Baby-uitzet: Miskopen en Toppers!

quote: maria68 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-07-2007 12:44:51'));

Vraag me nog wel af of handig is:
1) Maxi cosi met een direct klik systeem t.b.v. in de auto
2) Een lodger (soort inwikkeldoek van fleece)

Gr,
Maria

Wij gebruiken dat easy fix systeem voor de maxi cosi. Qua handigheid vind ik het niet zoveel uitmaken hoor, met de autogordel heb je die maxi cosi ook zo vastgezet. We hebben 2 auto's en het systeem zit altijd in de ene auto, dus  als ik  met de andere auto ga gebruik ik het niet.  Het zijn allebei 2-deurs  en als je de maxi cosi op de achterbank zet is het dus altijd een beetje rommelen, haha. Er is me wel verteld dat  zo'n systeem  veiliger is dan  autogordels. En misschien is het handig met het vervolgstoeltje? Heb me daar nog niet eens in verdiept.

De wrapper van Lodger heb ik ook. Ik gebruik hem niet vaak, maar dat komt waarschijnlijk omdat ons meisje in het voorjaar is geboren. Het is een fijn ding om lekker  samen te knuffelen of  om een flesje in te geven. Warm, duur, beslist niet onmisbaar, maar wel leuk  

Dat bagagenetje voor de kinderwagen ga ik ook maar eens aanschaffen! De Bugaboo is geweldig, maar het bagagenet zit vlak onder de kinderwagenbak, best onhandig.

Ik bedoel natuurlijk dat je dan niet met je hoofd onder de kinderwagenbak hoeft. Beetje gek om je boodschappen in je kinderwagenbak te doen, want waar ligt je kindje dan?!

quote: Ik81 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-07-2007 15:53:49'));

Ik bedoel natuurlijk dat je dan niet met je hoofd onder de kinderwagenbak hoeft. Beetje gek om je boodschappen in je kinderwagenbak te doen, want waar ligt je kindje dan?!

hihi, had dat niet eens gelezen. Maar het is een goede tip, zo'n netje! Die ga ik ook aanschaffen

Hoi,
Ik zag ergens bij de miskopen zo'n draagzak staan, een soort buidel is het van Prenatal. Ik zweer echter bij dat ding. Het lijkt inderdaad alsof je kindje er erg oncomfortabel in ligt, maar in feite liggen ze ongeveer hetzelfde als in de baarmoeder. Mijn dochter en zoon werden er altijd ongelooflijk rustig van, ik had twee handen vrij (stond soms zelfs het huishouden te doen ermee), je kindje kan er bijna direct in (bij draagzak rechtop pas met 7 weken) en het is heel snel. Vooral als ik bijv. even frietjes ging halen, hop kindje in de buidel en weg was ik. Heel handig.
Verder onmisbaar:
- wipstoeltje
- box die omhoog kan, gebruik ik beneden als commode, hoef je niet elke keer naar boven
- zo'n wikkeldekentje voor extra in kinderwagen/bij het consultatiebureau
- veel hydrofiele luiers
- een goede kruik
- maxicosideken (soort dekje dat je zo kan vastritsen, dan hoef je niet de hele tijd met jas aan jas uit zitten prutsen)

Miskopen:
- zo'n ding om het neusje schoon te maken (werkt echt voor geen meter)
- badthermometer (kun je met je elleboog ook wel voelen hoor)

Meer weet ik eigenlijk niet.
Ivy

quote: Ivy reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-07-2007 09:16:19'));

Hoi,
Ik zag ergens bij de miskopen zo'n draagzak staan, een soort buidel is het van Prenatal. Ik zweer echter bij dat ding. Het lijkt inderdaad alsof je kindje er erg oncomfortabel in ligt, maar in feite liggen ze ongeveer hetzelfde als in de baarmoeder. Mijn dochter en zoon werden er altijd ongelooflijk rustig van, ik had twee handen vrij (stond soms zelfs het huishouden te doen ermee), je kindje kan er bijna direct in (bij draagzak rechtop pas met 7 weken) en het is heel snel. Vooral als ik bijv. even frietjes ging halen, hop kindje in de buidel en weg was ik. Heel handig.
Verder onmisbaar:
- wipstoeltje
- box die omhoog kan, gebruik ik beneden als commode, hoef je niet elke keer naar boven
- zo'n wikkeldekentje voor extra in kinderwagen/bij het consultatiebureau
- veel hydrofiele luiers
- een goede kruik
- maxicosideken (soort dekje dat je zo kan vastritsen, dan hoef je niet de hele tijd met jas aan jas uit zitten prutsen)

