Begonnen per 1 okt ! ervaringen delen :)

Nou, naar de huisarts gaan was een groot fiasco. Ze hoorde me aan, vond het 'erg vervelend' en stuurde me weer weg met het verzoek om op z'n vroegst pas over een half jaar terug te komen. Of ik vooraf ongesteld zou worden maakte niet echt uit. Ik had niet verwacht een wondermiddel te krijgen, maar dit had ik ook niet helemaal verwacht. Volgens mij had ze het idee dat er een doorgeslagen vrouw die alleen maar aan kinderen kon denken tegenover haar zat, want het enige wat er uit kwam was 'laat het los'. Behoorlijke kater nu.. geloof dat ik dit gesprek vervelender vond dan die negatieve zwangerschapstest vrijdag. Nouja, been there done that. Ik zal het 'los gaan laten' en over een half jaar om een andere arts vragen als dat nog nodig is.
 
Wat een gevoelloze arts... Die begrijpt blijkbaar ook niet dat ongesteld worden toch een vrij essentieel onderdeel is van het proces om zwanger te worden... Ik zou inderdaad naar een andere arts gaan, naar zo iemand zou ik nooit terugkeren.
 
Dankjewel Nymeria, fijn om even tegen iemand aan te kunnen kletsen. Een normale cyclus lag tussen de drie en zes weken zei ze, daar zat ik dan weliswaar boven, maar 'volgens protocol' mocht ze daar pas na negen maanden tot een jaar wat aan doen. Ik haakte al af toen ze begon over protocollen en dat alles valt of staat met loslaten. Als het nog nodig is tegen die tijd vraag ik wel om een andere huisarts, met haar minimale vermogen voor empathie ben ik wel klaar.

Ben eigenlijk wel benieuwd of ze dezelfde criteria hanteren voor mensen die niet ongesteld worden, zonder een kinderwens. Had het idee dat het moment dat ik zei dat ik gestopt was vanwege een kinderwens ze al haar oordeel/praatje klaar had. Maar misschien ligt dat aan mij..
 
Protocols... My god... Oké dat er gemiddeldes zijn en dat er volgens het protocol pas ingegrepen mag worden na een bepaalde tijd. Maar als je al afwijkt van de norm, dan zou ik, als ik arts was, je toch even doorverwijzen naar een gynaecoloog, al is het maar om alles na te kijken. Naar mijn mening zijn protocols niet van toepassing als er iets afwijkends is, zoals jouw lange cyclus. En als dan blijkt dat er wat is, dan kunnen ze toch al iets doen om je te helpen.

Mijn acupuncturiste zei dat ze in België op dat vlak veel beter zijn,al ging het wel over ivf. Maar blijkbaar passen zij hun behandeling aan aan de vrouw. Dus als de cyclus normaal is, wordt die niet stilgelegd om een kunstmatige te creëren ofzo. Blijkbaar leggen ze in Nederland standaard alles stil en werken ze verder met een kunstmatige cyclus. Vandaar dat ivf in België succesvoller zou zijn dan in Nederland. Ik heb er eerlijk gezegd geen idee van, geen ervaring mee. Wat ik wel weet, is dat je in België zonder doorverwijzing naar een gynaecoloog kan gaan.
 
Belachelijke situatie zeg annenS daar schiet je werkelijk geen hol mee op! Ik zou het zeker geen half jaa afwachten! Ik word zo moe van huisartsen die denken alle wijsheid in pacht te hebben, en ge beroerd zijn mensen door te verwijzen! Ik zou zo lang je zelf wilt het aankijken en dan eis je een doorverwijzing.. bah wat rot voor je
 
@ Annenas, bedankt  voor de tip. Wil het toch eens gaan proberen, maar er zijn zoveel verschillende merken.

Jeetje wat een rot huisarts heb je, kan je niet een afspraak maken bij een andere huisarts? Het is toch raar dat je al zo lang niet ongesteld bent geworden en dan nu gewoon maar naar huis wordt gestuurd? Je moet zeker niet zo lang wachten en gewoon naar een andere huisarts gaan!

@ Nymeria, Ik hoor sowieso vaak dat ze in België veel verder met de ontwikkelingen op dit gebied zijn en ook nog eens sneller aan de bel trekken.
 
Annanas: hoelang ben je al bezig? Mijn huisarts (we hadden het toevallig over) zei dat je eerst een jaar moet proberen en dan pas voor dit een bezoekje mag brengen. Daar was hij heel duidelijk in. Stiekem ook een beetje logisch, want anders zit dadelijk iedere onzekere vrouw opnieuw iedere maand bij de huisarts. Maar je zou natuurlijk wel eerder kunnen als je niet menstrueert of iets van PCOS hebt.



Maar hier nog steeds niet ongesteld. Toevallig zat ik voorbereidingen te treffen voor 3 maanden te temperatuur curves bij te houden, voor als we binnenkort toch naar de huisarts moeten stappen. Ik denk doen voor de grap eens tempen. Blijkt dus dat ik 37,5 heb. Maar omdat het niet in de ochtend is, weet ik niet of dit iets betekent. Ik ben bang om te testen en dan teleurgesteld te worden.
 
Spannend Alicia, ik hoop voor je dat je temperatuur morgenochtend ook hoog is en je positief test! Wat betreft je vraag. Ik ben in oktober gestopt en eenmaal ongesteld geweest. Die was heel licht en best wel vaag t.o.v. wat ik gewend was voordat ik aan de pil ging. Nu ben ik dus niet meer ongesteld geworden en zit op dag 54 vandaag, heb tweede kerstdag wel een positieve ovulatietest gehad. Mede daarom vind ik het heel vaag dat ik nog niet ongesteld ben. Ik kwam dus niet bij de huisarts omdat ik nog niet zwanger ben o.i.d., maar omdat ik niet ongesteld word. Vind ik toch wel een andere reden om eerlijk te zijn en ook gek dat je ook daarvoor pas na een jaar naar de huisarts mag stappen.

Ik ga toch haar advies maar opvolgen en het proberen los te laten. Ik zit bij een kleine praktijk, dus zoveel keuze aan huisartsen is er niet. Heb ook niet zo'n zin in nog een keer het deksel op m'n neus.

Dames bedankt voor alle reacties, doet me goed! :)
 
Terug
Bovenaan