Leuk onderwerp!
Veel van mijn toppers en noppers zijn al genoemd, maar de top was toch wel:
noppers:
1. dubbele electrische kolf. Hoewel het een van de betere scheen te zijn (uitgebreid internet afgestruind) was het niks voor mij. Gepruts met slangetjes, het ding maakte herrie, kortom, niet ideaal op kantoor
2. flessen van prenatal. Als je dan toch flessen nodig hebt, investeer in een paar goede. Die van de prenatal waren bij mij voortdurend aan het lekken en draaiden na een paar keer al door.
3. flessenwarmhouders. Nooit gebruikt. Bv ging in een koeltas met elementen (zo'n tasje van de blokker) en bij poeder gewoon een thermosfles gekookt water en een fles spa blauw.
toppers:
1. de handkolf van avent - kreeg er in de helft van de tijd 2 keer zoveel uit. In combi met de bakjes + dekseltjes heel handig. De bakjes kun je ook voor ander voedsel gebruiken.
2. bepanthen zalf/creme. Tip van mijn kraamverzorgende destijds voor tepelkloven, hielp super! Ook lekker voor droge plekjes enzo. We gebruken het nog steeds.
3. een flink grote beker voor de eerste weken met voeden als je zelf voedt. Tijdens elke voeding zo'n beker met thee ofzo, dan houd je je vochtpeil makkelijk in orde.
groetjes,
Olifantje