Baby-uitzet: Miskopen en Toppers!

Hallo allemaal,

ik vind het zo'n goed onderwerp dat ik 'm graag toch weer een keer naar voren wil halen. Ik ben zelf een aantal weken (weet nog niet hoeveel) zwanger en zit nu dus met allerlei vragen over wat we allemaal wel en niet "moeten" kopen. Ik vind de tips van een ieder die al ouder is erg handig. Het ging echter voornamelijk over de allereerste uitzet.

Ik zou ook graag handige en niet- handige dingen willen  weten (ervaringen)  over kinderwagens, bedjes, maxi-cosi's etc. De "grotere" dingen zeg maar.
Ik hoop dat jullie er aan meewerken..

Groetjes Marieke

Nou, er zijn al heel wat leuke adviezen gegeven, ik als tweelingmama van 13 weken kan ik er nog wat ervaringstips aan toevoegen:

* luieremmer Diaper Champ SUPER ! geen cartridges nodig, gewoon een vuilniszak erin en je gooit de vieze luiers weg... GEEN GEURTJES !

* hydrofielluiers, SUPER, we gebruiken ze voor het afdrogen na bad/douche en in het bedje gevouwen als een driehoek onder het hoofd tegen spugen, hoef je niet steeds je bed te verschonen !!

* spuugdoekjes... koop ze bij de Zeeman, 3 voor 0.99 en die heb je nooit genoeg en deze nemen goed vocht op in tegenstelling tot de "leuke" spuugdoekjes van de Prenatal (wij hebben er zeker 25 met onze tweeling en ik loop ze soms nog te zoeken...)

* slaapzakken, zeker na een paar weken als ze gaan trappelen in bed, dan gaan de lakentjes/dekentjes los en liggen ze bloot, dan ik een slaapzak ideaal.  

* als je plaats ervoor hebt, een (extra) waskussen in de badkamer, erg handig !

* Shantala badje, makkelijker dan de Tummytub en ruimer, dus je kunt het langer gebruiken

* magnetronsterilisator, IDEAAL ! paar minuten en alles is klaar voor gebruik.

* koop niet teveel rompers/kleding in voorraad, je hebt het zo gekocht en niets is zo zonde om ongebruikte kleding weer weg te moeten doen. En je krijgt vaak toch genoeg van de kraamvisite hoor !

* aerosleep matrasdekje (was dit de naam?), veilig gevoel en makkelijk schoon te maken na een ongelukje in bed, je matras blijft schoon en geen gedoe met zeiltjes enzo

* vellux dekentje, handig en prettig in gebruik, niet te warm en niet te koud, ookhandig als extra dekentje in de winter over een slaapzakje heen. Duur maar het geld waard !

* een wasdroger... scheelt een hoop stress en ophangwerk

* luiers en doekje inderdaad in de aanbieding kopen ! Scheelt echt ! Etosluiers, kruidvatluiers, Pampers, bevallen ons allemaal goed, maar de pasvormen zijn allemaal anders, dus probeer het uit wat voor jouw kindje het beste is

* verzorgingstas met matje, ook handig om beneden in de woonkamer "even snel een luier te verwisselen", hoef je niet helemaal naar boven.

* Babyfoon, wij werden in het begin echt niet wakker van de huilende baby's 's nachts, (je bent moe,  slaapt vast enzo)  dus zetten we de babyfoon naast ons op het nachtkastje, dan horen we ze wel.

* wipstoeltje met badstof zitting en voeten en rug apart op vele standen te verstellen (Prenatal), ook handig in de box

* koop een nieuwe maxi cosi (koop geen tweedehands maxi cosi van een onbekende ! je weet niet of ze schade hebben!) Wel zo fris ook, om een nieuwe te kopen

* koop gerust een tweedehands box, een nieuwe heeft echt geen meerwaarde en wat gaat er kapot aan een box????

* kruiken hebben wij niet nodig gehad, dus als het even kan, leen ze van iemand

* navelbandjes worden tegenwoordig niet/nauwelijks meer gebruikt, dus koop ze niet

* een wieg... zonde voor die paar weken en in een ledikantje slapen ze ook prima en dan krijg je ook niet problemen met "opnieuw wennen" in een ander bedje !

* mutsjes ! Koop ze niet !  Je gebruikt ze nauwelijk en iedereen vindt het leuk om ze je kado te doen... dus je krijgt ze dan toch vaak ...

