Begonnen per 1 okt ! ervaringen delen :)

- Marjo. Hahaha had ik ook eerst!! Klussen vind ik ook zo raar woord. Ik zeg meestal intiem geweest.

Weet niet wie het zei maar iets over verplicht seks hebben? Mijn partner vond niet erg maar ik vond het echt verschrikkelijk dat moeten. Wij hebben het nooit om de dag gedaan. In eerste rondes wel meer in de vruchtbare week. Maar in 2e ronde voelde ik mij eisprong en kon je wat gerichter intiem zijn dan elke dag.

Deze ronde hadden we maar 2x seks gehad op moment dat ik mij eisprong voelde. Dus ik had ook nooit gedacht dat nu wel gelukt zal zijn. Veel te weinig. Goed mikken en spermacel die blijft zwemmen heb je nodig ;) Haha. Puur geluk en de juiste omstandigheden.

Of domme mazzel! Blijft toch eigenaardig proces die voortplanting ;)

- Kuona  ik heb mij elke ronde wel een keer zwanger gevoeld. Marjo heeft goed verwoord. Elke keer weer met de neus op de feiten als rode zee geopend werd :(
 
Klussen ja, ook zo'n woord! Alsof je je huis aan het schilderen bent haha. Mijn schoonzus vroeg het ook al als 2e vraag. Eerst of het goed was bij de gynaecoloog en daarna of we dan nu weer mochten 'klussen'. Nee hoor, liever het beestje bij de naam noemen ;)

Ik moet zeggen dat mijn man geen problemen heeft met iets vaker seks. En ik eigenlijk ook niet. Het voelt nog niet als een verplicht nummertje en ik hoop dat dat ook zo blijft!
 
Haha ja die termen zijn raar inderdaad. Ik heb ze ook op moeten zoeken om te begrijpen.

@Marlies ja ik heb mijn eisprong gehad. Ga ik iig vanuit want ik had berekend op 28 dagen (aangezien ik eerste maand 30 toen 26) en dan zou ik afgelopen zaterdag of zondag eisprong moeten hebben. En mijn ovulatietesten gaven dus vrijdag ineens vet positief aan, en zaterdag was het alweer minder donker streepje dus als ie lichter wordt dan zou het betekenen dat de eisprong er is (geweest). Precies op tijd dus wat mij betreft. Ik voel mijn eisprong verder niet of merk het nergens aan maar lijk aardig regelmatig te zijn en de ovulatietesten waren vorige maand ook correct dus zou nu ook wel.

Dus ik ga plaatsnemen op het wachtbankje de komende 2 weken..

Mijn man vindt het verplichte helemaal niet erg. Tot nu toe iig. Ik ook niet want ik merk dat ik tijdens de vruchtbare dagen wel meer zin in seks heb dus wellicht is dat het enige waaraan ik kan merken dat ik rond de eisprong zit hahah
 
Mijn vriend zegt wel eens dat ik na mijn vruchtbare dagen ineens veel minder zin heb! Ik denk dat die daar stiekem wel een beetje gelijk in heeft. Al geef ik dat aan hem natuurlijk niet toe, want dan denkt die dat ik alleen nog maar bezig ben met zwanger worden. Ook dat is wel een beetje waar maar daar ga ik niet op in als die het zegt haha
 
Af en toe gluur ik even het forum. Heb het zwanger worden even naast mij gelegd. Ik was er teveel mee bezig.



Dames met een positieve test, van harte gefeliciteerd! Spannend. Ondertussen is hier nog steeds niks. Op naar ronde 6.
 
@anky ik zit ook op het wachtbankje nu even.. spannend weer..

ja klussen, iedereen gebruikt het woord dus ga het automatisch ook gebruiken haha.. terwijl intiem een stuk gezelliger klinkt heb namelijk een hekel aan klussen!

Tweede ronde acupunctuur gehad en was stuk relaxter.. ben benieuwd..

Ik heb eigenlijk ook geen problemen met vaak seks, had ik voor onze wens ook niet .. en als ik een keer geen zin heb, dan niet.. geen verplichtingen..anders is de lol er snel af..

 
Ik heb een beetje hetzelfde als Marlies, ik vind 'klussen' eigenlijk ook niks, maar omdat iedereen het zegt, zeg je het automatisch mee. Seks of seksen vind ik toch eigenlijk makkelijker haha. Wij doen nu nog absoluut niet aan verplicht om de dag. Ik heb dat in de eerste ronde geprobeerd (toen ik nog niet wist hoe mijn cyclus eruit zag), maar ik merkte dat dat bij mijzelf juist averechts werkte. In twee weken van mijn vorige cyclus had ik beduidend meer zin in seks, dus ik ga er vanuit dat ik dat nu in ronde 2 rond mijn vruchtbare dagen weer zal hebben. Het wordt daarna ook weer iets minder, net als bij Zonnetje ;-) .

Tot nu toe weiger ik om aan ovulatietesten etc. te gaan, omdat ik er dan zelf te veel mee bezig ga zijn denk ik. Stiekem hopen mijn man en ik dat het deze maand raak is, omdat ik dan uitgerekend zou zijn rond een datum die met name voor mij erg speciaal is. Mijn verjaardag ben ik gelukkig al voorbij haha. Maar ik weet ook: wat hoort te gebeuren, dat hoort te gebeuren. Eerst maar even überhaupt een eisprong hebben!
 
Terug
Bovenaan