Baby-uitzet: Miskopen en Toppers!

Hai, alles is wel zo'n beetje geschreven denk ik maar zo'n luieremmer met van die zakken erin die zogenaamd de luier verpakken en geurloos zou maken is echt een onding, twee keer gebruikt, een toestand om die cassette te verwisselen en echt heel onhandig. Veel handiger zijn de luier-zakjes die je bij de drogist koopt bovendien een stuk goedkoper...en over een dekbedje in de kinderwagen, dat deed ik voor kleine stukjes wel hoor, je bent er dan toch bij en vaak zijn het maar kleine stukjes. Tis wel zo makkelijk. Groetjes, Elle

Leuk onderwerp!
Wat bij mij echt toppers waren:
- Wandelwagen (mutsy 4rider), gebruik hem nu nog steeds veel, mijn zoontje is nu 1,5
- Voedingskussen, vooral tijdens het slapen in  de zwangerschap
- Wipstoeltje met een boog met speeltjes eraan
- Hydrofielluiers (ook handig in de wandelwagen wanneer de kleine veel spuugt)
- Spuugdoekjes
- Slabbetjes
- Magnetron sterilisator (van prenatal, is een stuk goedkoper dan die van Avent en alle flessen kunnen erin)
- Babyfoon met dect (we wonen in een nieuwbouwwijk met veel jonge gezinnen door gebruik van dect luister je alleen naar je eigen kind en niet bv. naar de buurkinderen)
- Difraxflessen (nog het oude model, de S-flessen lekken bij mij met flesvoeding)
- Difraxspenen

Zonde van:
- Voetenzak voor in de maxi-cosi (mn zoontje is in maart geboren, en dat jaar hadden we een mooi voorjaar. De winter erop was hij te groot voor de voetenzak, heb hem maar een maandje gebruikt. Ons volgende kindje verwachten we ook in maart. Toch zonde van die 80 euro dat zo'n zak toen kostte.
- Buggy, heb de buggy als impuls aankoop gekocht, niet goed nagevraagd of íe op de fiets kon, gevolg: buggy is vrij zwaar voor op de fiets, kan wel op kleine stukjes. Mn zoontje zit ook niet lekker in deze buggy.
- Buggydrager. Had eerst de luxe van Steco, maar daar kon ik niet mee overweg. Heb nu de andere variant en die vind ik een stuk fijner.
- Aventflessen. Mn zoontje kon niet met deze flessen overweg, tijdens de zwangerschap hadden we de difraxflessen al overwogen, maar de startersset van Avent was een stuk goedkoper... Gevolg dat we die flessen na 2 weken aan iemand weg konden geven en alsnog nieuwe set van Difrax moesten aanschaffen.

Wat ik tijdens deze zwangerschap (nu 13 wkn) nog ga aanschaffen of lenen voor baby 2:
- Wikkeldeken die ook als draagdoek gebruikt kan worden.
- Misschien nog een duo-wagen, de oudste is straks 2 als de baby wordt geboren

Succes met de zwangerschappen en alle aankopen!
gr.

Inderdaad een leuk onderwerp! Kan ik tenminste ook mijn tips kwijt... ;-)

Toppers
- Hydrofielluiers (kun je er inderdaad niet genoeg van hebben! Wij gebruiken ze als spuugdoek, in het wiegje en bugaboo, als handdoekje na het bad etc.)
- Kraammatrassen/onderleggers (idem! Ook handig om op het aankleedkussen te leggen zodat je niet 4x per week de kussenhoes hoeft te wassen. Als je kindje luieruitslag heeft en het lekker in de blote bibs wil liggen, dan kun je ze ook gebruiken voor in de box of op het speelkleed)
- Babywrapper (bijvoorbeeld van Lief!. Hebben we erg veel gebruikt)
- Borstvoedingshemdjes en t-shirts van Mamalicious en Noppies. Je hoeft dan geen borstvoedingsbh meer aan. Ook handig voor 's nachts.
- Bugaboo: een topper!
- 'Mozes'-mandje (Prénatal) met standaard. Eigenlijk zou deze bovenaan moeten staan! We droegen het mandje (met onze dochter erin) overal mee naar toe in huis. Zo kon ze overdag ook lekker beneden in de woonkamer slapen. Ook makkelijk mee te nemen als je 's avonds ergens heen gaat en je kindje daar moet slapen.
- Wagenspanner (voor de Bugaboo): onze dochter is helemaal verliefd op Nijntje! Ik vind het altijd zo sneu als kindjes (van een paar maanden oud)  in de wandelwagen liggen en niks hebben om naar te kijken.
- Kleine thermosfles van de Hema: kokend water erin, flesje koud water mee, bakje met melkpoeder en flesje -> konden we de hele dag mee doorkomen!
- Mobiel voor aan de box.

Noppers
- Tummietub: voordat je deze aanschaft, probeer het eerst eens even in een emmer. Onze dochter vond het helemaal niks.
- Purflo matras: was het nieuwste van het nieuwste. Is niet echt een matrasje, maar meer een soort gaas waar de lucht gewoon doorheen stroomt. Schijnt wel veilig te zijn, maar is erg koud. Het bijbehorende slaapzakje schijn je erbij te moeten gebruiken, maar deze is zo dik dat onze dochter haar duimpje niet meer in haar mond kan doen... (en dan wordt het slapen ook niks).
- Inderdaad veel te veel babyshampoo, bodylotion etc aangeschaft. Achteraf was het volgende prima geweest: weltrustenbadje (Zwitsal), waszeep uit een pompje (Zwitsal), ieder dag olie (Welleda) en billencreme (Sudocrem is top!). Meer heb je echt niet nodig!
- Avent thermotas: 25 euro en nooit gebruikt (zie thermosfles)
- Draagzak: slechts één keer gebruikt. Handig voor op het strand, maar hoe vaak kom je daar nou per jaar... Probeer er anders eerst een te lenen om te kijken of het iets is.

Je komt zo inderdaad een hoop aankopen tegen waarvan je achteraf denkt: wat een geldverspilling!

Toppers:
- trappelzak
- dyfraxflessen
- sudocreme (echt een must bij ons!)
- desinfecterende handgel
- babywattenstaafjes
- massageolie
- hydrofielluiers (ideaal voor het afdrogen na het douchen)

Floppers:
- navelbandjes (ik gebruik ze nu maar om mijn make-up mee af te halen...)
- badzitje (dochtertje vond het helemaal niks)
- aventflessen + borstpomp (ik kon afkolven tot ik een ons woog, maar er zat niet           genoeg kracht op om de borstvoeding goed door te laten stromen)
- kruikenzakken met lavendel (ik vind ze heel snel hun warmte verliezen, je kunt toch
  beter maar de ijzeren kruiken gebruiken)
- slofjes (niet echt een flopper, maar ik heb een dochter die ze om de haverklap
  uittrekt, dus je snapt dat we die voorlopig maar niet aandoen)

Groetjes, Linda

Terug
Bovenaan