Baby-uitzet: Miskopen en Toppers!

Hoi allemaal!

Hier van mij ook nog eentje dan!

Absolute topper!

-Voor degene die flesvoedingen willen geven! van oa de HEMA, die kleine ronde bakjes die je op elkaar kan draaien( je kan in ieder bakje het aantal schepjes melkpoeder doen dat je nodig hebt voor de fles, en zo via een tuutje in het flesje doen zonder te knoeien!!) Handig om mee te nemen, ik deed dit iedere ochtend voor alle voedingen van die dag!

- ijsblokzakjes: Voor degene die borst voeding geven en een goede productie hebben! Kolven en invriezen in ijsblokzakjes zodat je na enkele weken kan stoppen en door kan gaan met de ingevroren borstvoeding!

-Sudocreme: helpt zeer goed bij luier uitslag!

Niet nodig:

-navelbandjes: nog nooit gebruikt
- overslag hemdjes nog nooit gebruikt (wordt alleen nog gebruikt bij prematuurtjes)
- 12 3 speen, veel te groot voor een pasgeboren baby, bespaar je man de eerste dagen continue naar de winkel te gaan en zorg dat je een kleine speen in huis hebt
maat (s)

Wat mij heel erg opviel na de bevalling was dat je dan opeens zoveel dingen nodig hebt (die je van te voren best kan weten) je man wordt er dan iedere dag op uit gestuurd om van alles voor je te kopen dus mijn tip om in huis te hebben:

Als je borst voeding wilt geven: tepelkloven zalf, inleg pads voor in je bh ( tegen het lekken), en eventueel: voedings Bh (voor als je die nog niet hebt), venkel thee ( tegen de krampjes voor je baby) anijs thee( stimuleerd de productie) en hele goede tip tegen stuwing : koolbladeren!!!!

groetjes jessica

oh nog een paar dingetjes:::

-erg handig is de magnetron sterilisator: in de pan ook, maar de eerste maanden is een kleintje zo wennen, dus maak het jezelf met dit soort dingen makkelijk!
-DECT babyfoon van prenatal eigenmerk, helemaal top! ik wilde zelf op het beging geen babyfoon, maar geloof me het geeft je zoveel meer rust mijn dochtertje is nu 2,5 jaar en gebruik deze nog steeds iedere dag!
- een box met een lade of een boxzak voor speelgoed, je weet straks gewoon niet meer waar je het moet laten, en veel speelgoed in de box worden ze erg onrustig van.(tip zet je box op een plek waar geen tocht is, bespaar je kindje een verkoudheid!)of zet de eerste maanden de reiswieg in de box zodat je kindje geen last heeft van tocht en wat rustiger ligt)
-flessen borstel! je krijgt de flessen er erg goed mee schoon.
-kleine blender: hiermee maak je heel gemakkelijk een vers fruit hapje en makkelijk om  het fruihapje  meteen uit dit bakje te geven, scheelt afwas.

niet handing:
- kleding met sluitingen op de rug, echt niet handig de eerste maanden, dus zeker geeen aanrader!
- talkpoeder: nog nooit gebruikt, (na 2,5 jaar nog vol) zoals eerder voor luieruitslag sudocreme of bepathen
- een gewone babyfoon geen DECT, je hoort veel geruis en echt andere mensen, dus ze kunnen jou ook horen wat echt geen fijn gevoel is.

dan nog een vraag iemand ervaring met zo'n sta plankje voor achter de buggy voor je peuter? en waar zijn die te krijgen?

greets

Hallo dames,

Wat een geweldige topic! Heel veel dingen zijn erg herkenbaar. Wat ik nog niet ben tegengekomen is de witte plastic kinderstoel van Ikea.
Voor thuis hebben wij een Stokke stoel, voor vakantie en onderweg de Ikea stoel. Vooral met kamperen erg handig en kost maar iets van 12 euro. Voor ongeveer 3 euro heb je er ook nog een tafeltje bij dat je zo aan de stoel vastklikt.

Groeten, Daisy

Hoi,

Mijn toppers in de categorie kinderkamer:

* muurstickers: superleuk voor kinderkamers en erg praktisch en snel weer te veranderen als ze wat groter zijn en raceauto's of zoiets willen
* klamboe (IKEA) i.p.v. hemeltje. Handig voor het muggenseizoen en door er roosjes of kleine knuffeltjes op te bevestigen wordt het helemaal leuk

Gr,
Maria

Hoi Allemaal!!

Erg leuk om dit zo te lezen.
Ik ben er sinds 1 week achter dat ik zwanger ben. Totaal niet gepland!! Maar we zijn er ontzettend blij mee. Omdat  mijn zwangerschap niet gepland was moet ik helemaal vanaf 0 beginnen. Ik moet nog verhuizen naar een huisje met 2 slaapkamers etc. Wat allemaal kosten met zich meebrengt.

Daarom graag wat tips en trucs om onnodige kosten te maken met bijv onnodige aankopen.

Groetjes!

Terug
Bovenaan