Baby-uitzet: Miskopen en Toppers!

Miskopen bij mij:
-bumblies luiers (die lekken als een vergiet, een keer gekocht tijdens de vakantie doe ik nooit weer!)
-De 24 hydrofielluiers die ik zogenaamd nodig had volgens het kraambureau. Ik had er eerst 6 gekocht en heb er voor de show nog 6 bijgekocht. Die extra 6 volslagen overbodig, spuugdoekjes zijn kleiner en veel praktischer vond ik. Daar kan je er beter 24 van hebben.
-Die lieve schattige kleine sokjes. Tenzij je een baby krijgt met chinese voetjes... niet doen. Een maatje groter veel verstandiger, gaan ook veel langer mee!
-voedingskussen... heb ik helemaal niet geruikt echt zonde van het geld geweest.
-omslagdoeken van badstof. Heel fijn na het badderen en als het een eetje koud is.
-flanellen luiers moest ik 6 stuks van hebben van het kraambureau, ik heb er 1 van gebruikt in totaal 3 keer. En eigenlijk alleen maar omdat ik het zonde vond dat ik ze had aangeschaft. Ze zijn wel lekker zacht en wel fijn om als dekentje ind maxicosi te gebruiken, maar dan zijn 2 stuks echt genoeg.
-gekregen: opbergdoosjes voor melkpoeder. (Snapte ik ook echt niet van mijn schoonmoeder, aangezien ik borstvoeding geef, ze staan nog steeds onuitgepakt in de kast. (Ze vond het al vreemd dat ik bv ging geven, ze dacht me waarschijnlijk te kunnen intimideren doorallerlei fv spullen te geven))

Koop inderdaad weinig kleertjes 3 setjes maatje 50/56 zullen genoeg zijn voor de eerste dagen. Als je alles klein krijgt kan je grotere kleertjes kopen krijg je alles klein heb je meteen wat leuks te doen met z'n tweeën de eerste dagen. Of heeft pappa wat leuks om te halen na z'n werk.
Heel hanig is om op je geboortekaartje de lengte en gewicht van je kindje te zetten! Op basis daarvan kunnen mensen makkelijker de juiste maat kopen als ze iets voor in het begin willen kopen.

superaankopen
-slaapzakjes, een dikke en een dunne. Echt ideaal
-wipstoeltje lekker makkelijk met fruithapjes voeren en om ze even vast te zetten
-hangzakken van de ikea met allemaal gaten erin. Ze hangen naast de commode bij mij. Alles zit er zo in.
-Avent kolfsysteem, met VIA bakjes.Echt super! Heel fijne kolf en het opbergsysteem voor de melk helemaal.
-van die pakken waar de broeken met voetjes al aanzitten. Ik vond die heel fijn. Geen kleren die half uit gaan en lekker warm.
- Het boek 'Oei ik groei!'

Dingen die ik niet aan heb geschaft en niet mis:
-nappywrapper (luieremmer die goed afsluit stinkt echt niet, ik gerbuik vor de helft van de tijd katoen, en dat stint ook niet in een goed afgesoten emmer met een scheut azijn erbij)
-babyfoon

groet,
Wietske

Hoi,

Nog ff over de voetenzak: bij Bonprix hebben ze lichtblauwe babyjasjes met afknoopbare voetenzak, nu maar voor 5 euro....    Lijkt me ideaal!

Groetjes,
Marianne

wij hebben een babyfoon van philips bij de kijkshop gekocht echt een misser onze jongste zoon had op een avond valse kroep en als ik niet was gaan kijken omdat ik dacht wat op de gang te horen was hij misschien wel gestikt de babyfoon sloeg namelijjk niet aan!de luiers sluit ik mij bij aan echt onmisbaar. En de babyshapoo,haarlotion,bodylotion en zalf van zwitsal heb ik dus wel heel veel gebruikt.Voor mijzelf heb ik voor na de bevalling extra grote onderbroeken gekocht anders passen die kraamverbanden er dus echt niet in.en zoogcompressen ook belangrijk.Wij hebben de spenen en flessen dus ook altijd gewoon in een pan uitgekookt dat kan je ook s morgens doen als je nog fit bent.Ik heb wel een wiegje gehad maar geleend van vrienden en dat ga ik nu ook weer doen vind het gewoon super makkelijk s nachts voor de voedingen hoef je hem er alleen even uitpakken en je kan voeden .een verkleiner bij de maxicosi vind ik oook ideaal anders zweeft het hoofdje zo .Een goede kinderwagen vind ik ook heel belangrijk omdat ik in elk geval heel vel loop , even op boodschap, met de hond lopen kinderen naar school brengen en weer ophalen even op visite   winkelen je hebt hem eigenlijk overal voor nodig. een draagzak heb ik oook niet veel gebuikt maar mijn man wel het was m,ij te zwaar en pijnlijk aan de schouders.Wij hebben een meegroeibedje (voor als hij 2 of 3 is) van de ikea was vrij prijzig maar wel goed met een lattenbodem .verder kan je inderdaad beter later wat bijkopen als dat je straks een kast vol hebt met spullen die nooit gebruikt zijn