Miskopen:
- zo'n ding om het neusje schoon te maken (werkt echt voor geen meter)
- badthermometer (kun je met je elleboog ook wel voelen hoor)

Meer weet ik eigenlijk niet.
Ivy

Je bedoeld   gewoon een voetenzak van de maxi cosi??

Wij hebben ook zo'n draagzak mijn kennis was er ook helemaal lyrisch over en mijn vriend leek het superleuk!

Wat betreft draagzakken; ik zweer er ook bij. Ik heb er 2 en die bij mijn dochter intensief gebruikt. De ene is een babybjorn en daar mag het kindje pas met 6 weken in, maar die is wel ideaal om bijvoorbeeld de honden uit te laten. Ook leuk is dat de baby om zich heen kan kijken( en jou aankijken!) en je hebt je handen vrij! De andere is zo'n draagzak waar de baby meteen schuin liggend in kan, die heb ik nog gekocht nadat mijn dochter geboren was, die heb ik ook metname de eerste weken heel veel gebruikt. Mijn dochter had altijd haar 'huiluurtje' als ik aan het koken was en dan deed ik haar in die draag zak op mijn rug, viel ze meteen in slaap!   Maar ook als de baby moet gaan slapen is dat het eerste half jaar de ideale draag zak. Ik vind de draagzakken dus geen miskoop.

Ik heb ook een maxicosi-voetenzak(bij de maxicosi gekregen) en moet zeggen dat ik die metname met koud weer wel heel handig vond, scheelt een boel gepruts met jasjes en sokjes. In de (warme) auto rits je het gewoon open en als je dan weer naar buiten gaat doe je de rest weer dicht.

- Ik ben het eens met dat dat neusding echt een miskoop is, ik heb er nooit het neusje van mijn dochter mee schoon kunnen maken... Een nat washandje werkt beter!

Toch is het denkt ik ook erg persoonlijk en afhankelijk van hoe je woont bijvoorbeeld wat je wel of niet handig vind. Dat ik de draagzakken   zo handig vind heeft ook te makenmet dat ik op een bovenwoning woon :)
 Succes met je uitzet verder. Je kunt altijd nog dingen na de geboorte kopen als je dan denkt dat het toch handig is!
Gr. Aerynsmom

gr. Aerynsmom

hallo allemaal,

mijn ervaringen :
noppers:
-"wikkeldeken" van het merk Lodger (stinkend duur en nog nooit gebruikt, badcape van een paar euro zeker zo praktisch)
-combiwagen van X-adventure (2 versleten in 1 week tijd, ze hadden beide het euvel dat het wiel eraf liep tijdens het wandelen) de nieuwe modellen hebben een ander onderstel dit zal wel niet voor niets zijn.
-badje en tummy tub,(de kleine gaat altijd mee onder de douche of in bad)
-Kruiken(probeer ze bij iemand te lenen, ze zijn best prijzig en wij hebben ze maar 1 week gebruikt.)

toppers:
-speentjes (ik zou me geen raad weten als ze niet bestonden)
-hydrofielluiers zoveel mogelijk
-kruidvat luiers
-mobile voor boven de box(heeft de kleine al heel wat uurtjes plezier aan beleeft)
-speeltje voor de kinderwagen (idem dito)
-spuugdoekjes(zoveel mogelijk overal in huis)
-kraamverband ( met de hoeveelheid uit het kraampakket kon ik amper een week vooruit)
-quinny wagen (x-adventure verruilt voor een quinny, zitten veel minder toeters en bellen aan en loopt stukken beter)

Terug
Bovenaan