niet ideaal op kantoor :(
2. flessen van prenatal. Als je dan toch flessen nodig hebt, investeer in een paar goede. Die van de prenatal waren bij mij voortdurend aan het lekken en draaiden na een paar keer al door.
3. flessenwarmhouders. Nooit gebruikt. Bv ging in een koeltas met elementen (zo'n tasje van de blokker) en bij poeder gewoon een thermosfles gekookt water en een fles spa blauw.

toppers:
1. de handkolf van avent - kreeg er in de helft van de tijd 2 keer zoveel uit. In combi met de bakjes + dekseltjes heel handig. De bakjes kun je ook voor ander voedsel gebruiken.
2. bepanthen zalf/creme. Tip van mijn kraamverzorgende destijds  voor tepelkloven, hielp super! Ook lekker voor droge plekjes enzo. We gebruken het nog steeds.
3. een flink grote beker voor de eerste weken met voeden als je zelf voedt. Tijdens elke voeding zo'n beker met thee ofzo, dan houd je je vochtpeil makkelijk in orde.

groetjes,
Olifantje

Leuk, dit onderwerp.

Toppers:
1) Kleine thermos voor het maken van flesvoeding onderweg
2) Avent flessen en inderdaad al genoemd de avent handkolf
3) Kipling luiertas (erg leuk, niet zo standaard en diverse maten en kleuren, kan je je man zonder géne laten tillen)
4) Bugaboo
5) Veel hydrofiel luiers (gebruik ze nog, bij mijn zoontjes 2 en 4)
6) Commode/verzorgingsplank in de badkamer i.p.v. de slaapkamer
7) IKEA-Klamboe om het bedje (heb zomerbabies)
8) Reisbedje: klein soort tentje van Nomad (we kamperen veel)
9) Bepanthen (met name t.b.v. borstvoeding)
10) Gewone sudo-zalf
11) Donkere gordijnen

Noppers:
1) Tricot slen (draagdoek)
2)    Flessenwarmer (nooit gebruikt)
3) Sokbroekjes (liever broekjes zonder sokjes, gaan langer mee qua maat)
4) idem t.a.v. alles-in-een-pakjes (waren ze zo uit, en na maat 62 niet meer zo leuk)
5) Lepeltjes/bordjes met warmte-indicatie
6) Pipetje om snot uit neus te halen

Vraag me nog wel af of handig is:
1) Maxi cosi met een direct klik systeem t.b.v. in de auto
2) Een lodger (soort inwikkeldoek van fleece)

Gr,
Maria

Ben nu bijna 13 weekjes moeder en heb dus wel al wat miskopen en toppers voorbij zien komen. Daar komen ze:

Toppers:
* (heel suf) een boodschappennetje voor aan je kinderwagen (hoef je niet met je hoofd  in de kinderwagenbak als je bij de kassa staat  )
* Magnetronsterilisator
* Parasolletje voor kinderwagen
* Babyfoon van alecto (met muziekjes en lichtjes)
* Veeeeeel hydrofielluiers en spuugdoekjes
* 'knisper'speeltjes
* Veel rollen beschuit en veel pakken muisjes
* Hoort niet echt bij de uitzet, maar is wel heel leuk: een videocamera
* Badthermometer

Miskopen:
* Premaxx babybag (erg onconfortabel voor mn dochter)
* Overslagrompers met strikjes (vd hema, erg onhandig)
* Kleertjes die er leuk uitzien (tuinbroeken), maar van niet soepele stof zijn gemaakt
* Tummytub (ben er nooit achtergekomen hoe ik mijn beweeglijke dochter met 1 hand boven water kon houden, zodat ik haar ook nog kon wassen met mn andere hand....)
* Voedingskussen (erg prijzig, maar heeeeel weinig gebruikt, en hij leek me zo handig!)
* Broekjes met voetjes eraanvast (broek kon niet hoog genoeg opgetrokken worden)
*

Terug
Bovenaan