Begonnen per 1 okt ! ervaringen delen :)

Jamie wat toevallig.. ja dat was het zeker! Wat het me tot nu toe brengt is moe en hoofdpijn haha!  Maar wel een soort van chill met mijzelf ofzo..

ben ook benieuwd..

@mael ja dat vind ik heel vervelend.. de mensen die Steeds vragen.. ik heb een tijdje terug tegen een heleboel mensen gezegd dat we er even vanaf zagen.. even geen Zin meer in, we zijn paar maanden geleden verhuisd en dat was nogal heftig voor mn dochtertje dus ik hou aan dat me dat even zwaar was gevallen en nu het moment even niet ervoor is, zo laat iedereen me lekker met rust. .. leugentje om bestwil maar..

straks ziekenhuis ik hou jullie op de hoogte

hoe gaat het met iedereen? Al eisprongen etc? Iemand nog een leuke verrassing? Net als linn..

linn hoe voel je je?

Liefs
 
Wat vervelend dat iedereen dat vraagt he ! Ik was zo enthousiast dat ik gestopt was met de pil en had het natuurlijk al helemaal verteld aan vriendinnen. Zelfs binnen een maand werd ik er al gek van! "Ben je al Zwanger"

@marlies ik ben echt benieuwd of het acupunctuur werkt. Hoe vaak moet je er heen?

succes in het ziekenhuis !



Hier gaat het opzich prima, ik heb eigenlijk nergens last van en dat maakt me weer onzeker, steeds als ik naar de wc ga ben ik bang om bloed te zien. ( terwijl ik dit nog nooit gehad heb hoor ) verder rommelt m'n buik omdat het allemaal aan het verschuiven is. Ik heb ook een heel erg honger gevoel, eet ook wel goed maar ben al 2 kilo afgevallen en ik woog maar 56.. Nu dus maar 54 hopelijk gaat er niet meer af.

Ik blijf jullie volgen hier :) in de hoop dat ik jullie ook mag feliciteren.

volgende week maandag de eerste echo !!!
 
@Linn, fijn dat je kunt uitkijken naar je eerste echo! Hopelijk zorgt dat voor wat geruststelling. Misschien bij de vk ook aangeven van je gewicht, dan kunnen ze het in de gaten houden! Ik hoop dat je verder goed kunt genieten van alle veranderingen.

@Marlies, ik ben zeer benieuwd naar je afspraak in de kliniek vandaag. Veel succes!!!

@Mael, welkom! Gelukkig zijn wij de eersten in onze vriendenkring die beginnen aan kinderen en behalve mijn vriendinnen weet niemand uit onze vriendenkring dat wij voor een baby aan het gaan zijn. Mijn vriendinnen laten me eigenlijk lekker met rust, maar vragen af en toe hoe het met me gaat. De 'andere' vrienden zijn er denk ik zelf nog niet aan toe, dus hebben niet eens door dat wij ermee bezig zijn. Mijn schoonzusje is zo'n lekkere die IEDERE keer als ik geen alcohol drink (omdat ik BOB) of buikpijn heb, o.i.d., meteen zegt: 'ben je zwanger?!". Om gek van te worden. Ik probeer het te negeren. Dat doet ze al een hele tijd, mijn man en ik hebben er bewust voor gekozen om ook niet bekend te maken dat we nu echt aan het proberen zijn. Alleen mijn moeder en mijn schoonouders weten het van de familie.
 
Hoi allemaal!

Een paar dagen niet gereageerd.

Wat een bijzondere ervaring Marlies! Ik ben benieuwd wat het teweeg gaat brengen.. hopelijk goed nieuws! Keep us posted!

Ik denk m'n eisprong te hebben gehad vorige week. Dus verwacht eind volgende week mijn eerste menstruatie. Met mezelf 'afgesproken' dat ik pas op z'n vroegst over anderhalf a twee weken ga testen. Denk zelf niet dat het de eerste keer raak is en vind t wat zonde van m'n geld en humeur om zo snel te gaan testen. Misschien is m'n menstruatie er dan al, dus dan is het niet eens nodig.

Verder heb ik voor m'n gevoel ook heel veel zwangeren of meiden die net bevallen zijn in m'n omgeving. Nu een zwangere collega. Kan gelukkig heel blij zijn voor iedereen haha, maar denk zelf natuurlijk ook wel: hopelijk ben ik ook snel zwanger en kunnen we het nieuws delen.

