Begonnen per 1 okt ! ervaringen delen :)

Zo Gerda, je maakt het wel spannend! Hopelijk komt het snel op gang, zodat je door kunt.

Marlies, wat balen dat je nog steeds niet bent opgeknapt zeg. Ik hoop echt dat het binnenkort allemaal wat beter wordt voor je! Op deze manier is het wel weinig genieten van dat moois wat er in je groeit...

Marjolijn, ik werk in een vrije vestiging. Dus in principe wordt er nu een uitkering voor me aangevraagd bij het UWV. Spannend dat jij weer gaat werken, ik hoop dat het je lukt! Ik hoop dat er steeds meer betere dagen voor je bij mogen zitten.

Hier gaat het ontzettend goed. Gisteren hebben we onze eerste echo gehad en we hebben een mooi kloppend hartje gezien! Wauw, wat is dat bijzonder zeg. Onze druif groeit prima, ik ben zelfs een dag naar voren geschoven omdat de meting aangaf dat ik 8w 2dgn was gisteren ipv 1 dag. Dus vandaag 8 weken en 3 dagen, moet voortaan vanaf zondag gaan tellen ipv maandag. De verloskundige zei tegen ons dat als je zo'n goede echo hebt met 8 weken, de kans op een miskraam nog maar 3% is. Of het nu juist is of niet, het geeft wel rust om dat te weten! Gisteren was een best goede dag en vandaag begint tot nu toe ook heel erg goed, vandaar dat ik de bevestiging wel fijn vind. Hoef me dus geen zorgen te maken als ik een dag of twee wat minder voel. Gisteren ook mijn schoonzusje in Australië gebeld (is vandaag jarig), en het goede nieuws verteld. Ze was helemaal door het dolle heen dat ze tante gaat worden haha.
 
Ja ik ook svlok! Ik duim dat ik me morgen beetje ok voel het gaat zulk mooi weer worden

gerdaaaa je maakt het heel spannend

jomie nee klopt ik zou nu wel heeeel graag willen gaan genieten! Kom maar op..

wat superfijn dat je een goede echo had dat geeft zeker weten een goed en zekerder gevoel! Wat mooi om te zien he? Maar voel je je zelf ook beter? Wat leuk he mensen zo blij zijn voor jullie, zo hoort het ook!
 
Ja, ik voel me sinds twee dagen beter. Gisteren voor het eerst sinds bijna 3 weken echt wel weer goed kunnen eten (voor zover m'n maag het aankan, want die is natuurlijk ondertussen wel wat verkleind) en ik heb net zelfs even met manlief een wandeling gemaakt buiten. Merk echt nog wel dat ik weinig energie heb, maar ik kom zo wel wat meer tot rust en kan wat aansterken. Ik ben alleen benieuwd hoe lang dit blijft haha. Volgende week sowieso nog niet werken, ook al gaat het beter, want het kan ieder moment weer omslaan.
 
Wat ontzettend fijn Jomie dat je zo'n prachtig kloppend hartje hebt gezien! Een heel fijn idee. Ik hoop ook dat je je snel weer beter gaat voelen! Fijn dat je weer eens normaal hebt kunnen eten en ook fijn dat je nog een weekje rustig aan kunt doen. Ik merkte zelf dat ik met rust minder misselijk was dan op t werk. En met 3 maanden was de misselijkheid ook echt weg!

Hier gaat het goed, echt goed eigenlijk! Ik tik bijna de 16 weken aan en het is zo gek om een buikje te kunnen zien ontstaan! Ik heb deze week voor het eerst dat mensen ook met een verbaasd gezicht het durven te vragen hahaha heerlijk! Het is zo'n onwijs lekker gevoel dat ons kindje zich begint te presenteren! Wat een prachtig idee!

De onzekerheid is echt een heel stuk minder geworden. Het scheelt ook dat ik nu de angelsound heb, een apparaatje om het hartje te luisteren. Zo kan ik zelf op ieder moment dat ik wil even lekker luisteren.

Ik heb nog niks gevoeld, denk ik. Ik weet ook niet zo goed waar ik op moet letten, de beschrijving van een 'plopje' kan ik nog niet beamen. Jij wel al marlies? Het schijnt dat je het bij de 2e meer herkent. Ik kan echt niet wachten! Maar zo lang kan dat niet meer duren :)

Ik droom er wel lekker op los! Droomde vannacht weer dat ik met 15 weken van een voldragen kind beviel. En nog pijnvrij ook en natuurlijk het prachtigste kindje dat ik ooit had gezien! Zwijmel.....

Fijne (verkiezings)avond dames!
 
Jomie hoop dat het zo blijft! Dat zou heel fijn zijn en rustig aan, naar je lichaam luisteren.. zou fijn zijn als je lekker kan genieten

marjo ik heb het denk ik ook nog niet gevoeld. Ik dacht dat herken ik inderdaad wel even! Maar ik heb nogal bezige darmen dus dat maakt het extra lastig.. ja het kleine plopje/knappend belletje , of misschien herkenbaarder voor je een soort gevoel alsof er een vlindertje in je buik zit.. spannend ben benieuwd!
 
Hee dames!

Wat leuk om de verhalen van alle zwangere dames te lezen. Fijn te horen dat het met jullie (op de kwalen na) allemaal zo goed gaat. Leuk dat jullie zo met elkaar kunnen delen, geniet ervan dames!

Svlok en Gerda, ook met jullie komt het goed. Alle vertrouwen in!

Hier een lange tijd niets van me laten horen, sorry daarvoor! Ik merkte dat ik even geen behoefte had om hier te schrijven, heb wel wat meegelezen hier en daar. M'n wens om zwanger te raken is ook even wat minder intens door wat perikelen privé. Een positief ding: gisteren ongesteld geworden, dus een cyclus van 34! dagen. Heel kort voor mijn doen. Ik lees zo af en toe wel wat mee en zal hier en daar vast ook nog wel reageren, maar wil even niet zo intensief ermee bezig zijn. :)

Succes allemaal dames!
 
Hey Annenas, wat leuk om weer eens wat van je te horen! Wat fijn dat je na 34 dagen ongesteld bent geworden, dat gaat de goede kant op.

Morgen ga ik naar een verloskundige die gaat kijken of mijn eitjes goed groeien en mijn cervixslijm wel goed genoeg is om mijn vriend zijn zaad te begeleiden en verder heb ik morgen een controle om te checken of mijn tumor nog goed onderdrukt wordt door de medicijnen.

Ik zit nu op dag 9 en merk al weer wat lichte steken aan de rechterkant, dus mijn ei kan als het goed is ieder moment gaan springen.

Ook voor jullie (Annenas en Gerda) duim ik nog steeds en gaat het uiteindelijk lukken!
 
Terug
Bovenaan