* voorraad flessen/spenen, probeer ze een voor een uit tot je de goede hebt, ieder kind is anders en wil een passende speen voor haar/zijn mondje !

* flessenwarmer (alleen wél bij borstvoeding gebruiken, bv in de magnetron verliest alle goede voedingsstoffen !!) Bij flesvoeding is de magnetron veel handiger

* bakerdoek/zak, koop deze alleen als je hem nodig mocht hebben, niet bij voorbaat !

* maxi cosi voetenzak, mis ze niet !

Nou, dit was het even dacht ik... mocht ik nog iets weten, dan horen jullie het wel !

Groetjes Marasje
mama van Lauryn en Kayden, 11 juli 2006

Hoi Meiden,

Ik ben nog zwanger dus ik heb nog niet echt een goed beeld van wat wel en geen miskopen zijn. Maar aangezien ik eind dec/begin jan moet bevallen, midden in de winter dus, lijkt mij een voetenzak voor de maxi-cosi wel erg belangrijk. Net zoals kruiken. Zo is een zomerbaby natuurlijk heel anders dan een winterbaby.

Groetjes Mickey (28 wk)

Wat wij de uitvinding vinden is een babyfoon/cameraset.
Eigelijk is het geen babyfoon, maar meer een soort webcam met een minitv.
Beelden zijn zwart wit en ook aan te sluiten op tv.

Geweldig!
Voordeel : je kan hem zomaar op videokanaal zetten van tv en ff kijken wat zij/hij aan het doen is, (heerlijk wanneer ze wakker worden of voor het slapen)
 het geluid is ook super want het is niet net als een babyfoon dat ie alleen reageert op geluiden.... Het geluid doet het continue dus zelfs haar ademhalen kunnen we horen , er zit uiteraard een volumeknop op.

Nadeel je kan hem   niet meenemen naar je buren daar heb je geen bereik... Maar dat vind ik niet erg want ik ben toch iemand die dat nooit zou doen met een babyfoon, te vaak gehoord dat er niks te horen was op babyfoon en de baby toch wat had...

Persoonlijk heb ik dus een hekel aan babyfoon, deze camera hebben we 2 jr terug bij trekpleister gekocht ,maar kruidvat heeft ze ook wel eens in de aanbieding en volgens mij kan je ze ook bij mediamarkt kopen, wij waren toen 79 of 69 euro kwijt.

Nou dat ben je ook kwijt voor   een babyfoon als het niet meer is.

Nogmaals het geluid is continue net als met een telefoon, dus geen geruis (wel als we de magnetron ff aan hebben daarna niet meer) je hoort ALLES!!!

En ja of je daarmee om kan/wil gaan is aan jou/jullie. Wij zijn er helemaal weg van net als onze familie en vrienden die gezellig ff meekijken als ze bij ons zijn wanneer ze wakker word....

Wat wij ook nooit gebruikt hebben is luieremmer/nappywrapper.... wat een gore bedoeling vind ik dat persoonlijk, wij gooien het na het verschonen gelijk in de prullebak of met vieze stinkpoe in container.Wle zo praktisch.

Tummytub hebben wij niet gekocht maar een variant erop, een disco tummytub, net zo'n idee maar hij is veel breder en de voorkant is lager (prakticher met je armen) deze hebben wij tot zeker 1 jaar gebruikt)gekocht bij babyspeciaalzaak.

hydrofiel luiers is een uitkomst en spuugdoekjes! op meerdere plaatsen in huis hebben.

wij gebruikten babydekens en fleecedekens in de winter zowel lekker op de bank als om de middel en beentjes heen in de auto(dus over de gordel)

Verder...tja ieder voor zich, ieder kind is anders en ieder ouder ook....

Absolute toppers: de Wrapper Lodger, daar hebben we echt iedere dag plezier van.
Ook een topper, het voedingskussen...zowel om te voeden als om je baby op  te leggen. Isabel slaapt er heerlijk op.
En tot slot de Bugaboo Cameleon, echt een superwagen !

Groetjes Rene

Absolute toppers: de Wrapper Lodger, daar hebben we echt iedere dag plezier van.
Ook een topper, het voedingskussen...zowel om te voeden als om je baby op  te leggen. Isabel slaapt er heerlijk op.
En tot slot de Bugaboo Cameleon, echt een superwagen !

Groetjes Rene

Terug
Bovenaan