Merk dat ik in die 'wachtweken' er wel wat meer mee bezig ben dan ik zou willen. Herkenbaar? En hoe gaan jullie daarmee om?

Betreft de vragen van mensen.. oi, daar ben ik ook wel wat klaar mee. Moeder die af en toe terloops iets zegt over kleinkinderen, collega's met vragen en onze vriendenkring waar het onderwerp sinds de eerste vriendin bevallen is actief is. Bij mij weet één vriendin dat we nadenken over kinderen, maar niet dat we al gestopt zijn met anticonceptie. Dat hou ik verder ook graag zo. Als het dan wat langer duurt voor we in verwachting zijn dan is het ook niet steeds pijnlijk met vragen en kan ik het altijd nog zelf vertellen.

Enne Linn, wat leuk dat je mee blijft schrijven! Kan me voorstellen dat die eerste weken zonder echo echt wel erg spannend zijn. Hopelijk kun je ook genieten!
 
Hi dames,

Leuk om weer wat nieuwe verhalen te lezen! Hier nog geen nieuws, halverwege volgende week komt mijn eisprong er weer aan en gaan we voor een nieuwe poging.
Ik merk dat ik erg onzeker ben wat betreft de curettage en of dat allemaal wel is goed gegaan. Afgelopen maand ook veel gevoeld in mijn baarmoeder en ik wil toch wel graag weten of dit aan stress gerelateerd is of dat er toch iets in mijn baarmoeder is mis gegaan. Ik heb bij de controle afspraak bij de gynaecoloog geen controle echo gehad, misschien is dit toch nog mogelijk. Al is het alleen maar om me wat gerust te stellen....

Wat betreft mensen die vragen of ik al zwanger ben: Vet irritant!
Wij trouwden in juni en daarna vroegen mensen het bij wijze van een grapje al heel snel. Nou ik was ook strikt genomen 3 weken later al zwanger. Toen gelukkig direct 3 weken op vakantie en bleef het even stil. Daarna begon het weer en ik kon natuurlijk heel slecht mijn mond houden, daardoor wisten een aantal mensen in onze omgeving het al snel. Toen het op het een miskraam uit bleek te lopen hebben we het met meer mensen in ons leven gedeeld, want ook toen bleven de vragen "Ben je al zwanger?" "Is je vrouw al zwanger?" ons om de oren slingeren. En dan zijn die vragen erg pijnlijk....
Nu weten mensen natuurlijk wel hoe laat het is en dat we de draad weer op pakken. Mensen proberen er naar te vissen met andere vragen, maar de "Ben je al Zwanger?"-vraag laten ze nu wel uit ons hoofd. Nu is het meer als: "Mogen jullie al weer?" "Wil je al weer beginnen?" of heel direct: "Zijn jullie al weer begonnen?".... Afhankelijk van mijn bui krijgen ze terug: "Er wordt aan gewerkt." of "Dat gaat je geen reet aan!"
Mensen hebben het niet altijd door, maar het is echt een brutale vraag. Wij kennen ook een stel in onze omgeving die bijna 2 jaar bezig zijn en de vraag al heel lang afkappen. Wat moet dat pijnlijk zijn als je die vraag keer op keer krijgt en het niet blijkt te lukken....
Zo lang verhaal, maar zo zit het bij mij :)

Linn, wat super spannend dat je eerste echo er al aan zit te komen! Wel vroeg of niet? Ik heb het idee dat je dan 6 weken ofzo bent, of reken ik nou verkeerd?
 
Wat spannend Linn! Ik ga voor je duimen maandag :D

Ik heb net nog even gebeld naar de verloskundige. Ze heeft mij goed gerust kunnen stellen. Het feit dat ik ongesteld wordt is echt heel goed, dat was niet gebeurd als het allemaal van slag was geweest in mijn baarmoeder. Een echo zou niet kunnen laten zien of er iets goed is of niet, dus ook dat kan ik van me af zetten. Vanwege de miskraam mogen wij volgende keer ook al rond 7 weken voor een vroege echo komen als we dat willen. Ik kan niet wachten tot het ooit zo ver is!
 
<p style="text-align: left;">Wat fijn Marjo dat de verloskundige je gerust heeft kunnen stellen! Hopelijk heb je snel een positieve test met aansluitend een goede echo.. spannend!</p>
 
Terug
Bovenaan