Baby-uitzet: Miskopen en Toppers!

Leuk onderwerp!

Voor het prille begin vond ik onmisbaar:
- Hydrofiele luiers (je hebt er niet genoeg van!)
- Voedingskussen (ik heb een groot en een klein en vind ze ideaal,  ook al lekker tijdens de zwangerschap voor tijdens het slapen!)
- Kruiken en kleine mutsjes (zelfs mijn oudste die geboren werd met 24 graden Celcius had in het begin een kruik nodig en een muts op)
- Overslagrompers (zeker in het begin is dat gepruts over zo'n klein hoofdje best eng)
- Speciale borstvoedingskleding (heb een aantal topjes aangeschaft op www.borstvoedingswinkel.nl en bijna niets anders meer gedragen, zou wel met de aanschaf wachten als je nog niet zeker weet of het gaat lukken met de borstvoeding, je kan via internet kopen en levering is snel)
- magnetronsterilisator (heb 'm pas na 2 maanden gekocht en had daar echt spijt van, zoveel makkelijker dan uitkoken)
- goede borstkolf (heb een electrische waarbij ik 2 borsten tegelijk kan kolven, ideaal, maar wel duur, dus als je twijfelt, probeer 'm eerst uit door er 1 te huren)
- ijsblokjeszakjes en siliconenijsblokjesvormen, voor het invriezen van borstvoeding, fruithapjes, groentehapjes etc.
- vitamine D druppels als je borstvoeding gaat geven (in flesvoeding zit dit al)

Voor later:
- DECT babyfoon (je weet tenminste zeker dat je niemand anders ontvangt op je babyfoon, heb een keer een avond op ons buurjongetje gepast en kwam er pas na een uur achter dat we een ander huis hoorden dan zou moeten)
- Baby draagzak (heel veel gebruikt)
- AVENT flessen (perfect)
- Poederbakjes voor flesvoeding (heb ze later ook gebruikt om bijvoorbeeld Bambix mee te nemen als ze gingen logeren)
- slabbetjes met klitteband of drukkers. Ik heb nu 2 rubberachtige slabbers, die alles tegenhouden en heel makkelijk schoon te houden zijn. Ik gebruik niets anders meer.
- een drinkbeker met een rietje. schijnt beter te zijn voor mondvorming dan een tuitbeker en doordat ze uit een rietje kunnen drinken, hoef je alleen maar een rietje mee te nemen voor onderweg.
- goede blender/keukenmachine voor de fruithappen, groentehappen ed.

Niet nodig gehad:
- Nappy wrapper of iets dergelijks. Gewone luieremmer, die goed sluit, voldoet prima en meestal leeg je 'm toch iedere dag.
- navelbandjes

Er is maar een echte goede tip, en die heb ik al diverse malen gelezen: koop pas iets als je echt het idee hebt dat het voor jou 'onmisbaar' is! Ik lees veel mensen die de nappywrapper (of andere merken) waardeloos vinden, ik heb er juist heeeel veel aan gehad. Wij hebben namelijk geen 'eigen' container, maar verderop in de straat een centrale, en zag mezelf niet met iedere poepluier daarheen lopen. Verder dure dingen als voetenzakken enzo...kijk gewoon wanneer je kindje geboren wordt. Onze tweede kan ieder moment komen, dus die is (net als zn grote zus overigens) nog vrij klein als het kouder wordt. Dan vind ik een voetenzak echt wel nuttig. Maar komt je kindje in maart/april, is ie al ruim een half jaar aan het begin van de winter. Dan zou je best een gewoon dekentje kunnen gebruiken. Overigens, die koop je voor een paar euro bij de Blokker ofzo, dus hoef je echt geen speciaal babydekentje (a vaak 50-100 euro!!) te kopen. Waar ik ook veel aan gehad heb is een kinderwagen (ik heb een Quinny Comfort) met een grote boodschappenmand! Ideaal als je gaat winkelen of gewoon voor een paar dingen naar de supermarkt moet!

