Begonnen per 1 okt ! ervaringen delen :)

Hoi allemaal!

Al even geleden dat ik heb gereageerd. Ik merk dat ik het best wel lastig heb met hoe het bij mij gaat, dus dat veel op het forum zijn niet altijd helpend is met verhalen van dames die zwanger zijn. Hoewel ik het jullie natuurlijk allemaal keihard gun! De een na de andere Facebookmelding komt voorbij met zwangerschapsaankondigingen en de baby's lijken allemaal spontaan te ontstaan. Realistisch weet ik natuurlijk dat dit niet het geval is, maar ik zit inmiddels op dag 64 en heb nog niets in het zicht. Het is gewoon even zwaar k*t, hoewel, was het dat maar.. ;-) Ik moet misschien niet zo zeuren als ik ook verhalen lees van dames die al bijna een jaar bezig zijn. Knap dat jullie zo de moed er in houden!

Alicia, ik hoop dat alles goed is bij jullie en er snel een wondertje in je mag groeien!

Jomie, ook bij jou spannend dus. Hoe hou jij zo de moed er in met je onregelmatige cyclus?

Svlok, hopelijk snel een eisprong voor jou!

Anky, wat fijn om het te delen. Leuke reacties gehad??

Marlies, volgens mij ben jij een bere-sterke vrouw. Knap hoe je alles reilt en zeilt!
 
Hoi lieve Annenas, wat ontzettend klote dat je lichaam zo raar doet! Ik weet dat er meer zijn met zo'n lange cyclus, maar gelukkig was mijn langste tot nu toe maar 57 dagen. Ook vooral zo raar omdat je een positieve ovulatietest hebt gehad. Ik hoop dat er snel een menstruatie aan mag komen bij je, zodat je weet waar je aan toe bent. Ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn - en ik weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan. Mijn man en ik hebben de laatste tijd veel aan ons hoofd gehad met zijn afstuderen, dus dat genoeg stress en afleiding. Ik zorg ook gewoon dat ik lekker bezig ben met mijn eigen dingen, zoals zingen, lezen, series kijken, etc. Daarnaast hebben we seks wanneer we dat willen, ik wil er absoluut geen druk op "omdat ik in mijn vruchtbare dagen zit", want ik weet dat dat bij mij averechts werkt. Daarnaast hebben mijn ouders er 1 jaar over gedaan om zwanger van mij te worden, dus ik ben er vanaf het begin vanuit gegaan dat het bij ons ook best eens langer zou kunnen duren. Daarnaast ben ik hoogsensitief, net als Marlies, dus ik weet verder ook dat mijn lichaam gewoon heel snel reageert op allerlei veranderingen van buitenaf, zeker emoties van mensen om mij heen. Dat alles bij elkaar zorgt er denk ik voor dat ik er zo mee om kan gaan - een lekker nuchtere Brabander haha. Als je naar de statistieken kijkt:

- 30% van de vrouwen is binnen drie maanden zwanger
- 70% is binnen een half jaar in verwachting
- 80% van de vrouwen is binnen een jaar zwanger
- 90% is na twee jaar in verwachting

...dan vind ik het niet gek dat ik nog niet zwanger ben na 3 maanden. Laat mij maar lekker binnen dat half jaar / jaar vallen :) Je kunt de natuur toch niet sturen, dus hoe meer ik stress over het feit dat ik NU zwanger wil worden (want zo werkt het nu eenmaal als je hebt besloten dat je voor een kindje wilt gaan, ook zeker bij mij hoor!), hoe meer het bij mij averechts gaat werken. Ik hoop dat je iets aan mijn relativering hebt!
 
Annenas dikke knuffel voor jou... kan mij goed indenken dat het pittig is om zo'n lange cyclus te hebben. Herkenbaar ook al het baby nieuws om je heen, wordt er soms ook een beetje down van.

Ik hoop op goed nieuws voor jou Jamie!

Alicia fijn dat toch het een en ander wordt onderzocht, hopelijk geeft het wat rust.

svlok spannend afwachten op je eisprong

anky nog gefeliciteerd, lijkt me inderdaad een fijn gevoel als je die eerste kritieke 3 maanden door bent. Geniet ze!
<p style="text-align: left;">Marlies sterkte nog!</p>
<p style="text-align: left;">Ik ben inmiddels zover ik weet dus nu 4/5 dagen na mijn eisprong en vandaag trof ik na de seks een roze afveeg aan op de tissue. Mijn man schrok maar ik was blij, zou het te maken hebben met de innesteling? Ik heb dat normaal nooit en het kan heel goed na 4/5 dagen toch? Was van de weel wel enorm moe, verder geen bijzonderheden. Moet nog wel 10 dagen tot mijn NOD maar vind het nog spannender. Probeer maar gewoon kalm te blijven want lees wel meer dat het lichaam je voor de gek houdt...</p>
 
Anky, wat lijkt me dat een leuke ervaring om naar zijn of haar hartslag te luisteren en natuurlijk hem of haar op een echo te zien. Heel veel plezier!

