Begonnen per 1 okt ! ervaringen delen :)

Nymeria - Dankje wel, ben zo blij en verrast dat het zo snel mocht gebeuren! Ja de onzekerheid.. 2de kerst is mijn NOD, toevallig hadden we het er gisteren over (forum praat) dat als je zo vroeg test er nog van alles kan gebeuren. Stel dat ik nu te vroeg heb getest en het afgebroken wordt..  :( de gedachte dat dit natuurlijk mogelijk is maakt me onzeker. Maar ik probeer er positief onder te blijven.. om de dag maar een testje tm 2de kerst..
 
Hoi Plu. Het is inderdaad een risico om voor je NOD te testen. Maar ik zou er niet vanuit gaan dat het mis gaat, die stress is ook niet goed voor het vruchtje! En als het mis gaat... Tja, dat is misschien vervelend om te zeggen of te horen, maar waarschijnlijk was het vruchtje dan al niet goed. Een miskraam is nooit leuk om mee te maken, maar ik denk persoonlijk dat er dan wel een reden van je eigen lichaam voor geweest zal zijn om de zwangerschap af te breken.
 
Ah op die manier, dat kan ik ergens wel begrijpen. Maar ik zou daar niet teveel mee in je hoofd zitten. Heb ergens gelezen dat je bij zo'n vroege test best inderdaad nog eens test op de dag dat je overtijd bent, om zeker te zijn.

Ik merkte net doordat de kat met zijn poten op mijn borst zat te duwen, dat die toch wel gevoeliger was dan anders precies. Ook heb ik zo'n metaalachtige smaak in mijn mond?
 
Gefeliciteerd Plu!! Ik had ook 3/4 dagen voor NOD getest en positief maar zat ook met dezelfde angst, dus ik durfde ook nog niet blij te zijn, 3 dagen later weer getest en weer positief gelukkig. Je kunt er idd toch niets aan doen.

maar dames! Wij hebben vanochtend een hartslag gehoord!! 5 januari hebben we de termijnecho, dit was een hele korte echo alleen om te horen of er een hartslag was (zodat we met kerst ook echt wat te vertellen/laten zien hebben) dus wij zijn blij!

Het was een kleine stip! Met een goede hartslag! Ze dacht nu dat ik ongeveer 7 weken en 1 of 2 dagen was. Terwijl ik zelf dacht 7 weken en 4 dagen. Maar het was nog te vroeg om het goed te zien dus vandaar de termijnecho later dan weten we het zekerder.

Ik voel me sinds gister ook eindelijk qua darmen weer wat beter. Ben toch maar even gestopt met melk drinken want mn prikkelbare darm leek het niet fijn te vinden. Dus voel me weer wat normaler. Fijn, hopelijk met kerst ook.

Ben benieuwd wanneer de kerstnods gaan testen!
 
Plu! Super nieuws gefeliciteerd! En beetje vertrouwen hebben en positief helpt vast mee voorzichtig blij zijn kan best!

jeeej anky wat leuk! Byzonder moment wel he! Wat heerlijk nu lekker met de kerst aan de familie vertellen.
 
Jamie - klopt ook wel. Het gevoel dat het überhaupt mogelijk is geeft zoveel rust. Ergens was ik ook overtuigd dat het bij mij minimaal een jaar zou duren of iets.. (je hoort toch vaker dat je er ineens achter komt dat vrouwen niet of moeilijk zwanger blijken te worden). Ik ga nu lekker om de dag testen en inderdaad wachten tot mn NOD

Anky - bedankt idd je kan er niks aan doen. Maar jou verhaal geeft mij weer een goed gevoel! Een hartje wow! dat moet fantastisch zijn geweest zeg! Gefeliciteerd!!!

Marlies - Ik ga proberen me inderdaad meer te focussen om alle positieve kanten aan NU al een positieve test. Wat er ook gebeurt :D

Wel even lastig met de feestdagen.. lol.. gaan er meer mensen ouderwets gourmetten? Ik kijk er nu heel erg tegenop ! Aangezien vleesjes niet echt helemaal gaar zijn, kruisbesmetting, bacteriën..haha.. wijntjes :|

mijn man wilde gelijk naar huis komen. moest er heel hard om lachen en huilen tegelijk! Vervolgens zegt hij; we moeten het vieren! champagne! ik ga het er vanmiddag nogmaals over hebben dat we voorzichtig blij moeten zijn.

 
Jullie zijn samen mega vruchtbaar hoe mooi is dat alleen al! Voorzichtig blij zijn mag zeker. Ja hier ook 1 dag gourmetten, altijd leuk met lichte smetvrees haha. Apart vorkje voor je vleesjes bakken maar en apart vorkje voor het eten.. komt vast goed..
 
Jeetje wat een nieuws hier! Plu wat geweldig, van harte gefeliciteerd! Dat had ik echt niet gedacht dat je al zo vroeg positief zou kunnen testen, gaaf man om het voor kerst te weten! En.. zolang je geen bloed ziet, hoef je eigenlijk ook niet te testen, want dan zal het steeds positief zijn :) Geweldig nieuws zeg!

Anky, ook geweldig nieuws! Als het hartje klopt is de kans al zo veel groter dat het goed zit. Heel fijn nieuws voor de kerst en leuk om te vertellen met kerst als je dat al wilt doen!

Hier met kerst 2 dagen gourmet, niet echt mijn favoriet tijdens de feestdagen, helaas wel van iedereen om ons heen blijkbaar.. Rauw vlees maak ik me niet zo'n zorgen om, ik word met 2e kerstdag waarschijnlijk gewoon ongesteld dus daar ga ik geen rekening mee houden. Het scheelt dat je gourmetvlees er gewoon langer op kan laten liggen! Ik heb zelf ooit gekookt met kerst en toen een mega geweldig lekkere Beef Wellington gemaakt... Toen moest mijn schoonzus wel vertellen dat ze zwanger was haha. Een wijndrinker ben ik niet, dus dat scheelt al. Mijn man drinkt nu een tijdje ook geen alcohol meer om zijn vruchtbaarheid te vergroten, maar is wel altijd een goede bierdrinker geweest, dus dat kan wel opvallen. Ik zei al tegen hem, joh drink nu gewoon een biertje, het is toch het einde van de maand, maakt nu niet echt uit..

Spannende dagen nog even Jamie en Marlies. Het scheelt misschien dat we met kerst genoeg afleiding hebben om ons niet zo rot te voelen als we dan toch ongesteld worden....

Ik duim voor ons!
 
Terug
Bovenaan