Begonnen per 1 okt ! ervaringen delen :)

balen nymeria...komt vast goed...lukt echt niet bij iedereen een eerste keer...zou natuurlijk wel het fijnst zijn..

marjo! klote, mega balen maar vol goede moed door oook...positief blijven eerst even lekker in je baaldag blijven dat mag ook wel 2 ;) ook een flesje wijn maar vanavond

jomie gelukkig voel je je ook weer wat beter indd... ik duim net zo hard mee dat over 10 dagen een positieve test komt..fijn dat je genoeg afleiding hebt met leuke dingen..zo'n mental breakdown heeft iedereen zo leuk tussendoor gok ik...lekker aan toegeven..fijn dat je verder kon voor je tattoo..gaaf hoor!

annenas ik doe mn best...positief blijven in alles..bij de pakken neer zitten dat past helaas niet in mn leven, dat heb ik sinds de zorg voor mn dochtertje met al de ellende erbij wel geleerd. Geduld is ook niet mijn sterkste punt hoor...maar helaas moet je in dit verhaal wel. Wie weet as donderdag meer duidelijkheid..en anders gaan we vrolijk door...lief van je!

de ovu testen ben ik ook geen held in...
 
Jammer dames! 

Met goede hoop weer verder. 

En de ovulatie testen worden steeds donkerder als je de eisprong nadert. Donker dan de andere streep, dan heb je de eisprong gevonden. Je hoeft dan niet meer verder te testen.
 
Hoe gaan jullie in de omgeving mee om met de vragen;

"zijn jullie aan bezig voor kinderen?"

"waarom stop je niet met de pil, het duurt wel even voordat je zwanger bent (ben ik ondertussen al een half jaar achter he he)"

"wanneer gaan jullie kinderen nemen?"

"En het wordt tijd he!"

Dagelijks op het werk krijg ik deze vragen wel, maar eigenlijk niemand die ervan af weet dat wij al bezig zijn.. Alleen mijn moeder weet het. Of hebben jullie rondom in omgeving al verteld wat de plannen zijn? Het hangt de kont af en toe uit, om te liegen of "ja, we zien wel"
 
<p style="text-align: left;">Je moet voor jezelf goed bepalen wat je wilt.. ja het liegen is nu niet leuk maar ik wilde dat ik dat meteen had gedaan. Ik heb het wel verteld en dan gaan mensen iedere maand vragen.. en als het dan niet lukt is dat heel naar.. nu heb ik weer een leugentje om bestwil moeten verzinnen zodat iedereen me met rust laat.. miss alleen wat hele naaste vrienden en dan zeggen dat je zelf wel zegt als het zo ver is en je geen zin hebt in vragen..</p>
 
Alicia, inderdaad wat Marlies zegt. Om die reden deel ik het niet met iedereen. Vind het eerlijk gezegd ook een hondsbrutale vraag. Veel mensen beseffen volgens mij niet eens wat ze ermee aan kunnen richten. Ik merk in mijn omgeving ook steeds meer dat mensen het aan me vragen: werk, vrienden, familie. Ik heb het inmiddels met een paar mensen gedeeld, maar wel selectief. Heb geen zin in steeds vragen er over. Geef ook vaak het antwoord dat als het zo ver is ze het vanzelf horen.

Ik durf nog niet te hard te juichen, maar volgens mij is hier mijn ongesteldheid bijna voorbij (na twee weken, alle mensen wat duurden die lang.. ;)). Bedankt voor de tips betreft ovulatietesten. Het lijkt me wel een heel gedoe, maar geeft misschien wel iets inzicht in m'n cyclus.. dus misschien toch één maand proberen.
 
Ik deel het inderdaad ook niet met iedereen. Mijn schoonouders, moeder, broertje en drie van mijn beste vriendinnen weten dat we officieel echt bezig zijn. Mijn moeder houdt me soms even in de gaten, ook omdat ik veel ontpillingsverschijnselen had. Daarnaast ook omdat het emotioneel is vanwege het overlijden van mijn vader, dat maakt het allemaal zo dubbel. Mijn schoonouders en broertje laten me met rust: zij horen het wel als het zover is. Vriendinnen vragen er ook niet zo veel over omdat ze weten dat ik niet wil focussen. Gelukkig respecteren ze dit.

Mijn schoonzusje kwam er pas per ongeluk achter dat ik met de pil gestopt ben, maar ik heb een leugentje om bestwil verteld en gezegd dat we niet officieel voor een baby gaan, maar dat ik wilde stoppen vanwege de hormonen (dat is dan dus de halve waarheid). Zij is er zo eentje die anders echt iedere keer als ik haar zie gaat vragen of ik al zwanger ben, dus ik wil liever niet dat zij meer weet om vragen te voorkomen.

@Annenas, wat fijn dat je menstruatie waarschijnlijk gestopt is! Joehoe! Ik juich wel vast voor je haha.
 
Goedemorgen,



Ik ben een paar daagjes niet mee gaan lezen, maar ik lees vervelende dingen en ook positieve gelukkig!

Heel veel succes dames!

Hopelijk zet t bij mij nu ook door.. Volgens mij begin ik langzaam ong te worden. Krijg al wat kleur in mijn .....
 
Terug
Bovenaan