Annenas, ik begrijp je volkomen. Als je het zelf probeert en iedereen om je heen maar zwanger wordt en het jullie niet lukt. Ik hoorde gister dat onze buurvrouw zwanger is, dat sloeg ook wel even in als een bom.

Natuurlijk mag je wel zeuren, het is rot dat je cyclus nu al zo lang duurt!

Jomie, ik vind het echt knap hoe sterk je bent! Je hebt zeker gelijk, stressen werkt natuurlijk niet mee.

Veronique, aaaaah wat spannend! Zo vlak na de seks kan dat inderdaad innestelingsbloed zijn. Hopelijk vliegen de 10 dagen zo voorbij voor je ;) Klopt, het lichaam kan je ook het idee geven dat je zwanger bent omdat je het graag wilt. Het blijft dus altijd spannend.

Zojuist weer een test gedaan en nog steeds negatief :( volgens de app moet vandaag mijn eisprong zijn. Ik test al sinds de 9e dag en heb tot op heden nog geen LH piek gevonden. Ik merk dat ik nu enorm baal, zelfs een beetje emotioneel wordt en me zorgen begin te maken of alles wel goed is. <span style="line-height: 1.5;">Op een gegeven moment ben ik zelfs 's ochtends en 's avonds gaan testen, maar elke test is weer een teleurstelling.</span>

 
Ik heb weer even een heleboel terug te lezen.

lieve annenas! Dat ben je zelf ook en het is helemaal niet raar om dat lastig en moeilijk te vinden. Je gunt het iedereen maar jezelf het meest! Dit is gewoon shit en ik hoop zo dat je lichaamee gaat werken, en je de moed terug krijgt! Ook al is het het laatste waar je aan wilt denken, probeer toch eens acupunctuur, voor je innerlijke rust, hormoonbalans!

Anky wat fijn te horen dat je je beter voelt. Ik hoop me ook aan die grens te kunnen houden straks, dan rij ik meteen naar de mc donalds!!

jomie ook jij bent een topper! Het is goed dat je het zo op eek rijtje hebt gezet voor jezelf. Ik hoor zoveel mensen om me heen die langer bezig zijn. En ik hoop zo van harte dat het jullie lukt! Misschien bij wat meer rust in alle opzichten op het moment dat je denkt, vast niet we zien het wel..

veronique wat spannend ik ben erg benieuwd! Het zou zomaar kunnen.. vervelend he had je maar meteen antwoord..

svlok houd de moed erin! Soms heb je een latere eisprong. En klamp niet teveel vast aan die testen. Misschien geeft temperaturen je iets meer rust? Komt vast goed echt!

marjo hoe is het met jou?
 
Marlies, ik doe mijn best, maar soms heb je van die dagen dat het even niet lukt. Ik heb zelf geen ervaring met temperaturen, maar zal me eens inlezen.

Hoe gaat het met de zwangere dames?
 
Jeetje wat een verhalen weer! Annenas, jeetje ik begrijp zo dat t lastig is.  Ik heb nooit acupunctuur gebruikt maar zat er wel aan te denken als t nog lang op zich liet wachten.  Ik ben zelf in oktober begonnen met yoga, een beetje innerlijke rust, vooral het meditatie stuk.

Hier gaat t wel goed, geen kramp geen bloed dus zal nog wel goed zijn.  Ik slaap heerlijk maar val toch vrij vroeg om, meestal een uurtje of 9. Ik ben nu een weekendje weg in centerparcs en lig al een tijdje heerlijk ontspannen te bubbelen! Het is echt aftellen tot 9 februari. Ben aan t einde van de dag wel weer erg blij als de dag is afgelopen.  Dinsdag intake bij de vk, een uitgebreid gesprek. Ben daar wel van plan mn spanningen te uitten en meer echo's aan te vragen na de 9e. Vind het niet erg om te betalen, als ik maar weer even bevestiging krijg. Ik probeer maar wel steeds te zeggen dat de kans dat t goed gaat veel groter is doordat we al een hartje hebben gezien.
 
Nou Marjo, gelukkig nog maar 1,5 week te overbruggen! Ik hoop dat je bij de vk wat begrip kunt krijgen en dat je daar je spanningen ook wat van je af kunt praten. Fijn als je tussendoor wat vaker bevestiging kunt krijgen, hopelijk is dat mogelijk!

Svlok, ik sluit me aan bij Marlies, misschien dat tempen wat meer inzicht geeft in je cyclus. Ik denk dat die ovulatietesten toch wel ooit lastig kunnen zijn, zeker als je ze net even een klein beetje verkeerd uitvoert zijn ze meteen negatief... Uit de verhalen vind ik het maar ondingen (zelf nog geen ervaring mee verder). Wellicht is je eisprong gewoon allang geweest! Had je een regelmatige cyclus?

Veronique, wat spannend! Roze is altijd goed volgens mij, zo ver voor je NOD, haha. Maar zeker weten doen we het nooit, tot we een positieve test in onze handen hebben. Volgens mij duurt het gemiddeld 9 dagen voor het eitje innestelt, maar natuurlijk is dat een gemiddelde - iedere vrouw is anders! Ik hoop het voor je, duim mee!
 
Terug
Bovenaan