Baby-uitzet: Miskopen en Toppers!

Mijn toppers en noppers:

Toppers:

Hydrofiele luiers, erg handig !
Spuugdoekjes, heb er veel meer aangeschaft dan overal stond aangegeven
Wipstoeltje, Mijn dochter wilde overdag niet in haar bedje slapen maar wel in de wipstoel
Kraamverband, heb 6 wkn gevloeid dus had er meer dan genoeg nodig
Flessenwarmer, kan namelijk (van de prenatal) ook in de auto altijd handig als je op reis gaat
Flessen van Difrax, gebruik ze nog steeds!
Speentjes van Difrax , ik zweer bij difrax ghehe
Zinkzalf, prima voor luierirritatie

Noppers:

Nappy wrapper, na 3 maanden weggedaan, irritant onding
Talkpoeder van zwitsal, mijn dochter kreeg er bultjes van omdat het best wel geparfumeerd is
Badzitje, werkte voor geen meter, hield haar zelf wel vast
Kinderwagen, mijn dochter heeft er 3x in gelegen daarna was het drama ze wilde rond kunnen kijken als ze wakker was, dus had een kinderwagen wat op een buggy leek (erg raar zo om het zo te omschrijven) daar kon ze ook gewoon in liggen
flessenragger, ik kookte ze altijd gewoon uit en spoelde ze daarvoor gewoon om.

Leuk topic, wat voor de een een topper is, is voor de ander een miskoop lees ik wel. Ach ja, je zal het toch zelf moeten ondervinden.

voor mij de toppers:
- idd hoe meer hydrofiele luiers en spuugdoekjes hoe beter
- onze bloom-kinderstoel,   is vanaf dag 1 te gebruiken, tijdens het eten zit onze beeb
   altijd bij ons aan tafel, kan ie vast wennen.
- magnetron flessen sterilisator, lekker handig!
- leuke mobile, vinden ze al heel snel leuk, ook als ze verder nog niet zoveel kunnen

wat zou ik niet kopen:
- badje met standaard, onze beeb  is er misschien 3x ingeweest, we gingen bijna
  altijd  met hem douchen, veel makkelijker.  Verder af en toe in de tummy-tub, maar
  daarvoor voldoet een emmer ook.
- electrisch kolfapparaat.   eerst maar eens kijken of het uberhaupt lukt met BV en je
  kan hem ook snel huren, en indien nodig alsnog aanschaffen.
- BV-kussen, tenminste niet zo'n grote als ik had, vind het maar een onding

Voor mezelf:
dextro energie (na mijn 2e bevalling niet in huis en toen voelde ik me niet echt happy na de bevalling)
Tena lady super: veel fijner dan kraamverband al is het nadeel de hoge kosten ervan
Lactacyt douche (zonder vloeistof) als je ingescheurd of geknipt bent doet het plassen nogal zeer en zo verdun je het met lauw water, zodat het niet zo erg bijt

Voor de baby:
Ik gebruik dus alleen het shantalla babybad (iets wijdere emmer) en nu heb ik er een standaard voor, bij de vorige twee stond hij in het badje
Ik heb wel een badje, omdat ik die standaard tweedehands heb gekocht en het badje en een tummytub erbij zat. Die tummytub wordt nu gewoon een schoonmaakemmer

Verzorgingsprodukten:
Ik heb dit keer voor dermocare gekozen: de shampoo en de wasgel en de creme
Zwitsal is erg geparfumeerd en dermatologen adviseren het ook niet
Neutral badolie, zit ook geen rotzooi in
Sudocreme
Maizena voor als de billetjes kapot zijn en als het dan niet overgaat ga ik met miconazol smeren, maar dat haal ik niet van tevoren in huis
Pamper sensitive doekjes: ook beter als het kindje overgevoelig is

Hydrofylluiers ed zou ik niet weten hoeveel ik er heb liggen, mijn moeder is kraamhulp en die heeft daar naar gekeken
Ik heb 2 dekbedhoesjes om mijn dekens heen zitten
Kinderwagen waar de maxicosi zo op geklikt kan worden
De voetenzak zal bij dit kindje nodig zijn (februari)
Wipstoeltje wordt ook veel gebruikt
Lodger: voor als ik de kleine meeneem en even ergens kwijt moet zo ligt het schoon op mijn eigen spullen
Luiertas met kleine proefflesjes erin
Avent borstkolf: erg prettig in gebruik, zo'n elektrische lijkt me niets en daarbij de flesjes van Avent. Uitkoken doe ik niet, voorlopig geef ik alleen borstvoeding en als je schoonafwast is het voor mijn gevoel net zo goed als uitkoken.
Met uitkoken heb ik dus niets: komt denk ik door mijn vak: ik ben apothekersassistente en heb geleerd dat pas bij 120 graden en dan 12-20 minuten pas alle bacterien dood gaan. En bij het uitkoken wordt het niet hoger dan 100 graden
Het via systeeem van avent  heb ik dit keer los bijgekocht en wil ik na de borstvoeding gaan gebruiken voor eten in te vriezen
Dit keer geen potjes, ze zijn echt schreeuwend duur, ze stinken en je krijgt er moeilijke eters door is mijn ervaring

Wat ik wel een verschil vind met 7 jaar geleden toen ik de oudste kreeg: die kinderwagenbakken zijn nu echt heel erg klein, kunnen ze vaak maar amper in en ik vind het zo zielig om ze al zo jong in de zitter te vervoeren

De eerste kleertjes worden hier altijd aan elkaar uitgeleend zodat er genoeg beschikbaar is

Wat hier ook absoluut niet inkomt: speelgoed op batterijen: zo kweek je van die drukke kinderen. En ook niet teveel aan speelgoed

Ik hoop dit keer ook geen boeken te krijgen, want daar heb ik er ook al bergen van

Ik heb een onwijsleuk speelkleed van Tiny love. Met bogen en losse speeltjes die je er aan kunt hangen. Het is een tropisch eiland. De speeltjes zijn los ook erg leuk en je kunt als je kindje ouder wordt nieuwe speeltjes erbij kopen die beter bij de leeftijd passen. Joris is nu ruim 1 en speelt soms nog wel met de losse speeltjes. Ik heb m veel gebruikt!

Weer even bovenaan zien te krijgen, de maart 2009 mama's zijn op zoek naar dit toppic.

Wel handig om zo te lezen maar idd wat iemand al een keer schreef wat voor de 1 een super aankoop is is voor de ander een miskoop.

Vind de kinderwagenbakken idd vrij klein tegenwoordig. Heb er zelf geen ervaring mee maar weet dat de kids van mijn zus altijd tot best een paar maanden in de kinderwagen konden liggen en als ik ze nu zo zie denk ik nou je moet geen 10 ponder krijgen ;)

Groetjes Macka

Wat een geweldige topic!

Ik heb al een zoontje van 4 en wat ik absolute toppers vond waren;
- mobieltje boven het bedje
- kruidvat luiers
- hydrofiele luiers had ik veels te veel van
- fleecdekentjes van de winkel, 3 stukes (eentje in box , eentje in de tas om mee te nemen voor buiten of in de maxicosi en eentje als reserve)

noppers;
- babybadjas, is zo'n gedoe om aan te trekken, een badcape is veel gemakkelijker
- talkpoeder
- neusreiniger
- oorthermometer, de gewone standaard thermometer die in de anus gaat is veel betrouwbaarder
-

Terug
Bovenaan