Hallo Dames,

Ik had nog een vraagje.
En daar weten jullie in dit supertopic vast wel antwoord op.
Mijn kinderwagen is geleverd met een dekbedje.
Maar zover mij bekende is mag je bij een kind onder de 2 helemaal geen dekbedje gebruiken.
Onze kleine komt in december, dus wat zouden jullie dan aanraden (wat zijn jullie toppers) om je kindje in de wandelwagen lekker warm te houden?

Ik heb overigens een hele schattige (soort) slaapzak waar het kindje helemaal in zit van mijn moeder gekregen (hebben wij vroeger nog in gelegen) die is van wol wellicht dat ik die kan gebruiken.

Groetjes
Anita

Hoi Anita,

Bij de Blokker of de V&D enzo kun je nog wel eens van die leuke fleecedekentjes kopen voor een euro of 5-10. Die heb ik gewoon dubbel 'op maat' geknipt, met een lakentje erbij. Stond hartstikke leuk, en was voor een paar euro klaar. Durfde inderdaad ook niet het bijgeleverde dekbedje te gebruiken, omdat ze daar in kunnen stikken. En ze liggen toch al met kleertjes en jasje aan, dus zo superdik hoeft (en mag) het ook niet te zijn.

Groetjes, Claudia

Hoeveel zwangerschappen zal dit topic meegaan? Had m laatst al gezocht maar kon m niet vinden...gelukkig is ie er weer.
Heb nu ervaring dus kan wat tips kwijt.

Waar ik heel blij mee was zijn
hydrofiel luiers (ook ipv spuugdoeken)
Leuke mobiel
speelkleed van tiny love (succes verzekerd!)
Ikea kinderstoel (ideaal ook voor onder de douche
Wieg
Bugaboo (super!!) Voor 100 euro op marktplaats gekocht
Wat ik niet weer zou kopen voor een tweede:

Als je baby nog in kinderwagenbak ligt is een winterjas niet nodig
Vellux deken (blijft voor geen meter in dekbedhoes zitten!)
zitje voor in bad
talkpoeder
flanellen luiers
zinkzalf
stokke kinderstoel (wordt een grote knoeiboel met kleine kinderen en is lastig schoon te maken)

Hoop dat ik iemand blij heb kunnen maken met een goede tip!

toppers:

Badzitje (mijn dochter een echte wiebelkont wil steeds gaan staan en kruipen in bad, dat is natuurlijk een heel geglibber. In het zitje blijft ze tenminste lekker zitten.
Rompers met lange mouw (heeerlijk voor in de winter oa zeeman en hema)
Bugaboo kinderwagen
Een dect babyfoon (blokker in aanbieding 49.95)
Fleece dekentjes (ook zeeman)
Winterslaapzakken
Heel veel kleine lepeltjes (olivarit willen hier het beste)
Aankleedkussen hoezen (passen ook als wieg en wandelwagenbak hoes)
Grote onderbroeken
Speelgoed van v-tech

Notters:

te veel wikkeldoeken
knuffels (mijn dochter heeft geen idee wat je er mee moet)
muskieten net voor de kinderwagen
stoffen kinderstoelverkleiner

waar ik heb het meeste aan heb zijn de hydrofieldoeken en spuugdoekjes!
daar moet je er echt een hele stapel van hebben.

verder broekjes met voetjes eraan, erg handig!
en voldoende rompertjes. die je helemaal open kunt maken zijn wel erg handig
een wieg is echt fijn, vooral omdat ze s nachts nog drinken en in het begin controleer je toch 100x of alles wel goed gaat.
een box, ik dacht niet dat ik die echt nodig had, maar ik heb na een paar weken er toch een aangeschaft en gebruik hem erg veel.
bewaarbakje voor de flesvoeding, heel handig als je weggaat.

wat ik niet echt nodig vind is een luierbak, gooi de luiers gewoon bij de vuilnis en de poepluiers in een plasticzakje
zeepbakjes en wattendoosjes ed
1 kruik is in de zomerperiode wel voldoende

veel dingen zijn wel handig maar meer luxe dan dat je het echt nodig hebt!

Terug
Bovenaan