Baby-uitzet: Miskopen en Toppers!

Nog een toppertje (voor mij dan) Melanie 76 schreef het al, maar wij hebben dus een inklapbare kinderstoel. Van de week uit eten geweest met een 2-jarige en dan is dat dus echt super. Kinderstoel achter in de auto en mee in het restaurant, ik vind die in restaurants altijd zo vies.  Zeker als je een peuter hebt is dit heeeeeel fijn.
Toen onze dochter nog  niet kon zitten, ging ze ook gewoon mee uit eten en dan namen we het wipstoeltje mee. Effe een tafeltje vragen in een hoekje en dat ging prima.

Miriam.

P.S.: Hier in Nieuw Zeeland mag er nergens meer gerookt worden, dus erg fijn, kun je toch lekker uit eten met de kleine. En we hebben hier geen familie wonen die kunnen oppassen. En al onze vrienden zijn kinderloze party-animals  of wonen te ver weg. Even als uitleg

quote: aerynsmom reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-08-2007 08:35:01'));

Wat betreft draagzakken; ik zweer er ook bij. Ik heb er 2 en die bij mijn dochter intensief gebruikt. De ene is een babybjorn en daar mag het kindje pas met 6 weken in, maar die is wel ideaal om bijvoorbeeld de honden uit te laten. Ook leuk is dat de baby om zich heen kan kijken( en jou aankijken!) en je hebt je handen vrij! De andere is zo'n draagzak waar de baby meteen schuin liggend in kan, die heb ik nog gekocht nadat mijn dochter geboren was, die heb ik ook metname de eerste weken heel veel gebruikt. Mijn dochter had altijd haar 'huiluurtje' als ik aan het koken was en dan deed ik haar in die draag zak op mijn rug, viel ze meteen in slaap!   Maar ook als de baby moet gaan slapen is dat het eerste half jaar de ideale draag zak. Ik vind de draagzakken dus geen miskoop.

Ik heb ook een maxicosi-voetenzak(bij de maxicosi gekregen) en moet zeggen dat ik die metname met koud weer wel heel handig vond, scheelt een boel gepruts met jasjes en sokjes. In de (warme) auto rits je het gewoon open en als je dan weer naar buiten gaat doe je de rest weer dicht.

- Ik ben het eens met dat dat neusding echt een miskoop is, ik heb er nooit het neusje van mijn dochter mee schoon kunnen maken... Een nat washandje werkt beter!

Toch is het denkt ik ook erg persoonlijk en afhankelijk van hoe je woont bijvoorbeeld wat je wel of niet handig vind. Dat ik de draagzakken   zo handig vind heeft ook te makenmet dat ik op een bovenwoning woon :)
 Succes met je uitzet verder. Je kunt altijd nog dingen na de geboorte kopen als je dan denkt dat het toch handig is!
Gr. Aerynsmom

gr. Aerynsmom

Wat voor draagzak hebben jullie dan? Mij lijkt het namelijk ook heel handig, maar zie door de bomen het bos niet meer. Waar koop je dat, en wat is de prijs ervan?

Ik heb verschillende draagzakken gehad. Alles voor op de borst als een soort tuigje waar je kind in hangt vond ik niet prettig. Het hoofdje wiebelt dan te veel en je hebt voortdurend het gevoel dat je het moet opndersteunen, of vloeiender moet lopen.

De draagzakken die eruit zien als (en vaak ook te gebruiken zijn als, mits je een verlengstuk koopt) hangmat vind ik wel heel fijn. Je baby lijkt opgepropt te liggen en daar kan je je onzeker over voelen, maar mijn dochter gaf geen kik. Kennelijk vond ze het juist wel veilig en lekker. Ik vodn ze ideaal met winkelen. Lekker overal tussendoor en niet afhankelijk van mensen die de deur voor je open houden. Kleding passen is natuurlijk wel lastig, je moet dan de draagzak afdoen.

Ik heb er nu voor de nieuwe aankomende baby 1 van lodger, wel duur maar erg   mooi. Ik vraag me wel af of het fleece straks niet snel te warm is.

Verder vond ik de toppers:

een GOEDE stadsbuggy voor als je kind iets ouder is. Wij kochten eerst een goedkope, maar dan word je gek van wegdraaiende wielen, stugge vering etc. Een McClaran (o.i.d.) vonden wij erg goed. Helaas weggegeven omdat ik niet had gedacht ooit een 2e te krijgen

een GOEDE kinderwagen. Daar wil je niet op bezuiningen, geloof me. Liever een geode 2e hands, dan een nieuw goedkoop onding. Zeker bij je 1ste kan je heel onzeker zijn over het gehobbel en gewiebel van je kind. Goede vering is belangrijk en bedenk je goed waar je hem voor wilt gebruiken. Wandelen in het bos vraagt om een andere wagen dan in de stad. In het laatste geval kun je je een lichtere, wendbare wagen met minder goede vering veroorloven. Anders ga je voor de best mogelijke stabiliteit en vering.

Verder heb ik hoge verwachtingen van de isofix maxicosi. bij mijn 1ste haatte ik het gezwoeg om de maxi cosi vast te maken met de gordels. Maar ik heb het nog niet getest, want de nieuwe baby is er nog niet.

spenenketting!

en ik sluit me aan bij iedereen die pleit voor VEEL hydrofiele luiers en spuugdoeken. Echt, je hebt zelden te veel!