ik vind een voetenzak bij de maxicosi echt een aanrader wij kregen hem bij de maxi cosi de eerste is van maart dus niet heel veel gebruikt de tweede is van september en daar hebben we hem heel veel voor gebruikt tot hij er echt niet meer inpaste de derde verwachten we in december en ook bij hem of haar gaan we hem zeker weer veel gebruiken

Er zijn al heel wat lijsten wat je wel moet kopen, must have. Dus ik bij deze een lijst wat je absoluut NIET moet kopen!

NOT!

- flessen verwarmer: totaal 3 weken gebruikt, het duurde steeds langer voor dat het warm werd...zucht.....
- te veel flesjes als je fv wilt geven: max. 3 is ruim voldoende. Ik heb  5 kleine avent flesjes en nu 2 grote. Ik heb echt  spijt dat ik er 5 heb want A) zonde voor het geld. B) veel afwas werk!
- 2 Kruiken: 1 is meer dan voldoende
- navelband: nooit van gehoord dus ook niet gekocht
- te veel boeken: leuk om te lezen maar op internet kun je ook veel informatie halen
- schoentjes/slofjes: die schoppen ze toch uit.

TWIJFEL:
- nappy wrapper: heb 1 gekocht maar nog niet in gebruikt, pas als de luiers echt stinken. Dus ik weet niet of dit een must have of een NOT is
- maxicosi voeten zak en een wagen voeten zak. Ook nog nooit gebruikt, maar ik kan me voorstellen dat het lekker warm is als het buiten - 0.2 C is. Zker als je je kindje ook naar het KDV moet brengen. Dus voor de zekerheid gekocht.......

Tip:
- Koop zoveel mogelijk luiers en lotiondoekjes in de aanbieding. Scheelt echt heel veel.
- Shop met een vriendin/nicht/tante/buurvouw die net een kleine heeft gekregen

Liefs, Loekie en Kevin 4 maanden.

Leuk dat iedereen er toch ook  andere ervaringen heeft met spullen. In mijn omgeving krijg ik ook steeds tegenstrijdige tips. De een zegt het is superhandig en de ander zegt het is niks...

Ik wil wel graag benadrukken (n.a.v. reacties over tweedehands maxicosi's) dat het heel belangrijk is dat de maxicosi onbeschadigd is. Zeker bij een onbekende verkoper weet je niet wat er allemaal mee gebeurd is. En (ik heb ze in het verleden verkocht) het is inderdaad waar dat het er bij een verkeersongeluk voor je kind opaan komt of dat ding goed is. Het kan echt levensreddend zijn. Je hoeft natuurlijk niet Het Merk te kopen. Het kan ook een ander merk zijn (kan veel geld schelen, een onbekender merk). Als ze maar goedgekeurd zijn en onbeschadigd.

Verder wens ik iedereen een superleuke tijd toe met het kopen van zijn/haar babyuitzet. Ik vind het helemaal geweldig om het allemaal uit te pluizen!

Groetjes Suuz (16w2d)

Hoi,
De meeste dingen heb ik al wel gelezen, de do's en don'ts, maar misschien een tip om een gulden middenweg te zoeken tussen overslaghemdjes en rompertjes.
Bij prenatal hebben ze OVERSLAGROMPERTJES.... Dus die kruipen niet omhoog als je baby ze aanheeft zoals overslaghemdjes, maar je hoeft ze ook niet over het hoofd te trekken. Je legt hem helemaal open en dmv drukknoopjes, sluit je hem om het lijfje als een rompertje. Ideaal!! Ik had een  dochtertje van 5 pond en 47 cm en ten opzichte van haar broer die ruim 7 en half pond en 51 cm was, was dit toch heel erg wennen om beet te pakken en aan te kleden. Dus echt een aanrader!!!!!!!

Terug
Bovenaan