Toppers:
- hydroluiers. ik zweer erbij. Onder het hoofdje leggen en alles blijft schoon na een spuugactie.
- kraamverband had niet genoeg aan wat in het pakket zat.
- badcape. lekker om je baby in te wikkelen en lekker tegen je aan te houden.
- wippertje. Erg veel gebruikt.
- badje. Vond madammeke heerlijk. Zou alleen bij de tweede wel zo.n steuntje kopen.
- spuugdoekjes. Kun je niet genoeg van hebben. Of heel veel willen wassen???!!!
- box...altidj handig om even je kleintje in te leggen en even je handen vrij te hebben.
- slaapzakjes. Mn dochtertje ging dr hele bedje door en lakentjes vond ik alleen maar eng.
- Onze Koelstra wagen. De kinderwagenbak was lekker ruim en ze heeft er ingelegen tot ze 6 maanden was.
- Nappywrapper. Zweer er erbij. Kan lekker veel in en houd redelijk de lucht weg.(al staat hij wel in de badkamer)
- Babygym. Lekker in de box of in de wipper spelen.
- Mandjes(hema) om al het kleine spul in te doen op de commode. Dan heb je alles bij de hand.
- Fleecedekens.(ikea) Lekker in de kinderwagen en voor je zelf 's avonds op de bank.

Noppers:
- Tummytub. Vreselijk!!!!!(meer zeg ik er niet over)
- Brede flessen. Had het starterspakket gekocht van Avent. Vervolgens drinkt mevrouw alleen maar uit smalle flessen. Dus hele voorraad flessen aanwezig. Hopenlijk kan de tweede er wat mee.
- van te voren kleren gekocht. uiteindelijk heeft ze een hoop niet aangehad omdat het te groot of te klein was voor het seizoen.
- vast nog wel meer maar weet het even niet meer

gr Linda mama van Charlotte(2)

2de ronde hummeltje 2

Ik denk dat ik wacht met het kopen van een draagdoek als de beeb er is. Dan kan je het in de praktijk aanvoelen hoe het is.

Ik heb ook al naar die lodger gekeken. Hij is vrij prijzig, maar ik vind hem errug mooi. Alleen ook ik ben bang dat het voor de eerste maanden veel te heet is, het is een vrij dikke fleecestof....

hallo allemaal,

ik weet niet of het al genoemd is ( was teveel om alle reacties te lezen),
maar de kleertjes van het Prenetal huismerk adviseer ik niemand.
na twee keer wassen zijn ze 2 keer zo breed geworden en de helft korter,

groetjes ilonka

Mijn toppers:

Absoluut de voedingskussen met die balletjes erin (te koop bij de zorgwinkel). Erg handig als je zwanger bent, dan kun je hem bij je in bed leggen, half onder je buik. (Dan is het effe minder handig dat hij zo groot is, maar ja.). Ideaal vond ik hem voor de borstvoeding, geen gedoe meer met twee hoofdkussens. Pffff. Je kunt je kleine ook lekker in de borstvoeding neerleggen, je kind blijft er goed in liggen.
Wel even duur in de aanschaf, maar ik ga hem nu al voor nr 3 gebruiken, dus dan valt het wel weer mee.

De aventflessen: die vond ik nl. wel heel goed.
De kolf heb ik ook, maar inderdaad een elektrische kolf is handiger.

Het vierseizoenendekbed: nee, dit is geen echt dekbed, meer twee dekens die je met klittenband tegen elkaar aandoet en dan in een dekbedovertrekje.

De FOP, echt een uitvinding, de van mij kregen borstvoeding, maar ivm veel zuigbehoefte hebben ze toch nog zuigbehoefte over. Dus heerlijk die FOP....
Helaas wilde nr 2 geen fop, die had binnen een week zijn duim al gevonden. Met het gevolg dat ik nu twee duimende kids heb (want die andere dacht, he...zo'n duim heb ik ook.)
Ik schaf er van tevoren een paar aan, uitkoken en hup mee naar de kraamafdeling.
(In nederland zitten er altijd wel een paar in een kraampakket.)

En zo kan ik nog wel even doorgaan...
En inderdaad nooit nodig gehad: de navelbandjes.

Groetjes Renata.

Quote eerdere reactie "ik weet niet of het al genoemd is ( was teveel om alle reacties te lezen), maar de kleertjes van het Prenetal huismerk adviseer ik niemand.
na twee keer wassen zijn ze 2 keer zo breed geworden en de helft korter, "

Zie hierboven daar sluit ik mij volgaarne bij aan, ik heb ook die ervaring. De kleding van de Hema (tot maat 92) is wat mij betreft wel weer prima, valt alleen wel aan de kleine kant.

Voor Bugaboo Frog bezitters en in verwachting van een volgend kind: je kunt je bugaboo erg goed opleuken door de nieuwe cameleon fleece bekleding set (kap, buggyzitting) aan te schaffen (past dus prima alhoewel Prenatal en Bugaboo zelf dit niet verkondigd) en je bent weer helemaal bij de tijd. Wel via marktplaats, staan er voldoende op en scheelt behoorlijk wat euro's.

Gr,
Maria

Terug
Bovenaan